שתף קטע נבחר
 

פיז'ו 508 RXH: אם זיהום אוויר ממש מטריד אתכם

קשת הדגמים החסכוניים של היצרנית הצרפתית מתרחבת. הפעם זו גרסה חסכונית ונקייה במיוחד ל-508, עם מנוע דיזל ותמיכה חשמלית. האם תגיע גם אלינו? בלובינסקי שוקלים

פיז'ו 508, עכשיו גם בתצורת דיזל-היברידי. היצרנית הצרפתית מציגה לציבור את ה-508 RXH, גרסה נקייה במיוחד למכונית הרב-שימושית החדשה. נאמנה להצהרה כי תציג עם השנים מגוון דגמים שיעשו שימוש בהנעה שכזו, מעוניינת פיז'ו להתחיל בשיווק במחצית שנת 2012. כדאי להזכיר כי דגם הקונספקט "5 מאת פיז'ו", אשר שימש כקדימון למכונית הסדרתית, צוייד בהנעה דומה. אגב, מערכת הדיזל-היברידי שתוצב בחרטום המכונית, תשמש את ה-3008 הקטנה יותר.

 

 


 

מערכת ההנעה ההיברידית עושה שימוש במנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים המשודך למנוע חשמלי, ואשר הספקם המשותף עומד על 200 כ"ס. בפיז'ו לא מציינים זאת במפורש, אך הזהות המדווחת ל-Hybrid4 של 3008, מבהירה כי מדובר בדיזל עם 163 כ"ס האחראי להנעת גלגלים קדמיים, ומנוע חשמלי עם 37 כ"ס שמעביר כוח לגלגלים האחוריים. צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 23.8 ק"מ לליטר מרשימים, ופליטת מזהמים על 109 גרם לק"מ, כ-10% יותר מההצהרות המוקדמות. ה-508 ההיברידית מסוגלת כמובן לנסוע גם על כוח חשמלי בלבד וללא כל זיהום, אך לא נמסר עד איזו מהירות או מה הטווח המרבי.

 

ה-RXH תוצע בתצורת סטיישן בלבד, אך תהיה גבוהה ורחבה מה-508SW, דגם הסטיישן ה"מזהם". ההיברידי יזוהה אגב בקלות תודות לפנסי לד בסבכת המכונית שיופעלו גם באור יום, יחד עם שילוב חומרים וצבעים ייחודי בפנים הרכב. כמו-כן אומרים בפיז'ו כי המכונית תציע אבזור נדיב כסטנדרט, הכולל בין השאר מפתח חכם, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תצוגה עלית ועוד. ה-508 RXH תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתיערך בספטמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים