שתף קטע נבחר

 

האימפריה מכה אונליין

מפתחי Age Of Empires החדש מבטיחים לכם חודשים של בניית עיר, ביצוע משימות וקווסטים, שיתוף פעולה עם חברים והקמת אימפריה. ראיון

<< עוד ב-games: ביקורות ודקות ראשונות מתוך האח השלישי והחדש למשפחת F.E.A.R.

 

המפתחים של המשחק החדש במותג הוותיק Age of Empires Online שיצא ב-16 באוגוסט, מתכוונים לירות לכיוונים הפופולריים היום, כמו משחקיות מתמדת (Persistent) וחינמיות (Free2Play). "עבורי המשחק הוא התשובה כשאני נשאל לאן הולכים משחקי האסטרטגיה בעתיד" אומר כריס טיילור, מנכ"ל Gas Powered Games, החברה שמפתחת את המשחק.

 

 

 

למה האוהדים של המשחק יכולים לצפות?

"החוויה הכללית תהיה מוכרת ונוחה למעריצים ותיקים, רק שבמקום לשחק מערכה לשחקן יחיד, הם בונים עיר והיא קיימת ברשת. כיף לראות את הציביליזציה גדלה ולחקור את יכולותיה של כל יחידה, כולל ציוד ושדרוגים. גיליתי שהמשחק כה עצום שלוקח חודשים על גבי חודשים להבין באמת איך הכל עובד".

   

לאיזה משחק בסדרה AoEO הכי דומה?

"ללא ספק הוא הכי דומה ל AoE2. זה הפרק החביב על כולם כמעט, כולל עלי. זה לא אומר שאנחנו לא כוללים בו פיצ'רים אהובים מפרקים אחרים בסדרה".

 

מה ימשוך שחקנים חדשים?

"הדבר הכי חשוב להבין הוא שיש מרכיב 'בניית אומה'. במהלך בנייתה ניתן לשחק בכל המשימות (קווסטים) כשחקן יחיד או לשחק באופן שיתופי עם חברים. אתה יכול לבחור מה שמתאים לך. כמובן שיש גם משחק נגד שחקנים אחרים (PvP) וגם משחקים מדורגים. אני חושב ששחקנים חדשים הולכים ליהנות מההמשכיות במשחק, מבניית האומה וחקר כל התוכן. אפשר למצוא ציוד, לסחור בו ולייצר אותו. המון דברים קורים במשחק רק בתחום הבודד הזה".

 

אפשר לשחק נגד אחרים ברשת - כולם על כולם? 

"כרגע יש לנו אחד על אחד ושניים על שניים. אבל יש לנו גם את תוסף 'ההגנה על כרתים', שהוא שיתופי, ובעתיד יכולות להיות דרכים בהן נשלב רעיונות כמו 'כרתים' עם משחק PvP. אנחנו יוצרים צורות משחק חדשות ומרגשות".

 

מהן משימות וכיצד הן עובדות?

"כל משימה (קווסט) מזכירה שלב במשחק לשחקן יחיד. ההבדל הגדול הוא שאחרי כל משימה שאתה מסיים אתה יכול לחזור לעיר הבירה שלך ולבדוק מה הולך שם. אפשר לייצר חפצים מהחומרים שתביא, או להוציא נקודות שהרווחת על פיתוח טכנולוגיה חדשה. זהו חיבור אמיתי בין משחקי אסטרטגיה זמן-אמת ו-MMO. וחיבור חלק למדי"

 

איך עובד החלק המתמיד באימפריה של כל שחקן?

האיפריה גדלה כל הזמן, גם כאשר אתה לא מחובר. אתה צובר סחורות בעזרת בניינים שאתה בונה בעיר הבירה, בין אם זה עץ, אבן או רשימה ארוכה של אחרות. מאלה יוצרים ציוד. יחד עם זאת אתה גם צובר נקודות הפותחות טכנולוגיה ויש מגוון בניינים שאתה יכול לבנות, שמלבד קבוצה של מבנים שימושיים כוללת גם מבנים קישוטיים יותר, כמו, למשל, הסוס הטרויאני.

 

העיר שלך היא תמיד מפלט בטוח? 

