עצבים באוטובוס: "הנהג דחף אותי וירק לי בפנים"
אשה בת 63, שנסעה אתמול בקו 16 לר"ג, טוענת כי בסיום הנסיעה התפתח ויכוח בין הנהג לאחד הנוסעים ובמהלכו ספגה יריקה מהנהג והופלה על-ידו לקרקע. חברת "דן": הרפורמה מעוררת לחצים וקשיים. מבקשים מכולם לנהוג בסבלנות
הרפורמה בתחבורה הציבורית יצאה לדרך, אבל מה עם רפורמה בהתנהגות הנהגים? תושבת רמת-גן, בת 63, טוענת כי נגד הותקפה על-ידי אחד מנהגי חברת "דן" ואף ספגה ממנו יריקה, בתום נסיעה אתמול (יום ד') מתל-אביב לרמת-גן. מחברת דן נמסר כי נסיבות המקרה נבדקות.
"אתמול בסביבות השעה 16:00 נסעה אמא שלי בקו 16 לכיוון רמת-גן. אדם מבוגר ביקש מהנהג לרדת בתחנה השייכת לחברה אחרת, בה הוא לא אמור לעצור. הנהג הסכים ואמא שלי אמרה שגם לה זה נוח. כשהם הגיעו לתחנה, הנהג סירב להוריד את שניהם", סיפרה ל-ynet בתה של הנוסעת, לי.
"התפתח ויכוח בין המבוגר לנהג, אמא שלי כלל לא הייתה מעורבת. הנהג התעצבן עליו ומרוב עצבים לא נתן להם לרדת גם בתחנה הסופית – סמוך לאיצטדיון הכדורגל וינטר. אמא שלי אמרה לנהג: 'תהייה בן אדם, תפתח את הדלת'. גם אשה צעירה אחרת שאיחרה לעבודה, הפצירה בו שיפתח. לבסוף הוא פתח וכולם ירדו".
אך לדברי לי, בכך לא הגיע המקרה לסיומו. "גם מחוץ לאוטובוס הנהג המשיך להתווכח עם המבוגר. הוא חזר לעבר האוטובוס ראה את אמא שלי ומבלי להסביר ירק לה בפנים ודחף אותה לקרקע. היא נפלה ונחבלה בגבה. היא לא ידעה מאיפה זה בא ולמה הנהג מוציא עליה את העצבים שלו", סיפרה.
"זלזול באנשים מבוגרים"
אחרי שהתאוששה מעט מההלם, הלכה האם לסדרן שהיה בתחנה וביקשה ממנו שיעזור לה. אך לדברי לי, הסדרן דחה את בקשתה ואיים עליה כי היא מפירה את הסדר ועלולה לספוג קנס. לדבריה, הסדרן לבסוף דיבר עם הנהג, אבל הם החליטו להתעלם ממנה לחלוטין".
הנוסעת הנסערת והפגועה שבה לביתה וכעת דורשים במשפחה את הפרטים המלאים של הנהג כדי שיוכלו להגיש נגדו תלונה במשטרה. היום נלקחה האם לבית החולים שיבא בתל-השומר על-מנת לטפל בפגיעה בגבה. "זה עבר כל גבול, זו פשוט בושה. אני כבר לא מדברת על-כך שמדובר בעובד ציבור לכל דבר, הזלזול הזה, איך עושים דברים כאלה לאנשים מבוגרים?".
דובר חברת דן, איתן פיקסמן, מסר בתגובה: "גרסאות המתלוננת והנהג נבדקות משמעתית על-ידי הרשויות המוסמכות בחברתנו. אנו רואים בחומרה רבה כל גילוי של אלימות מכל סוג ולא נעבור על התנהגות אלימה לסדר היום. איחולנו הכנים לבריאותה של הגברת ותקוותנו שתחזור במהרה לנסיעות בחברת דן".
פיקסמן הוסיף כי לקוחות דן ונהגי החברה מצויים בימים אלה (ימי הרפורמה) ב"כור היתוך" קשה ולוחץ הנובע מהיקף השינויים. "נהגנו תודרכו והונחו לגלות מידה רבה של סבלנות ואיפוק ולעשות הכל כדי להקל על ציבור הנוסעים את הטמעת השינוי. לדאבוננו, לעיתים משתחרר 'צינור לחץ' מיותר. אנו פונים בבקשה לכל שותפי הרפורמה, נהגים ונוסעים כאחד: בואו נגלה, למרות הקשיים והבעיות, יותר סבלנות, כבוד הדדי והבנה איש לרעהו".
המידע הראשוני התקבל באמצעות האימייל האדום