שתף קטע נבחר
 
צילום: שאול גולן

מקינזי המליצה לתנובה להעלות את מחירי הקוטג'

חברת הייעוץ נשכרה לאחר שקרן אייפקס רכשה את השליטה בתנובה. מקינזי טענה כי העלאת מחירי הקוטג', הגבינה הצהובה והגבינה הלבנה לא תפגע בביקושים

חברת הייעוץ מקינזי טענה בעבודה שביצעה בעבר עבור תנובה, כי החברה יכולה להעלות את מחירי הקוטג', הגבינה הצהובה והגבינה הלבנה ללא פגיעה בביקושים. זאת, לאור הערכת כלכלני החברה כי מדובר במוצרים בעלי רמת ביקושים קבועה ויציבה.

 

 

מדובר באחת מבין עשרות המלצות שייעצה חברת המחקר לתנובה, כאשר נשכרה לאחר רכישת השליטה בתנובה על ידי קרן אייפקס ב-2008. אייפקס הביאה לחברה את תוכנית “100 הימים" – במסגרתה נדרשו מנהלי הקבוצה להראות דרכים להשבחת ערך החברה תוך תקופה של 100 יום.

 

תנובה מחזיקה בכ-70% משוק הקוטג', ובשנה האחרונה לא העלתה את מחירו. זאת, לאחר עליות של כ-40% במחיר הקוטג' מאז הוצא מפיקוח המחירים בשנת 2006. מחירו של הקוטג' המשיך לעלות ללא קשר למחירי החלב, שבמהלך חלק ניכר מהתקופה הראו ירידות.

 

שוק החלב סובל ממספר שחקנים נמוך (תנובה, שטראוס וטרה) לאור מבנה השוק, המאפשר ייצור המוני רק לגופים המחזיקים בגישה למכסות חלב המיוצר על ידי בעלי הרפתות.

 

מתנובה נמסר בתגובה: "תוכנית 100 הימים כללה עשרות רבות של פרויקטים שעניינם שיפור תהליכים, התייעלות וזיהוי מנועי צמיחה ארוכי טווח של תנובה. בין הפרויקטים: התייעלות תפעולית, התייעלות ברכש, אופטימיזציה של הפצה, רכש מדיה, כניסה לקטגוריות חדשות, שיפור תהליכי פיתוח, הגדלת יעילות המכירות, פיתוח ערוץ הנוחות וגם המחרה. חברת הייעוץ מקינזי הביאה את ה-Best practice של החברות הבינלאומיות המובילות בעולם. הסיבה שמחיר הקוטג' לא עלה היא שבהתייעצות פנימית והתייעצות עם משרד החקלאות, הגענו למסקנה שנכון יהיה שנספוג בעצמנו את העליות שהיו ב-2011 לגבי קוטג'. ביום שישי הצהרנו שלא נעלה מחירים של כל מוצרי החלב עד סוף 2011".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים