שוב אין רכבת לדרום: "נזהם עוד אוויר"
בפעם החמישית מתחילת השנה סגרה רכבת ישראל את עורק התחבורה לדרום. עד סוף החודש ייאלצו תושבי הדרום למצוא אמצעי תחבורה אחרים. הסיבה: "עבודות תשתית". נוסעים סיפרו שהתארגנו ברכב הפרטי: "באוטובוס זה בלתי נסבל"
מסילת הרכבת לדרום שוב נסגרת: רבים מתושבי הדרום השכימו קום הבוקר (יום ב') בשל סגירת קווי הרכבת בפעם החמישית מתחילת השנה. למרות שמדי כמה חודשים הם נאלצים להתמודד עם השבתה עקב "עבודות תשתית", נראה כי התושבים האדישים חשים שאין ברירה אלא לקבל את המצב, ועד סוף החודש הם ישתמשו בחלופות כמו רכב פרטי, מוניות ואוטובוסים.
"אין לנו ברירה אז התארגנו כמה חברים, ואנחנו נוסעים בכלי הרכב הפרטיים לעבודה", סיפרו ל-ynet נוסעים קבועים של הרכבת שעובדים במרכז הארץ. "באוטובוס זה בלתי נסבל כי לפעמים אין מקומות ישיבה, צפוף ויש המון עצירות", הם טענו, "אז נזהם עוד אוויר בישראל על מנת להגיע לעבודה".
עד סוף החודש גם התחנה בבאר-שבע סגורה (צילום ארכיון: רועי עידן)
עד 28 בחודש נסגרו תחנות הרכבת בדימונה, באר-שבע, להבים-רהט, קריית גת, בית שמש וירושלים. בתחנת הרכבת בקריית גת כמעט ולא נראו אנשים הבוקר, למעט כאלה שהגיעו בטעות ולא ידעו על ההשבתה. כמדי בוקר, הגיעה לתחנה הסעה של מפעל "אינטל" שאוספת עובדים המגיעים מבאר-שבע, אך לנהג לא היה את מי לאסוף מהתחנה.
גם כמה פועלים פלסטינים מכפר עידנה שהגיעו הבוקר לתחנה כדי להגיע למרכז הארץ נאלצו להמשיך ללכת ברגל עד לתחנת האוטובוס הקרובה. "לא שמענו שהרכבת לא עובדת היום. יצאנו מוקדם מאוד מהבית",
מי שיבחר כמוהם לנסוע באוטובוס למרכז הארץ יצטרך להתעורר מוקדם. בדרך כלל נסיעה ברכבת למרכז אורכת כ-50 דקות, אך כעת צפוי שנסיעה באוטובוס או ברכב פרטי בפקקים תארך לפחות שעה וחצי.
מי שעוד סובלים מחסרונה של הרכבת הם החיילים, שבתחילת השבוע שבים לבסיסיהם בדרום הארץ. חיילים שהיו רגילים להגיע מחיפה לקריית גת ברכבת בתוך שעתיים וחצי, ייאלצו מעתה לרדת בתל-אביב ולעלות שם על אוטובוס לדרום. כל הטרטור הזה בדרכים יכול להימשך בסך הכל 4.5 שעות.
"כל כמה זמן משביתים, נמאס כבר מזה"
מהרכבת נמסר כי יתוגברו האוטובוסים על מנת לתת מענה להשבתה. בתחנת רכבת מרכז בתל-אביב לא נרשם הבוקר עומס מיוחד, ואוטובוסים של אגד וחברת מטרופולין העלו נוסעים בזה אחר זה ויצאו לדרכם דרומה.
עם זאת, חלק מנוסעי הרכבת לא ראו בעין יפה את ההפסקות החוזרות ונשנות בקו לדרום. "זה קשה וזה הרבה פחות נעים", סיפרה פאינה, פנסיונרית שרגילה לנסוע ברכבת. "כל כמה זמן הם משביתים את הקו. נמאס כבר מזה. הגיע הזמן שהם כבר יסיימו את הקו ויתנו שירות קבוע".
זו הפעם החמישית שהרכבת משביתה את הקווים לדרום השנה. באפריל האחרון הושבתו הקווים ל-6 ימים. במרס ובפברואר הושבתו הקווים ל-8 ימים בכל חודש,
ובינואר נסגרו קווי הרכבת לדרום במשך 15 ימים. מהרכבת נמסר כי מדובר בעבודות תשתית מורכבות, במסגרת פרויקט שדרוג והכפלת המסילה לבאר שבע.
מהרכבת נמסר כי במסגרת העבודות יורחב כביש 44 לארבעה נתיבים, באזור מפגש כביש-מסילה ברחוב תל חי ברמלה, ובין נען לתחנת רמלה ישדרגו או יבטלו מפגשי כביש-מסילה, ויונחו כ-800 מטרים של מסילה חדשה. בנוסף, הכניסה לתחנת להבים תעבור שינוי ומעבר להולכי רגל יוקם בתחנת באר שבע צפון.
ברכבת ישראל אומרים כי הם מבקשים פעם אחר פעם ממשרד הפנים אישור מיוחד לבצע עבודות בשבת, אך לא מקבלים אישור לכך. ולכן, לטענת הרכבת, עבודות התשתית מתארכות.