שתף קטע נבחר

צילום: ירון ברנר

המוניות 'מחוץ למשחק', נוסע שוקל לעבור לאופניים

נהגי מוניות השירות כועסים על פער המחירים בעקבות הורדת התעריפים אחרי הרפורמה: "אנחנו מתכננים הפגנות כדי שיבינו שחייבים לשתף אותנו במשחק". הדרך לתל השומר התארכה, אחד הנוסעים שוקל מעבר לכלי תחבורה אחר

לא רק הנוסעים מתקשים להתרגל לרפורמה בתחבורה הציבורית, אלא גם נהגי מוניות השירות. בתחנת המוניות בקו 51 בפתח תקווה מאוד לא מרוצים מהשינויים, שהביאו לכך שמחיר הנסיעה באוטובוס מפתח-תקווה לתל-אביב נמוך בהרבה ביחס למחיר הנסיעה במוניות. "השאירו אותנו מחוץ למשחק", אמר היום (א') עמית קורנבליט, מנהל התחנה הוותיקה, שמסיעה כבר 60 שנה נוסעים לתל-אביב.

 

רפורמה בתחבורה הציבורית - כל מה שרציתם לדעת

 

"המחיר בין המוניות לאוטובוסים היה כמעט זהה ועכשיו עקב הרפורמה, מחיר האוטובוסים ירד בכמעט 50 אחוז, בעוד שאנחנו לא יכולים להוריד את המחיר כי אנחנו לא נתמכים מסובסידיות ממשלתיות", טען קורנבליט. 

 

לדברי מנהל התחנה, "אנחנו חוששים שעכשיו נוסעים שנהנו לנסוע איתנו יום יום יאולצו על-ידי מעסיקיהם לנסוע באוטובוסים. יש לנו חשש אמיתי שהדבר יפגע משמעותית בפרנסתן של הרבה משפחות של נהגים שמסתמכות על הנוסעים הללו".

 

קורנבליט הוסיף כי הם שוקלים כבר צעדי מחאה. "אנחנו נחשבים לתחבורה ציבורית משלימה, ואנחנו מתכננים הפגנות ומחאה כדי שמשרד התחבורה יבין שגם אותנו חייבים לשתף במשחק".

 

במסגרת הרפורמה בוטלו קווים רבים, וחלקם אוחדו עם קווים אחרים, אך רבים מהנוסעים התקשו להבין את השינויים. "קווים פשוט נמחקו", אמרה רינה שלוקחת את בתה הקטנה לבית ספר בתל-אביב. "כל הקווים שלקחנו, 13, 14, 61 שנוסעים דרך ריינס הפסיקו לנסוע דרכו ואנחנו תקועות". גם דיילת משרד התחבורה לא ממש הצליחה לסייע לה בפתרון בבוקר הלחוץ.

 

נוסע מיואש: "תאמין לי, אני חוזר לאופניים"

גם מרדכי, שהיה בדרכו לעבודה, נשמע מיואש, ושוקל לחזור לאופניים. "השר אמר שזה מה שיחזיר אנשים לאוטובוסים? זה מה שיחזיר אנשים לאופניים. תאמין לי, אני חוזר לאופניים, הכי טוב. אני ממתין כבר חצי שעה לאוטובוס ואז עוד צריך לקחת עוד אחד. עד הרפורמה הייתי יוצא לעבודה בשבע כדי להגיע בשמונה והיום אני חייב לצאת בשש".

 

למרות שהרפורמה נועדה לקצר את משך ההמתנה ומשך הנסיעה בקווים, האוטובוס לבית החולים תל השומר לקחה הבוקר זמן רב בהרבה. קו 35, שפעל במשך שנים רבות, בוטל - וכעת יש שתי אפשרויות: קו 70, שמגיע עד שער בית החולים, והנסיעה בו אורכת כשעה, או נסיעה בשני קווים שונים. .


"השינוי חיובי בסופו של דבר". תחנה מרכזית בת"א (צילום: דודו אזולאי)

 

אסתר ורותי שהגיעו כל הדרך מאופקים היו מאוד מבולבלות הבוקר. "לא הבנתי בכלל את הרפורמה ולמה זה טוב", אמרה רותי שהגיעה מאופקים יחד עם אסתר. "זה סתם מבלבל ומאריך את זמן הנסיעה". הן נאלצו לנסוע בשני קווים: 52 ו-139, שבעקבות המחאה נכנס לתוך בית החולים.

 

הנסיעה, כולל ההחלפה בדרך, לקחה כ-50 דקות. "אנחנו מילא, אבל יש פה קשישים, איך הם יסעו בשני קווים? זה לא היה קו מיותר ולא מובן למה הוא בוטל", הוסיפה אסתר. "לא נעים לסחוב ככה תיקים ולעבור בין אוטובוסים. באתי מאופקים ואני צריכה לנסוע בעוד שני אוטובוסים. זה מבאס".

 

עילם, סטודנט שחיכה לקו 72, דווקא הצליח לגייס אופטימיות בבוקר הזה. "אני בעד הרפורמה, השינוי הוא חיובי. בסופו של דבר, אחרי הקשיים, יבינו את זה כולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרפורמה תחזיר אנשים לאופניים?
צילום: עופר עמרם
מומלצים