מנהרות הכרמל: הוזילו את האגרה למשאיות
מחיר הנסיעה הגבוה במנהרות הכרמל, מונע מבעלי הרכב הכבד לעשות שימוש בכביש האגרה הנוח. כעת מסתמן שינוי מבורך
למען איכות הסביבה? הנהלת מנהרות הכרמל שוקלת להוזיל את האגרה הנגבית מבעלי משאיות, הנדרשים כיום לשלם תעריף גבוה פי 5 מזה הנדרש מבעלי רכב פרטי. לטענת ההנהלה, בגלל התעריף הגבוה כיום - 57 שקל למשאית, לעומת 11.40 שקל לרכב פרטי - נמנעים בעלי משאיות מלעשות שימוש בכביש האגרה הצפוני. יש לציין כי גם אוטובוסים משלמים תעריף יקר, הגבוה פי 3 מזה של רכב פרטי.
לאחרונה פנה גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, לשר לאיכות הסביבה גלעד ארדן, בבקשה שזה יסייע לבעלי המשאיות בהוזלת תעריפי הנסיעה במנהרות. בן-הרוש ציין בפנייתו כי "המפעילים של מנהרות הכרמל קבעו מראש מחיר לא כלכלי למשאיות, כדי למנוע בדרך זו נוכחות של משאיות במנהרות. כשר לאיכות הסביבה, זה תפקידך למנוע תנועה של מאות משאיות ביום ברחובה של עיר, על-ידי עידוד הנסיעה במנהרות".
אלא שכאמור, גם מינהלת מנהרות הכרמל מבקשת כעת לעודד נסיעת משאיות, ואף פנתה לגורמים הרלוונטיים כדי להוזיל את התעריף. יש לציין כי תעריפי הנסיעה נקבעו במשא ומתן עם הזכיינית המפעילה את המנהרות, ובאישור ועדת הכלכלה בכנסת. התעריף לרכב פרטי מבוסס על מחיר של 5.70 לכל קטע, או 11.40 שקל לשני הקטעים.