מפעלי ים המלח: התעשייה והתיירות - בזכותנו
קמפיין חדש מציג את פעילות המפעלים ואת חשיבותם לסביבה ולכלכלה: "מזרימים חיים לים המלח". אדם טבע ודין בתגובה: "דרושה מידה לא מבוטלת של ציניות, כדי להשתמש בממון הרב שהופק, בין היתר, מניצול אינטנסיבי של ים המלח, כדי למכור לציבור מראית עין של מפעל סביבתי ולא מזיק"
"הגענו למסקנה שלמרות רצוננו הטוב, אנחנו לא מצליחים להעביר את המסר שלנו בתקשורת. המטרה שלנו היא לתת לציבור את הסיפור האמיתי, להבהיר לציבור שבלי המפעלים לא היתה תיירות ותעסוקה באזור, וגם להבהיר את העובדות בנוגע לאגן הצפוני והדרומי", מסביר נועם גולדשטיין, סמנכ"ל תשתיות במפעלי ים המלח.
זוהי הפעם הראשונה שמפעלי ים המלח יוצאים בקמפיין ציבורי, והוא צפוי כאמור להימשך מספר חודשים. חלקו הראשון יוקדש לפעילותם התעשייתית בים המלח, חלקו השני לחלקם בשוק התעסוקה בנגב, וחלקו השלישי לפעילותם בשוק האשלג העולמי.
"הדגש המרכזי הוא העברת המסר שללא מפעלי ים המלח האזור שבו נמצאים בתי המלון היה יבש לחלוטין, לא היה אגן דרומי – רק בזכות זה קיימת התעשייה והתיירות. מעבר לכך, אנו מסייעים ליצירת 30 אלף מקומות תעסוקה באופן ישיר ועקיף למדינת ישראל. החלק השלישי יסביר לציבור את התרומה של האשלג לכלכלה הישראלית ולמלחמה ברעב העולמי", מציינים במפעלים.
ביקורת חריפה
עם זאת, עוד טרם שודר הקמפיין, נתקלת היוזמה בביקורת חריפה מצד ארגוני הסביבה. עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל "אדם טבע ודין": "דרושה מידה לא מבוטלת של ציניות, על מנת להשתמש בממון הרב שהופק, בין היתר, מניצול אינטנסיבי של ים המלח, כדי למכור לציבור מראית עין של מפעל סביבתי ולא מזיק, בעוד כולנו יודעים שהאמת הפוכה לחלוטין".
"בעת שצופים בסרטון הפסטורלי שהכינו המפעלים, צריך לזכור כי מדובר באותם המפעלים שפעילותם מחריפה את קצב ירידת המפלס ים המלח, תורמת להרס נחלי האזור, להצפת מלונות ועוד". "קמפיין כזה שנעשה רגע לפני החלטת הממשלה להכיר באחריות המפעלים ליצירת הזיהום התעשייתי, הוא קמפיין ציני ומסולף שמטרתו לשנות את החלטת הממשלה".
"בעידן של אחריות תאגידית, הציפייה ממפעלי ים המלח היא להציג בפני הציבור את התמונה המלאה בכל הנוגע להשפעת הפעילות התעשייתית שלהם על ים המלח ולשאת בתוצאות", אמר ברכה.