שתף קטע נבחר
 

עירונית העתיד מיישרת קו (חשמל) עם ההווה

בדיוק לפני כשנה הוצגה בקול תרועה רמה "מכונית העתיד", עירונית במידות סופר-קומפקטיות, פרי רעיון ויוזמה של המהנדס האחראי למכונית המירוץ של מקלארן. כעת מוצגת גרסה עדכנית שלה, עם מנוע חשמלי כמובן

איך אפשר לכנות מכונית "עתידנית", מבלי לצייד אותה במנוע חשמלי? גורדון מארי, המהנדס שעומד מאחורי מכונית הפורמולה 1 של קבוצת מקלארן, ואחד מהשמות היותר-מוערכים בתחום הספורט המוטורי, חושף גרסה חשמלית למכונית העתיד שתכנן. לדבריו, ה-T27 החדשה, גרסה עדכנית ל-T25 הקונוונציונלית שהציג בדיוק לפני שנה, היא המכונית החשמלית היעילה בעולם. ויש לכך סיבות לא רעות - היא שוקלת 680 ק"ג (כולל סוללה) בלבד.

 

מארי אומר כי החברה שבבעלותו נמצאת במשא ומתן עם שלושה יצרנים שונים בנוגע לייצור עתידי של המכונית, אשר תעלה לדבריו כ-14.5 אלף ליש"ט, כך מצטט אוטוקאר הבריטי. מחיר זה, יש לזכור, אינו כולל הטבה ממשלתית בגובה 5,000 ליש"ט למכונית חשמלית. להערכתו, תוך שנתיים מהיום ניתן להביא את המכונית לייצור סדרתי המוני.

 

 


גורדון מארי לצד T27. המכונית החשמלית היעילה בעולם, לדבריו.

 

המנוע החשמלי של T27 מספק 33.5 כ"ס בלבד, אך בזכות המשקל הקל כאמור, מציגה המכונית העירונית ביצועים יחסית סבירים. מהירות מרבית של 105 קמ"ש, והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-15 שניות. טווח הנסיעה עומד על בין 160 ל-210 ק"מ בהתאם למבחן.

 

אורכה של המכונית הקטנה עומד על 250 ס"מ, ובסיס הגלגלים על 178 ס"מ. רוחבה 130 וגובהה 160 ס"מ. לדברי היוצר, הסמארט החשמלית בזבזנית יותר ב-29%, המיצובישי iMiEV ב-36%, ואילו מיני חשמלית צורכת 86% יותר חשמל לק"מ.

 

למרות שמארי אינו מפרט הפעם, יש להניח שה-27 תהיה דומה רעיונית ל-25. המשמעות היא כי אף היא תציע סידורי ישיבה מגוונים עם אפשרויות לנהג בלבד, נהג ונוסע, או נהג ושני מושבי ילדים מאחור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים