רנו משתוללת עם מכוניות תצוגה
היצרנית הצרפתית הביאה לעולם טנדרון חשמלי, המסוגל להפוך תוך מספר שניות למכונית משפחתית מפנקת. הופעת בכורה בתערוכת פרנקפורט, סיכויי ייצור לא ברורים
צעד חשמלי נוסף, אבל הפעם גם פרוע. רנו הצרפתית, אשר הצהירה לא פעם כי בכוונתה להפוך ליצרנית רכב חשמלי מובילה בתעשייה, מציגה את פרנדזי (Frendzy), טנדרון חשמלי רב-תכליתי. אנשי החברה אומרים כי הוא מייצג את השלב הרביעי באסטרטגיית העיצוב של החברה, אשר נחשפה לראשונה לציבור עם הדזיר. באמצעות ממשק אלקטרוני חכם אמורה הפרנדזי לשמש כלי עבודה נוח, אך היא אמורה להציע גם נוחות של מכונית משפחתית רגילה. הפרנזי החשמלית תוצג לבאי תערוכת הרכב של פרנקפורט, שתיערך בספטמבר השנה בגרמניה. תכניות ייצור? רנו לא מפרטים בינתיים.
- סמסונג SM7 - מכונית היוקרה הבאה של רנו?
- פרשת הריגול ברנו - המנכ"ל התפטר
- העיצוב העתידי של רנו, טייק 2
ממשק העבודה של הפרנדזי ממוקם במרכז הקונסולה המרכזית, ומיועד לחיבור מחשב הטאבלט החדש של בלקברי, ה-PlayBook. הממשק החדש יאפשר כך לעקוב אחר פעולות הנהג באופן נוח, ולהתאים את הרכב לצרכיו. הטאבלט הנשלף יאפשר גם לשלוט על מערכת הבידור והמידע של ההמכונית. בסוף יום העבודה מסוגלת הפרנדזי להפוך למכונית משפחתית, כך רנו, עם מושבים נוחים מאחור, ומסך מגע המחליק ממושב הנהג לנוחות הנוסעים המעוניינים לצפות בסרט.
פרנדזי עושה שימוש באותה יחידת ההנעה של רנו קנגו Z.E החשמלית, למעט שקע הטענה חשמלי הנמצא מתחת לסמל החברה מלפנים. המנוע החשמלי שמספק 60 כ"ס נסמך על סוללה מסוג ליתיום-יון לאספקת החשמל, אך ברנו לא מציינים מה יכולת צבירת האנרגיה, או לכמה ק"מ בין טעינות ניתן לעשות בה שימוש. בסיס הגלגלים של הטנדרון החשמלי הנו 269 ס"מ, אורכו 409 ס"מ, 187 ס"מ לרוחב ו-173 ס"מ בגובה. יכולת ההטענה מוגבלת ל-2,250 ליטרים, אגב.