שתף קטע נבחר

"שופרסל מכרו לי מטרנה שתוקפה פג במרס"

לקוח טוען ששופרסל מכרה לו ביוני מטרנה לפגים שתוקפה פג עוד לפני שבנו נולד בכלל. הלקוח: "במקום ליידע את הציבור, בשופרסל הציעו לי מוצרים בתמורה", שופרסל: "ערכנו בדיקה מעמיקה ולא גילינו מוצר פג תוקף כזה"

תינוקות זה קהל לקוחות רגיש, ותינוקות פגים - רגישים עוד יותר, לכן שימי אוחיון, אב לפג בן חודשיים, נדהם לגלות שעל אריזת המטרנה לפגים שקנה, מתנוסס תאריך תפוגה במרס, שהקדים בארבעה חודשים את תאריך הקנייה ביוני.

 

ב-2 ביוני, יום ה', קניתי מטרנה לפגים בסניף שופרסל הוד השרון, קניון מרגלית השרון (ראו קבלה)", סיפר ל-ynet. "במהלך סוף השבוע, האכלנו את בני בן הפג בן החודשיים בשלוש מנות מהמטרנה, כהשלמה לחלב אם. שמנו לב שהוא חש שלא בטוב: הילד הקיא, שלשל ובכה בלי סוף. לתומנו, סברנו כי מדובר בגזים.

 

"אשתי התבוננה באקראי בגב הקופסא, ולתדהמתה הבחינה כי תאריך פקיעת תוקף המוצר סומן כ-11 במרס 2011, כלומר לפני כ-4 חודשים, ועוד יותר מכך, בני נולד רק ב-27 במרס. זה אומר שתוקף המוצר הזה פג עוד לפני הולדת בני".

 

האם במשך 16 שבועות פספסו את הקופסא?

האב הצעיר פנה לשופרסל בתלונה. מנהל האזור ומנהל הסניף התעקשו להגיע מיד לביתו. באותה עת, הוא שהה בבית הוריו בהוד השרון, לכן הגיעו הישר לביתם.

  

"הם התנצלו דקות ארוכות והבטיחו לחקור את העניין ולעדכן אותי בכל שלב", אמר." המזגן אצל הורי, דלק על 18 מעלות, והם החליפו צבעים שם. הם רצו לקחת את המוצר לבדיקה, אבל פנו אלי ממשרד הבריאות וביקשו שאביא להם את המוצר. ואביא אותו רק למשרד הבריאות.

 

"מנהל הסניף ומנהל האזור אמרו לי שתיפתח לא פחות מחקירה של שופרסל בנושא ויעדכנו אותי בכל צעד. הם אמרו לי שעל פי נהלי השופרסל, בכל שבוע הם עורכים בדיקת מזון תינוקות, כשחודש לפני פקיעת התוקף מורידים את הקופסה מהמדף. נראה שבמשך 4 חודשים שהם כמובן 16 שבועות 'פיספסו' את הקופסה ממנה אכל בני. אולי כי מדובר במטרנה לפגים".

 

לא רוצה סלסלת מוצרים, רוצה מניעת המחדל בשנית

למחרת, נציגי שופרסל הגיעו לבית הורי המתלונן עם שתי סלסלות עמוסות כל טוב. "הין היו בגודל סל כביסה, עמוסות מצרכים שונים לתינוק, אך סירבתי לקבלן, סיפר שימי.

  

"מתוקף אחריותי כלפי הציבור, ויש לי כזאת, ביקשתי ששופרסל יביעו חרטה בפומבי ושהציבור ידע על המחדל וכיצד להימנע ממנו. אך בסופו של דבר, שופרסל שלחו לי מכתב בן 7 שורות בו נכתב ש'ירעננו נהלים'. לצערי לא לקחתי את בני לרופא, לכן לא אתבע, אבל במילא המטרה שלי אינה פיצוי בשום אופן, אלא מטרתי היא ליידע את הציבור.

 

האב המאוכזב פרסם את הסיפור בעמוד הפייסבוק שלו ואף פנה ל-ynet. "משנוכחתי כי בכוונת שופרסל להתנער ולצאת ידי חובה לכאורה, החלטתי לעשות את העבודה בעצמי, ובנוסף לערוץ המשפטי, מובא הסיפור לעיני הציבור", אמר.

 

"כנראה שהזיכרון שלנו רופף עד כדי כך, שבכל כמה שנים צריך שיקרה אסון כדי שנתעורר. הפעם זה נגמר בשלשולים, הקאות ובכי של הילד, אבל כולנו זוכרים כיצד זה נגמר לפני כמה שנים במקרה רמדיה".

 

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל עושה ותעשה הכל למען לקוחותיה. מרגע קבלת הפנייה נשלחו לביתו של הלקוח הן מנהל האיזור והן מנהל הסניף, על מנת לבחון את הנושא לעומק באופן אישי. לצערנו, הלקוח סירב לשתף פעולה בנושא ולא הסכים למסור את המוצר לבדיקה.

 

"במקביל ערכנו בדיקה של המוצרים בכל מדפי סניפי הרשת ברחבי הארץ באופן מיידי ולא התגלה כל מוצר פג תוקף. מן הראוי לציין כי לא קיבלנו כל פנייה נוספת בנושא. חשוב להדגיש כי בהתאם לנהלים אנו עורכים בדיקות מקיפות כל שבוע בסניפינו ברחבי הארץ לבדיקת תוקף מוצרים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אריזת המטרנה תישלח למשרד הבריאות
תאריך התפוגה
הוכחת הקנייה
מומלצים