רק לא להירדם: פקחי הטיסה בארה"ב יאזינו לרדיו
לאחר תקלות בטיחות רבות ברחבי המדינה שכמעט והביאו לתאונות קטלניות, החליטו הממשל והרשויות להילחם בעייפות הפקחים ולסייע להם במשמרות הלילה
השינה הגדולה: עייפות פקחי הטיסה בארצות הברית, שיצרה כבר אירועי "כמעט-תאונה" רבים בחודשים האחרונים, מדירה שינה מעיני הממשל, אך לא מהפקחים עצמם, ככל הנראה. חומרי קריאה "מתאימים", האזנה לרדיו, שעות מנוחה קבועות ואיסור על החלפות - ארצות הברית נאבקת בכל כוחה בתופעה המסוכנת, שעלולה להוביל לאסון בכל יום שעובר.
הסכם חדש בין מינהל התעופה הפדרלי בארצות הברית (FAA) ואיגוד פקחי הטיסה שפורסם ב-CNN חושף המלצות מעודכנות לגבי
דרכי ההתמודדות של פקחים ברחבי המדינה עם עייפות על מגדל הפיקוח. זאת, לאור מספר אירועים שכמעט הובילו לתאנות טיס בשבועות האחרנים.
בין היתר, יוכלו מעתה הפקחים במשמרת הלילה להאזין לרדיו ולעיין בחומרי קריאה - בהתאם לתנועת המטוסים - בין השעות עשר בערב לשש בבוקר. בנוסף, מתיר ההסכם לפקחים לצאת לחופשה ללא תשלום אם אלו עייפים מכדי לעבוד.
הנושא עלה לכותרות באמצעי התקשורת בארצות הברית לאחר שמספר פקחי טיסה ברחבי המדינה נתפסו ישנים במהלך משמרתם. ב-29 במארס, נתפסו שני פקחים בטקסס, שנרדמו בעת המראה של מטוס נוסעים.
"התנועה האווירית הבטוחה בעולם"
מספר ימים מאוחר יותר, נחתו שני מטוסים בשדה תעופה אחר בלי סיוע של מגדל הפיקוח ובנמל התעופה בסיאטל נחת מטוס בזמן שהפקח ישן במשמרתו. בנמל התעופה JFK שבניו יורק, פגע מטוס איירבאס A380 רחב גוף במטוס קטן יותר בעת נסיעה על מסלול גישה, משום שפקח טיסה ישן ולא הבחין כי שני המטוסים קרובים זה לזה. בעקבות האירועים, התפטר מנהל הפיקוח האווירי של ארצות הברית.
לפני כחודשיים, הודיעו שר התחבורה האמריקני, ריי לה-הוד, וראש מינהל התעופה האזרחית על מספר פעולות מיידיות
שנועדו להילחם בתופעה. בין היתר, הוחלט לתגבר את משמרת הלילה ב-27 מרחבי פיקוח אווירי אזוריים ולהעניק לפקחים לפחות תשע שעות מנוחה בין משמרת למשמרת."אנו עדיין מצפים מהפקחים להתנהגות מקצועית", נמסר בהודעת הרשות שליוותה את ההסכם החדש. "לאזרחי ארצות הברית חייב להיות ביטחון בכך שפקחי הטיסה נחו כראוי ומוכנים לעבודה. יש לנו את התנועה האווירית הבטוחה בעולם, אך אנו זקוקים למעט שינויים".