שתף קטע נבחר
 

"הסברה הייתה מונעת את מות הזוג קריאף"

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, טוען כי הסברה טובה יותר, יכולה הייתה למנוע את מות בני הזוג, בתאונה המחרידה ביום א': "הזוג קריאף עמד בנקודה מסוכנת על הכביש, והם לא לבשו אפוד זוהר. בהסברה נכונה אפשר היה למנוע התנהגות זו"

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, אמר היום (ה') כי ניתן היה למנוע את מות בני הזוג קריאף, שנהרגו ביום ראשון בתאונת "פגע וברח" ליד יבנה, אילו היו נחשפים למערך הסברה טוב ויעיל יותר. "המוות של הזוג קריאף השבוע הוא נוראי", אמר שטיין, שנכנס לתפקיד ראש האגף לפני כחודשיים. "אני יודע בוודאות כי ניתן היה למנוע אותו אם היתה יותר הסברה. הזוג קריאף עמד עם רכבו בנקודה מסוכנת על הכביש, והם לא לבשו אפוד זוהר. בהסברה נכונה אפשר היה למנוע התנהגות זו".

 

 

התאונה בה נהרגו בני הזוג אירעה לאחר שעצרו ליד מחלף יבנה, לתקן תקר באחד מצמיגי מכוניתם. חקירה ראשונית של המשטרה העלתה כי משאית שעברה במקום פגעה בשניים ונמלטה מהמקום. כתוצאה מהפגיעה הועפה שני קריאף לשוליים. בעלה, חי-זיו, הועף למרכז הכביש, ונדרס למוות על-ידי משאית נוספת. נהג המשאית שנמלט מהמקום, רוני לוי, הסגיר את עצמו רק בלילה שלאחר התאונה.


זירת התאונה הקטלנית על כביש 4 (צילום: הדר כהן)

 

"עזבו את הניידים, אל תטפלו בילדים"

בדברים שאמר בכינוס בנושא בטיחות בדרכים שנערך באוניברסיטת בר אילן, הסביר ניצב שטיין כי בני הזוג קריאף משתייכים לאוכלוסיית נהגים נורמטיביים - שנבדלים בהתנהגותם מנהגים עבריינים, אך עלולים לקבל החלטות שגויות. "הזוג קריאף הוא 'הנהג הנורמטיבי', אבל הוא עושה גם טעויות. לעומתם, 'הנהג העבריין' הוא הנהג שההתנהגות שלו אינה שגרתית כשיש אלכוהול, או כש(הוא) נוסע עם החבר'ה הצעירים", דברי שטיין.

 

בהתייחסו למדיניות האכיפה אותה הוא מתכוון להוביל, הסביר שטיין כי בכוונתו להרחיב את פעילות המשטרה נגד נהגים שמבצעים מספר רב של עבירות: "אנו נפעיל סיירת של 100 אופנוענים, שיעבדו באופן סמוי בכבישים ויתפסו עבריינים. הכוונה שלנו היא לייצר יכולת הרתעה, ושם נשקיע את האכיפה שלנו. במיוחד נפעיל אכיפה אגרסיבית וחקיקה מתאימה נגד אלו שיש להם 80 או 90 עבירות תנועה".

 

בפנייה אל הנהגים, מתייחס שטיין לאחת הסיבות העיקריות לתאונות - הסחת דעת: "אני אעשה הכל בתפקידי לרדוף אחרי הנהגים העבריינים. ומכל הנהגים אני מבקש - התעסקו בנהיגה כשאתם עולים הרכב. אל תסמסו, עזבו את הטלפונים הניידים, ואל תטפלו בילדים - כי אלו הגורמים לתאונות הדרכים במידה הרבה ביותר".

 

"כל נושא הכיול יעמוד בתו תקן"

נושא נוסף שזכה להתייחסותו של שטיין הוא אמינות מכשירי האכיפה של המשטרה. לדבריו, בכוונת אגף התנועה - ובתיאום עם המפכ"ל ומשרד התחבורה - להפעיל את מעבדת אגף התנועה ואת המכשירים השונים בהתאם לתו-תקן. "השקענו מאות אלפי שקלים להקים מעבדה שתעמוד בסטנדרט בינלאומי, וכל נושא הכיול וההפעלה יעמוד בתו תקן. אנו נחשוף זאת בפני השופטים, כדי שלא נמצא עצמנו מופיעים בבתי המשפט בעניין הזה".

 

ראוי להזכיר כי בית משפט מחוזי קבע בשנה שעברה כי שני מכשירי האכיפה העיקריים של אגף התנועה - ממל"ז ("אקדח לייזר") ומולטנובה (מצלמת מהירות) - אינם יכולים לשמש להרשעת נהגים, מאחר שהם אינם מכוילים במעבדה מוסמכת. זאת, למרות שהמכשירים עצמם הוכרו בעבר בבית המשפט העליון כאמינים. בימים אלה מנסה אגף התנועה, באמצעות הפרקליטות, לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי, במסגרת ערעור שהוגש לבית המשפט העליון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברונו שטיין, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל
צילום: גיל יוחנן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים