כללית: שירותי החינם יגיעו עד אליך
עומדים מבולבלים מול ה"אותיות הקטנות" ולא יודעים אילו שירותים מגיעים לכם מקופת החולים? ב"כללית" החליטו להפסיק להסתיר והשיקו תוכנית חדשה שבה יקבלו המטופלים את כל המידע. הראשונים ליהנות מהתוכנית: חולי הסרטן
שירותים רבים המגיעים למבוטחי קופות החולים בחינם אינם מנוצלים בגלל חוסר מודעות. קופת חולים כללית השיקה הודיעה היום (ג') כי היא משיקה תוכנית חדשה, שתקרא "כללית לידיעתך - כי מגיע לך", שמטרתה ליידע את המבוטחים באופן אקטיבי על מכלול השירותים המגיעים להם. המטרה: להגדיל את היקף השימוש בשירותי הקופה, לרווחתם של המבוטחים.
הראשונים ליהנות מהשירות: חולי הסרטן
בשלב הראשון יימסר המידע לכמה עשרות אלפי מבוטחים. הם יקבלו פירוט לגבי כל השירותים העומדים לרשותם, הן בסל התרופות והן בביטוח המשלים ובביטוח הפלטינום. הראשונים שיקבלו את המידע הם חולי הסרטן, שעל פי נתונים שמסרה הקופה מספרם עומד על 15 אלף מדי שנה - רק בכללית. הם ייפגשו עם עובדת סוציאלית, שתגיש להם את כל המסמכים הרלבנטיים וחוברת זכויות מפורטת, ויוצע להם להיעזר במתנדב, פנסיונר של קופת חולים כללית, שיסייע בסבך הבירוקרטיה. בנוסף הם יקבלו "טופס 17 לשנה", שיפטור אותם מהתעסקות בירוקרטית בקבלת אישורים והפניות.
בשלב השני יצורפו לשירות 35 אלף ילדים הזקוקים לשירותים בתחום התפתחות הילד. לביתם תישלח חוברת ובה פירוט על כלל השירותים שעומדים לרשותם. יש לציין כי בתחום התפתחות הילד קבע משרד הבריאות שלאחר תקופת המתנה מסויימת יהיו זכאים המטופלים לקבל את השירות באופן פרטי והקופה תישא בעלויות, זאת לאור מחסור באנשי מקצוע בתחום. בכללית מתחייבים כי הם ימסרו גם את המידע הזה למבוטחים, לרבות טופס בקשת החזר מהקופה.
המטופלים הבאים שיקבלו סיוע עוד השנה הם שלושת אלפים מנותחי לב, שגם למיטתם בבית החולים תגיע עובדת סוציאלית ובידה חוברת זכויות מפורטת.
מעגלים נוספים שיהנו מהשירות בחודשים הקרובים הם ילדים המאושפזים בבתי החולים וילדים שהגיעו לגיל שש. בשלב הבא ייהנו ממנו גם הורים לפגים, הורים לילדים חולים במחלות כרוניות ומטופלים שעברו צנתור.
חוברת הזכויות תיידע את המבוטחים כיצד למצות את זכויותיהם גם מול גופים נוספים, כמו מס הכנסה, ביטוח לאומי או הרשויות המקומיות.
המטרה: להפוך את המידע לחשוף
המטרה היא שהיקף השימושים של הלקוחות בשירותים ייגדל", אמר מנכ"ל קופת חולים כללית אלי דפס במסיבת עיתונאים לרגל השקת השירות החדש. "האם זה מהווה סיכון כלכלי? כן. אבל זה מגיע
ללקוחות ונתמודד עם זה".
דפס ציין גם כי עלות המהלך לקופה עמדה על 26 מיליון שקלים עד כה, בשל הצטיידות וגיוס כוח אדם, והעריך כי עלות צריכת השירותים תעלה בכ-100 מיליון שקלים נוספים, בעקבות הפנייה למבטוחים. "אם רמות השימושים לא יעלו אז לא הצלחנו. אני רוצה שמבוטחים יילכו לעשות ממוגרפיה, בדיקות קולונוסקופיה ובדיקות עיניים לחולי סוכרת", אמר. "אני כמנכ"ל של קופה שהיא גם חברת ביטוח, מודה שחלק מהזכויות לא ידועות והפוליסה מטושטשת ולא ברורה.
"אני מקבל מהמטופל פרמיה אך לא מסביר לו למה הוא זכאי. המטרה שלנו במהלך הזה היא להפוך את ה'אותיות הקטנות' לאותיות גדולות ואת המידע לחשוף. הרווח שלנו מהתוכנית לא כלכלי אלא נמדד בשביעות רצון הלקוח ובעלייה בהיקף השימושים בשירותים. התוכנית תקרא 'כללית לידיעתך - כי מגיע לך', לא כי אנחנו עושים טובה ולא משום סיבה אחרת".
בסרטון הדרכה לעובדי הקופה הועבר המסר לפיו השירות יסייע לפתוח "מערכת יחסים חדשה עם הלקוחות שלנו".