"העיר היא כמו הדמות שאתה מפתח במשחק המוני מהסוג הנפוץ, כך שהיא בטוחה מפני נזק שיגרום לנסיגה ברמת ההתפתחות שלה. שחקנים אחרים יכולים לבקר בעיר, לקנות ציוד בחנות שלך ולהשלים משימות שזמינות בה"."

 

איך עובד מודל החינם?

המודל של "שחקו בחינם" הוא חזון העתיד והוא מודל מאוד מסעיר, ממספר סיבות. ראשית, במקום להוציא גרסת הדגמה למשחק ואז לשאול אנשים אם הם מוכנים לקנות את המשחק המלא, כאן הם זוכים לשחק בחינם זמן רב מאוד ויכולים להבין באיזה חלק של המשחק הם רוצים להעמיק. כשרכישה נעשית, היא ספציפית לחלק שמעניין אותם. זה ערך גבוה בטירוף לשחקנים... הם לא צריכים לקחת סיכונים גדולים כמו פעם. אני אוהב את הכיוון הזה.

 

נראה שלשחקנים משלמים תמיד יהיה יתרון על שחקני חינם בשל הבונוסים הניתנים על ידי חבילות ההגברה (booster packs). 

"אנחנו מאוד מקווים שלא, אז אנחנו עובדים על דרכים לשמור על המשחק מאוזן. במשחק נגד שחקנים אחרים אנחנו עושים את זה דרך שירות השידוך (matchmaking). זה אלגוריתם מסובך, אבל מטרתנו לשמור תמיד על יחס הפסדים לעומת ניצחונות של 50:50.  ב-PvP הכל סובב סביב שידוך השחקנים. אנחנו מאמינים שזה פותר את הבעיה, ללא קשר לרמתך האישית. אנחנו כמובן נעקוב אחרי הסטטיסטיקות כדי לראות שזה אכן עובד".

  

מדוע החלפתם את המפתחת המקורית, Robot Entertainment? 

"יחסינו עם מיקרוסופט (מפיצת המשחק) הם בני יותר מעשור, ואנחנו שומרים על קשר רציף. כשהגיע הזמן לפתח תוכן נוסף אנחנו היינו בחירה טבעית בעבורה, ואנחנו מבסוטים מזה שהתפקיד שלנו בתהליך פיתוח גדל בשנה האחרונה לאחראים על המשחק כולו. זה לא היה עניין של גודל של חברה, פשוט משהו שהתפתח במהלך הזמן ושיתוף הפעולה שלנו עם מיקרוסופט, שיושבים ממש במעלה אותו רחוב שבו אנחנו ממוקמים. יש כמה מותיקי הסדרה שמשתתפים פיתוח, אבל הם בצד של מיקרוסופט".

  

 

כמה מהמשחק הוא נגד המחשב וכמה נגד שחקנים אחרים?

 "אני חושב שהמשחק ברובו PvE כרגע, אבל עכשיו, עם התוספת של ספרטה, זה מאזן יותר את המצב. עם זאת, אישית אני מעדיף לראות הרבה יותר משחקיות שיתופית. מה שלא נעשה, זו העבודה שלנו להקשיב למה שהקהילה אומרת, כי אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מספקים את החוויה שהשחקנים מחפשים".

 

איך עובד מסחר בין שחקנים?

"כל התפישה של משחק מקוון עטופה באלמנטים חברתיים. בניסוח אחר - מציאת דרכים לגרום לשחקנים לשחק ביחד. זה מושג על ידי משחק שיתופי, משחק תחרותי או צורות תקשורת שונות, כמו סחר. זה אזור שאנחנו רוצים לעבוד עליו במיוחד, כי זה תחום ההתרחבות העתידי של משחקי המחשב. שחקנים יכולים לסחור בכל מה שיש להם במלאי, זה כולל ציוד, משאבים כגון עץ ואבן וכל דבר אחר שהם מוצאים בעולם המשחק".

 

האם כל השחקנים משחקים באותה המפה או עולם?

"לכל שחקן יש את העולם שלו, אך ניתן לגשת לעולם אחד מעולם אחר. כך אנחנו קושרים את הכל ביחד".

 

מה היחידה או הבניין המועדפים עליך?

"אני אוהד של קשתים מימים ימימה, אבל מבחינת מכניקת משחק אני כולי בקטע של כלי נשק לטווח ארוך. ובחיי, הפלינטונון הוא רוצח!"

 

עוד ב-games: הלול: גלאדוס עצבנית >>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים