שתף קטע נבחר

ברשת ובחוצות: להחזיר את קול הדמוקרטיה לרחוב

קמפיין "הכתובת על הקיר" מבקש להעלות את המודעות למצבה העגום של הדמוקרטיה בישראל. המשתתפים יקבלו פוסטר בדואר, יעלו אותו לרשת החברתית, וגם יתלו אותו במקום ציבורי. "חייבים להתגייס ולפעול גם בעולם האמיתי, ולא רק באינטרנט"

אכפת לכם ממצב הדמוקרטיה בארץ? רוצים לעשות משהו בנדון? אתם מוזמנים להצטרף לקמפיין "הכתובת על הקיר", הפועל בימים אלה ברחבי הארץ.

 

במסגרת הקמפיין, מקבלים המשתתפים בכל שבוע, באמצעות הדואר, פוסטר שהופק במיוחד למען מטרה זו, והם מתבקשים לתלות אותו על לוחות מודעות ובמקומות ציבוריים. במקביל, מתבקשים משתתפי הקמפיין "לתלות" את הפוסטר גם בדף הפייסבוק שלהם, ולשתף את חבריהם בנושא.

 

מאחורי הקמפיין ניצבים האגודה לזכויות האזרח וארגונים חברתיים כמו אג'נדה, שתיל, סיכוי ועוד. הקמפיין יימשך חודשיים, והושק בשבוע שעבר בתל אביב, באמצעות נסיעה באוטובוס פתוח ברחובות, חלוקת פוסטרים ברחבי העיר וניסיון לרתום משתתפים לקמפיין.


להסתכל לאנשים בגובה העיניים (צילום: רפי דלויה)

 

בפוסטרים מופיע מידע שיצייד את הציבור הרחב במידע רלוונטי על כשלי הדמוקרטיה הישראלית. "באמצעות "הכתובת על הקיר"", אומרת גילי רעי, סמנכל"ית האגודה לזכויות האזרח, "אנחנו רוצים להעביר את המסר שחוסר השוויון בדמוקרטיה הישראלית הולך ומחריף וכי אנחנו חייבים להתגייס ולפעול ב'עולם האמיתי': לתלות את הפוסטרים במכולת, בשכונה, בקהילה ובכל מקום רלוונטי. כך נציף את הנושא, ונצייד את הציבור במידע רלוונטי לדיון מעמיק, ולא להסתפק בדיון של סיסמאות". רעי מוסיפה כי "הקמפיין הוא קצת 'החזרת עטרה ליושנה', של הסתכלות לאנשים ב'גובה העיניים' באמצעות לוחות המודעות השכונתיים, והכל מתוך רצון להגיע לעוד ועוד אנשים המודאגים ממצב הדמוקרטיה הישראלית. הגיע זמן להציב את הקול הדמוקרטי ברחוב ובציבור".

 

בפוסטר הראשון (למטה) ניתן לראות כי משכורת ממוצעת לשכיר בעשירון העליון גבוהה פי 14 בהשוואה למשכורת הממוצעת של שכיר בעשירון התחתון: 26,180 שקל לעומת 1,870 שקל (לפי הלמ"ס). נושאים נוספים שיועלו בפוסטרים הם דיור, קרקעות, בריאות וחינוך.


עיצוב הפוסטרים: רוני לוית

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חותמים ומצטרפים
צילום: רפי דלויה
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים