אלון זינגמן בין הצילומים של "בין השמשות"
"כדי להצליח בפרויקט כזה צריך לדעת ליצור קשר מיוחד עם השחקנים בזמן קצר, אבל לא למנוע מהם את האפשרות לאלתר", מספר הבמאי אלון זינגמן, על סרטו הראשון "בין השמשות"
היום (ה') יעלה על מסכי הקולנוע בישראל "בין השמשות" - סרט הביכורים של הבמאי אלון זינגמן, בו משתתפים שורה ארוכה של שחקנים מוכרים וביניהם ריימונד אמסלם, אורלי זילבשץ, שמיל בן ארי, רותם זיסמן כהן, נטליה פאוסט, גל זייד, מיכאלה עשת ועוד. הסרט מגולל סיפורי הדמויות שדרכיהן מצטלבות ביום אחד טעון בדרמה, עצב וגם צחוק.
זינגמן בן ה-40 לקח על עצמו את האתגר הלא פשוט לעצב כמה סיפורים קטנים, שמשתלבים ביניהם לעלילה אחת, בסגנון "תמונות קצרות" של רוברט אלטמן. איך עמד זינגמן במשימה המורכבת בבמאי? "כדי להצליח בפרויקט כזה צריך לדעת ליצור קשר מיוחד עם השחקנים בזמן קצר", הוא אומר, "אם זה מצליח, אפשר להמשיך לשלב הבא. מצד שני, גם כבמאי לא מנוסה, ידעתי שהשחקנים משופשפים ולא כדאי למנוע מהם את האפשרות לאלתר".
מלבד העבודה עם השחקנים, נדרש זינגמן למצוא פתרון יצירתיים לבעיות הפקתיות,
כך למשל בסצנת התאונה - רגע מחולל של הסרט כולו - בה נדרשו זיסמן כהן ובן ארי להמחיש את ההלם אחרי אירוע טראומטי כזה. "שמיל אמר לי, מה הבעיה? אנחנו שחקנים. זה מה שאנחנו עושים", מספר הבמאי, "בעבר הייתי מעורב בתאונת דרכים ואני זוכר את הרגעים האלה. אלו רגעים לא קלים ולכן ניסיתי להפתיע את השחקנים כל פעם מחדש בבלימות פתע במקומות שונים".
בעיה נוספת שעלתה, קרתה בצילומי סצנת המספרה, בהשתתפות אמסלם וזילברשץ. "הן שתיהן שחקניות שונות ולא היה קל למזג בין הגישות שלהן", מספר זינגמן, "בעריכה החלטנו לערוך השלמות במספרה בה צילמנו ברמת גן, אבל אז גילינו שהיא נסגרה והפכה לחנות ירקות. היינו צריכים לשחזר אותה בתוך בית החולים בו צילמנו. אני מרוצה שעשינו את הסצנה לפחות מתוחה ויותר משעשעת".