גם לוס אנג'לס כמרקחה: עשרות אוטובוסים יבוטלו
חולון, בני-ברק ותל-אביב לא לבד. גם אי שם בחוף המערבי של ארה"ב מוטרדים ממהפכה בתחבורה הציבורית שתפגע בעניים
לא רק בגוש דן מקטרים על השינויים בקווי האוטובוס - בקרוב זה הולך לקרות גם בעיר המלאכים. בלוס אנג'לס, המטרופולין הגדול ביותר של החוף המערבי בארה"ב, התעבורה נחשבת כבר שנים ארוכות לסיוט שאין כדוגמתו. בקיץ הקרוב עומדת רשת התעבורה העירונית שם להפסיק את פעילותם של עשרות קווי אוטובוס בשל קשיים כלכליים, ומי שישלמו את המחיר הם מיליוני תושבים מהמעמד הנמוך שמגיעים לעבודה וממנה באוטובוס, שגם כך מזדחל לאטו.
רפורמה בתחבורה הציבורית - הכל על השינויים בגוש דן:
- המדריך לרפורמה: איזה קו מתאים לכם?
- פירוט השינויים בתנועה ברחובות תל-אביב
- מפת התעריפים השונים בעקבות הרפורמה
- השלבים הבאים: אכיפה ועלייה מהדלת האחורית
- הרפורמה יצאה לדרך: למה לא שיתפו את הנוסעים?
בהנחה שהשינוי ייכנס לתוקף, מי שעשה עד כה את הדרך לעבודה בתחבורה הציבורית ייאלץ בקרוב לבזבז חצי יום באוטובוס - שעתיים לכל כיוון. קווי התחבורה הציבורית החדשים ייכנסו לתוקף בסתיו, ובתוכנית החדשה לא ייכללו כמה קווים בין האזור הדרומי העני של העיר, שבו מרוכזת אוכלוסייה של היספאנים, פועלי דחק, נותני שירות ובעיקר עוזרות בית, העובדות בחלק האמיד במערב הוליווד - בבוורלי הילס, בל אייר וסנטה מוניקה.
יהיה זה חלק ממהלך של ביטול עשרות קווים וקיצור של קווים רבים אחרים, במסגרת המאמץ של רשות התעבורה בלוס אנג'לס לצמצם את ההפסדים. גם סטונדטים יסבלו. ל-9.4 אחוזים מתושבי מחוז לוס אנג'לס אין כלל כלי רכב פרטיים. הבעיה הגדולה ביותר תיווצר ל-3,000 אנשים שנוסעים מדי יום בקו 305 מווסטווד לעיר, נסיעה שעלותה
דולר וחצי לכל כיוון. כשהתוכנית החדשה תיכנס לתוקף הם יצטרכו לעבור לנסוע בשורה של רכבות ואוטובוסים, מה שיכפיל את אורך הנסיעה וישלש את עלותה.
בלוס אנג'לס מדברים על מעבר הדרגתי לרכבות ולרכבת תחתית, ולשימוש באנרגיה נקייה. בתוך כך מתפרסמת תוכנית עירונית לרשת מסלולי רכיבה על אופניים. לא במקרה מתפרסם השבוע מחקר המצביע על חשיבות הרכיבה על אופניים במסגרת הקמת רשת של רכבות במטרופולין של לוס אנג'לס. לפי התוכנית העתידית, כמעט 1.2 מיליון רוכבי אופניים ישלבו רכיבה ונסיעה ברכבת. יותר מרבע מרוכבי האופניים והרכבת יוותרו על הנסיעה במכונית. אם התוכנית תעלה יפה, ניתן יהיה להוריד מהכביש 322 אלף מכוניות.