שתף קטע נבחר

לראשונה: אובמה במפגש "טוויטר" עם הבוחר

נשיא ארה"ב קיבל יותר מ-60 אלף שאלות בטרם התחיל המפגש האינטרנטי. החשיפה המרשימה נתנה לאובמה במה להציג את עמדותיו באין מפריע. המטרה: החזרת הצעירים לתמוך בו

"מדובר במעשה היסטורי. אני הנשיא הראשון ש'מצייץ'", אמר הנשיא ברק אובמה והתחיל לתקתק למחשב הנייד שלו. "לא יותר מ-140 תווים", האיץ בו ג'ק דורסי המייסד ומנכ"ל אתר "טוויטר".

 

אחרי "יוטיוב" ו"פייסבוק", שגם בהם אובמה היה לנשיא הראשון שעבר "טבילת אש" בקשר ישיר עם הבוחר, הוא החליט לקיים מפגש אינטרנטי עם אזרחים המבקשים לשאול שאלות על מצב הכלכלה והתעסוקה. המטרה היא לפנות ישירות לצעירים, במיוחד לאלו שסייעו לאובמה בבחירות 2008, והוא מחזר אחריהם נואשות.


צילום המפגש בתמונה שהעלה הבית הלבן 

 

זו עוד הזדמנות עבור הנשיא לשוחח עם הציבור בלי המסננים של התקשורת.

 עם זאת, התקשורת כל כך מתעניינת באירוע, שערוצי החדשות בכבלים CNN ו-MSNBC העבירו את האירוע בשידור חי. מנגד, רשת "פוקס ניוז" התומכת ברפובליקנים לא רצתה לתת לאפשר לאובמה את החשיפה הזאת.

 

לנשיא היה יתרון בולט עוד יותר לעומת שאלות באירוע טלוויזיוני ישיר: השאלות הוגבלו ל-140 תווים - לא יותר משורה וחצי של טקסט. התשובות של הנשיא היו נאומים ארוכים שלא הופרעו.

 

האירוע התקיים בבית הלבן בהשתתפות של 140 אורחים, ובהם 30 עוקבים קבועים של הודעות "טוויטר" של הממשל. שעתיים לפני תחילת האירוע כבר הגיעו יותר מ-60 אלף שאלות. מייסד האתר דורסי טען שהוא והנשיא לא היו מעורבים בבחירת השאלות. במשך השעה שבה השיב אובמה לשאלות, נשלחו 2500 "ציוצים" חדשים.

 

אפשר להגדיר זאת באירוע שפועל לטובת אובמה. מדובר בבמה נוחה לנשיא, שבה הוא חזר למעשה על גרסתו לגבי מעשיו בבית הלבן ולגבי תוכניותיו לעתיד. "זה היה אירוע שכמעט כולו היה נטול חדשות", כתב פרשן פוליטי של "וושינגטון פוסט" על האירוע, שזכה לחשיפה תקשורתית נאה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים