אלפי נהגים גילו: נתיב מהיר? חשבוניות מוטעות
אלפי נהגים העושים שימוש בנתיב האגרה בכניסה לתל אביב מכיוון כביש מספר 1, קיבלו חשבוניות מוטעות. במרבית המקרים עקב תקלה במחשבי החברה המפעילה
כ-4,000 נהגים שעשו לאחרונה שימוש בנתיב האגרה בכניסה לתל אביב מכביש 1, הופתעו לגלות טעויות בחשבוניות החיוב שנשלחו אליהם. הסיבה לחיובים המוטעים: תקלה במערכת החיוב של מנהלת הנתיב, אשר גרמה לאי התאמה בין פירוט הסכומים שמופיעים בחשבונית, לבין סכום החיוב הכולל. מרבית החשבוניות המוטעות נשלחו לנהגים אשר שמם לא נקלט ברשימת המנויים של הנתיב המהיר, ולכן נקנסו לאחר שנסעו בו.
בירור שנערך עם החברה גילה כי למרות שחלקם ביצע הליך רישום נאות, שמם לא נקלט במחשבים. יתרה מכך, לטענת לקוחות רבים, קשה להבין את נוסח החיוב בקנסות, המופיע בחשבוניות תחת ההגדרה "החזר פיצוי והוצאות". בחברת הנתיב המהיר אישרו את הטענות לחשבוניות מוטעות, אך הסבירו כי הנתונים המוטעים נבעו מחישובי מדד לא נכונים, אם כי סכום החיוב הסופי היה נכון. למרות הסבר זה, כך טוענים חלק מהלקוחות, מדובר בטעות חישוב - שבכל המקרים לא הייתה לטובת הנהג, אלא דווקא לטובת חברת נתיב האגרה.
כך למשל, נהג אשר נרשם כמנוי לשימוש בנתיב בתאריך 26.1.2011, חוייב בגין שלוש נסיעות בנתיב במהלך חודש פברואר. זאת למרות שקיבל מייל אישור-רישום בנפסח: "אנו מברכים אותך על רישומך כלקוח בחברת הנתיב המהיר". לאחר שקיבל את החיוב השגוי פנה לשירות הלקוחות של החברה, ודרש לקבל זיכוי על החיוב המוטעה. למרות שהובטח לו כי יחזרו אליו, לא כך קרה. רק בעקבות פנייתנו לחברה, נשלחה אליו חשבונית מתוקנת עם זיכוי.
לקוח אחר, אשר גם לטענתו ביצע רישום, זכה אף הוא לחשבונית הכוללת קנסות. מאוחר יותר קיבל חשבונית מתוקנת, כולל מכתב של הנתיב המהיר בו נאמר כי "נפלה טעות בחשבונית והסכומים בסעיף 'החזר פיצוי והוצאות' המופיעים בפרוט, אינם הסכומים המעודכנים. כתוצאה מכך תיתכן אי התאמה בין הסך הכל המופיע בתחתית החשבונית. הננו להבהיר כי הסכומים המופיעים בתחתית החשבונית הם הסכומים הנכונים, לפיכך בסכום לתשלום לא חל שינוי".
במילים פשוטות ולסיכום - בדקו את החשבוניות של נתיב האגרה החדש בכניסה לתל אביב. הן עשויות להיות מוטעות.