ראו כי טוב: אחרי המיני, גם הסופר-מיני מוזלות
יבואנית מכוניות רנו לישראל הודיעה היום כי תתחיל למכור גרסה מוזלת לסופר-מיני קליאו, ב-70 אלף שקל בלבד, צעד שהושפע ללא ספק מההצלחה הגורפת של מכוניות המיני הקטנות והזולות. ומי עוד מנסה לרכב על ההצלחה?
בעקבות המיני, עכשיו גם סופר. חברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, הודיעה היום כי היא מתחילה בשיווק דגם הסופר-מיני המוכר קליאו, במחיר של 70 אלף שקלים בלבד, כ-30 אלף שקל פחות מהגרסה הזולה ביותר של המכונית שנמכרה עד עתה. אמנם, הקליאו הזולה במיוחד תשווק כאן עם תיבה ידנית ולא אוטומטית ומנוע קטן-נפח, אבל תג המחיר הנמוך יחסית, מראה כי ההצלחה האדירה של תגי-מחיר זולים בקטגוריית המיני, תשוכפל ללא ספק גם בקטגוריות גדולות יותר.
- זיל הזול: מכוניות חדשות בפחות מ-70 אלף שקלים
1.2 ליטר בלבד, תיבת הילוכים שדורשת עבודה גם מרגל שמאל (שלא להזכיר את יד ימין), כזו שכבר אינה מוכרת כל-כך בקטגוריית הסופר-מיני שהלכה ותפחה עם השנים. זה מה שתוכלו לרכוש באולם התצוגה של רנו החל מהיום, תמורת 70 אלף שקל. וזו גם תוצאה ישירה למספרי המכירות המזנקים של קטגוריית מכוניות המיני שזוכה לפריחה, עם תגי-מחיר של 60-פלוס אלפי שקלים.
והקליאו אינה לבד, למרות שהיא הזולה בחבורה החדשה - מכוניות סופר-מיני בגרסאות זולות יחסית. למעשה, את יריית הזינוק לירידה במחיר נתנו מבצעי מכירות לארגונים ומועדוני צרכנים - כמעט כמו תמיד בישראל. ולמרות שגם בקרב מתחרות אחרות על הכיס הישראלי מדובר בגרסאות ידניות הנחשבות עדיין לפחות אטרקטיביות, עדיין יש לנו חמש אפשרויות מעניינות להציג לכם - במחיר נמוך מ-86 אלף שקלים, ירידה של לפחות 15 אלף שקל מהמחיר שנדרשתם לשלם עד עתה. אגב, כל המחירים המוזכרים נטולי אגרת רישוי.
רנו קליאו - 70 אלף שקל
המכונית הזולה ביותר בקטגוריית הסופר-מיני בישראל, ואחת משש המכוניות הזולות בישראל כולל קטנות ופשוטות ממנה בהרבה, היא הקליאו של רנו. הגרסה הרלוונטית מצויידת במנוע בנפח 1.2 ליטרים עם 75 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית, לעומת ה-1.6 החזק משמעותית שמשודך לתיבה אוטומטית. תמורת הוויתור על הנוחות היחסית של חסרון דוושת המצמד, מציעה המכונית צריכת דלק טובה בהרבה. גם רמת האבזור הבטיחותי גבוהה למדי - כולל שש כריות אוויר וחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של היורו-אן-קאפ. היא גם אחת הגדולות בחבורה, ומציעה תא מטען מכובד יחסית.
צריכת דלק משולבת: 16.7 ק"מ לליטר
בסיס גלגלים: 257 ס"מ
אורך כללי: 398 ס"מ
תא מטען: 288 ליטר
כריות אוויר: 6
מבחן ריסוק (2005): 5 כוכבים
פיז'ו +206 - 80 אלף שקלים
יבואנית פיז'ו, שמשווקת גם את אחת ממכוניות המיני הזולות בישראל (ה-107 ב-68 אלף שקל), ראתה כי טוב. לפני מספר חודשים החלה לשווק כאן את ה-206 הוותיקה בגרסתה האחרונה, עם מנוע בנפח 1.4 ליטרים, 73 כ"ס, תיבת חמישה הילוכים ותג-מחיר נמוך משמעותית מכל סופר-מיני ששווקה עד אז. אגב, עד מחר (12.7) נמכרת ה-206+ במבצע באמצעות רשת שופרסל, במחיר של 70 אלף שקל. קחו בחשבון שה-206 אינה הסופר-מיני המודרנית ביותר של פיז'ו, שכן לתואר זו עונה ה-207 היקרה ממנה משמעותית.
צריכת דלק משולבת: 16.6 ק"מ לליטר
בסיס גלגלים: 244 ס"מ
אורך כללי: 387 ס"מ
תא מטען: 245 ליטר
כריות אוויר: 4
מבחן ריסוק (2000): 4 כוכבים
אופל קורסה - 85 אלף שקל
יבואנית אופל החדשה ראתה כי טוב, והחליטה לשלב בארסנל הדגמים המתהווה, גרסה זולה (יחסית) לקורסה האוטומטית ששווקה עד אז. למעט תיבת חמישה הילוכים ידנית, שומרת הגרסה הזו על מרבית המאפיינים של האוטומטית, כך אומרים באופל. והמשמעות היא כי גם כאן תמצאו מנוע 1.4 ליטרים עם הספק מרבי של 100 כ"ס (החזקה ביותר, יחד עם יונדאי i20). בהתאם, גם המידות הגדולות יחסית עושות את שלהן, והקורסה מציעה תא נוסעים מרווח יחסית, עם תא מטען נדיב.
צריכת דלק משולבת: 16.4 ק"מ לליטר
בסיס גלגלים: 251 ס"מ
אורך כללי: 400 ס"מ
תא מטען: 285 ליטר
כריות אוויר: 4
מבחן ריסוק (2006): 4 כוכבים
סקודה פאביה - 85 אלף שקל
המכונית הקטנה של סקודה, הפאביה המודרנית, מצויידת אף היא בתג-מחיר של 85 אלף שקלים, אך לדברי אנשי השיווק, רק עד סוף החודש הנוכחי. עם זאת, מותר להאמין שגם אחר כך תוכלו להתמקח. בכל מקרה, הפאביה הגדולה יחסית, מציגה את תא המטען הגדול בקבוצה - 315 ליטרים, יתרון גדול למשפחות צעירות. היא גם משווקת כאן עם שש כריות אוויר, מנוע בנפח 1.4 ליטר, הספק מרבי של 86 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית.
צריכת דלק משולבת: 17 ק"מ לליטר
בסיס גלגלים: 245 ס"מ
אורך כללי: 400 ס"מ
תא מטען: 315 ליטר
כריות אוויר: 6
מבחן ריסוק (2007): 4 כוכבים
יונדאי i20 - ב-86 אלף שקל
המשתתפת האחרונה ברשימה, והיקרה מכולן, מגיעה לכאן עם חסרון גדול לעומת המתחרות - שתי דלתות קדמיות בלבד. עם זאת, יונדאי מציעה את ה-i20 עם תואר "החדשה והמודרנית מכולן", מה שמסייע לה להיות גם הבטוחה מכולן לפי מבחני הריסוק של הארגון האירופי - חמישה כוכבים מ-2009 ושש כריות אוויר, יחד עם כל מערכות בקרת היציבות והבלימה המקובלות. מנוע ה-1.4 ליטרים מייצר את ההספק המרבי הגבוה ביותר בחבורה (כמו הקורסה) עם 100 כ"ס, וגם כאן - כמו אצל כולן - יש תיבת חמישה הילוכים ידנית, וה-i20 היא גם אחת הגדולות כאן.
צריכת דלק משולבת: 17.8 ק"מ לליטר
בסיס גלגלים: 252 ס"מ
אורך כללי: 394 ס"מ
תא מטען: 295 ליטר
כריות אוויר: 6
מבחן ריסוק (2009): 5 כוכבים