שתף קטע נבחר
 

פיאג'ו MP3 יורבאן - צעיר, ועדיין יקר

יבואנית הכלים הדו-גלגליים של פיאג'ו השיקה את הגרסה הצעירה ל-MP3 המהפכני, תחת השם המקורי "יורובאן". המתכון: משקל קל, ממדים קטנים יותר ותג-מחיר זול ב-10% מהאח הבוגר - החל מ-40 אלף שקל

משפחת דגמי ה-MP3 התלת-גלגליים של פיאג'ו, קולטת שני אחים חדשים העונים לשם יורבאן (Yourban). השניים, עם מבנה דומה לזה שהוצג לראשונה ב-MP לפני כמעט חמש שנים, יציעו מראה מודרני יותר, מידות צנועות ותג-מחיר שמבטיח להפוך אותם נגישים לקהל שנרתע מעלות בני המשפחה הבכירים. אלא שלמרות ההבטחות, גם גרסת ה-125 סמ"ק של ה-MP ה"קטן" תגיע ל-39 אלף שקל - כמעט פי 3 מקטנועים "רגילים" בנפח דומה. גרסת ה-300 סמ"ק תעלה כ-44 אלף שקלים.

 


 

לטענת מהנדסי פיאג'ו, היורבאן אמור להציע לרוכב התנהגות מתאימה - עוד יותר - למרחב העירוני מהאח הגדול והבכור. בהתאם, בסיס הגלגלים קוצר ב-50 מ"מ משמעותיים, משקל הכלי צנח ב-15 ק"ג לפחות (מ-221 ל-206 ק"ג) וחלוקת המשקל שונתה. בנוסף, גיאומטריית ההיגוי הפכה חדה יותר, תנוחת הישיבה מציבה את הרוכב קרוב יותר לכידון, הצמיג הקדמי גדל בקוטר (ל-"13) והוצר (110 במקום 120 מ"מ), ומדרס הרגליים הונמך ב-20 מ"מ.

 

מבחינת מראה, אין ספק שהיורובאן צעד לפנים. הן החזית והן הצללית נראות כעת אטרקטיביות יותר, תוך שהן מאבדות את האלמנטים המגושמים מעט של ה-MP3 הוותיק, בתמורה לפיסות פלסטיק מלוטשות ואלגנטיות יותר. קחו לדוגמה את מסכת המשקף המחודדת, המשווה לכלי העירוני מראה דומה במקצת לזה של אופנועי ה"סטריט-פייטר" מודרנים. היורבאן ישווק עם מנוע 125 סמ"ק והספק מרבי של 15 כ"ס, ולצדו גרסת 300 סמ"ק עם 22.4 כ"ס.

 

קובי גילון, סמנכ"ל שיווק ומכירות בעופר אבניר, אומר כי הקטנוע "הולך ומוחק את הפער שבינו לבין הקטנועים העירוניים, ואנו צופים שקהל רחב ונוסף ייחשף לחוויה הבטוחה של משפחת ה-MP3".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים