שתף קטע נבחר
 

ההבטחות של ניסאן: כל שישה שבועות, דגם חדש

עד שנת 2016 מבטיחה יצרנית הרכב ניסאן כי תציג 66 דגמים חדשים, בדרך להגדיל משמעותית את נתח השוק העולמי בו היא מחזיקה. עד שתגיע לשם, כך היא מבטיחה, תייצר לא פחות מ-1.5 מיליון מכוניות חשמליות

ניסאן, יצרנית הרכב היפנית השנייה בגודלה, הציגה היום (ב') תוכנית חומש חדשה, במסגרתה היא מתכננת להגדיל את נתח השוק העולמי שלה מ-5.8% ל-8% בשנת 2016. על-מנת לעמוד ביעד השאפתני, מצהירה היצרנית כי בחמש השנים הקרובות תציג דגם חדש בכל שישה שבועות בממוצע, ועד 2016 תציע לא פחות מ-66 דגמים בסך הכל. התוכנית, הנקראת "Nissan Power 88", אמורה גם להגדיל משמעותית את רווחיותה של היצרנית.  

 

 

"זו הפעם הראשונה שבה ניסאן מתחילה תוכנית עסקית במתקפה, ולא בבנייה מחדש של משהו או בהגנה על משהו", אמר היום נשיא היצרנית, קרלוס גוהן, במסיבת עיתונאים שבה הוצגה התוכנית. "אנחנו נאיץ את הצמיחה שלנו, ונביא יותר התלהבות וחדשנות למוצרים שלנו, כמו-גם מכוניות נקיות ונגישות יותר לכל אחד בכל רחבי העולם".

 

בניסאן מבטיחים כי בשנים הקרובות ימשיכו להתמקד ב"תחבורה בת-קיימא" - מכוניות שפולטות כמות מופחתת של מזהמים, או כאלה שאינן פולטים מזהמים כלל. חלק מרכזי בתוכנית נוגע למכוניות חשמליות: בניסאן צופים כי עד 2016 יימכרו כ-1.5 מיליון כלי רכב חשמליים.

 

כמו כל יצרניות הרכב כיום, ניסאן מבססת חלק גדול מתוכנית הצמיחה שלה על שווקים במדינות מתפתחות. היצרנית מבהירה היום כי בכוונתה להגיע לנתח שוק של 10% בסין - שוק הרכב הגדול בעולם. בנוסף, לניסאן תוכניות להרחיב משמעותית את פעילותה בברזיל, רוסיה והודו. כך למשל, בברזיל יוקם מפעל חדש של ניסאן, בעל היקף ייצור התחלתי של 200 אלף כלי רכב.

 

עוד עוסקת התוכנית במותג היוקרה של ניסאן, אינפיניטי. על-פי גוהן, בכוונת היצרנית להכפיל פי 3 ויותר את המכירות של אינפיניטי - מכ-150 אלף יחידות ב-2010 לכ-500 אלף יחידות בעוד חמש שנים. עוד מתכננת היצרנית להגדיל את היצע הדגמים של אינפיניטי, כך שיכלול "לפחות 10 כלי רכב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרלוס גוהן - תכניות גדולות
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים