שתף קטע נבחר
 

רכב נוצץ מושך נשים - אבל לא לקשר רציני

הנפנוף בכסף אינו שונה בהרבה מהאופן בו הטווס מציג לראווה את נוצות זנבו המהודר, וזה אכן עובד. אבל כמועמד לחתונה, נשים יעדיפו גבר בעל רכב סולידי ולא בזבזני

הגברים, לפחות חלק מאלה שמשמיעים את קולם הווירטואלי כאן בערוץ יחסים, חושבים שמה שחשוב לבחורות זה רק כסף (אסכולת "הארנק המהלך", או "גבר כספומט"), ומה מהווה אינדיקציה טובה יותר למצב הפיננסי של אדם אם לא רכב יקר בבעלותו?

 

"105,603 שקלים – זה המחיר שעלה לי הרכב החדש שקניתי. ממש לא בשבילי, היה לי טוב מאוד עם הרכב הישן שלי, רק שנמאס לי לראות את המבט המתנשא של בחורות בכל פעם שיצאתי איתן והן נכנסו לרכב" - כך נפתח טור של בחור שכינויו שאולי אלף, שהתפרסם כאן ב-2007 תחת הכותרת "קניתי רכב חדש, רק בשבילך".

 

בואו לדבר על רכב גם בפייסבוק של ynet יחסים

 

שאולי כתב שהוא דווקא מאוד אהב את הפיג'ו 205 הקטנה והחמודה שלו, אבל החברה שלו לא אהבה אותה. הוא רכש רכב חדש-דנדש ודיווח בעקבות הרכישה:

 

"אם הייתי מציב מצלמות נסתרות מסביב לרכב החדש, אפשר היה לספור את כמות המבטים של נשים ולהשוות לאפס המבטים כשנהגתי ברכב הישן... אז מה קרה מאז שרכשנו רכב חדש? תקופה טובה עוברת על שנינו עם בחורות. חברה אמנם עדיין אין, אבל כבר רשמנו הצלחות בתחום הדייטינג. הכי חשוב, הביטחון העצמי של שנינו גבר, אין יותר אי נעימויות. להיפך, אני רואה איך בחורה שאני יוצא איתה מרוצה, ולפעמים אפילו מאושרת (!) למראה הרכב".

 

כולם יודעים שככל שהרכב מהיר יותר, ההורמונים שוצפים יותר. חוקרים חידדו את התובנה הזאת מבחינה מדעית. הם קבעו שהאיתות המיני הזה אכן עובד, אבל לא בהכרח בכיוון אליו התכוון אותו גברבר שרכש את הרכב הנוצץ והמהיר ביותר.

 

ד"ר דניאל ביל, ממחברי המחקר, מרצה לפסיכולוגיה ארגונית/תעשייתית באוניברסיטת רייס ביוסטון, טקסס, אומר שמכונית הספורט התחילה לאבד מזוהרה. "כשנשים חשבו על הגבר ליחסים ארוכי טווח, הבעלות על מכונית ספורט לא היוותה יתרון לעומת מכונית חסכונית. אנשים אולי חושבים שהבעלות על חפצים נוצצים גורמת להם להיות אטרקטיביים יותר כבני זוג, אבל למעשה, גברים רבים כנראה שולחים לעבר הנשים מסרים מוטעים".


נשים מבזבזות על נעליים. תראו את שרה ג'סיקה פרקר, למשל  (צילום: A.P)

 

"ידוע לגברים ולנשים כאחד, שגברבר כזה מחפש סטוצים", אומר ולאדאס גריסקוויציוס, מרצה לשיווק, "אבל גבר כזה לא נחשב נחשק יותר כבן זוג לנישואין. זה לא הבחור שתרצי להתחתן איתו".

 

הדחף לרכישות מנקרות עיניים נראה כסממן של תרבות הצריכה וכתוצר של מתקפת הפרסום, אבל זה כנראה אותו דחף אבולוציוני בסיסי להפיץ את הגנים. מחקרים אחרים הראו שזה נכון לגבי גברים ביערות הגשם, כמו גם גברים באזורים נידחים של אוסטרליה, שמעולם לא ראו טלוויזיה. "הנפנוף בכסף אינו שונה בהרבה מהאופן בו הטווס מציג לראווה את נוצות זנבו", אומר גריסקוויציוס.

 

לגבי הנשים, זה שונה. "בניגוד לגברים, הציפיה לרומן אינה מעוררת בנשים יצר בזבזנות ראוותנית", אומרת עורכת המחקר, ד"ר ג'יל סאנדי, המלמדת שיווק באוניברסיטת טקסס בסאן אנטוניו, בידיעה שהתפרסמה באתר ה-BBC.

 

לא הוכח מבחינה מדעית מה מניע נשים לבזבז כסף, אבל לדברי גריסקוויציוס, התיאוריה הרווחת היא שנשים עושות זאת כדי להרשים נשים אחרות ולהתחרות בהן.

 

במחקר, שהיה כרוך בשאלונים וראיונות של 1,000 גברים ונשים משלוש מדינות בארצות הברית, נמצא שנשים אכן מגיבות לגברים המבזבזים בראוותנות. באחד המחקרים, נשים עיינו בשתי ביוגרפות של גברים, כל אחד מהם בן 32, בעל תואר שני, עבודה טובה ותחומי עניין כמו אופניים, קולנוע ומוזיקה. ההבדל היחידי היה שאחד מהם נוהג בפורשה (58,000 דולר) והאחר בהונדה סיביק (16,655 דולר). המחקר, שראה אור בכתב העת ג'ורנל אוף פרסונליטי אנד סושיאל סייקולוג'י, הראה שהנשים העדיפו את בעל הפורשה לדייט, אבל לא לחתונה. הן הסיקו מהבזבוז הראוותני שהוא מתעניין בסקס ללא מחוייבות.

 

אז בקיצור, אם מצאת בחורה שמתאימה להיות אשתך ואם ילדך ואתה רוצה שהיא תיקח אותך ברצינות, מוטב שתשקיע את הכסף בנכס יותר מעוגן לקרקע.

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה 997 קאררה - משדרת אותות חזקים של סטוצים
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים