שדרוג אמצע החיים לאודי A5
יצרנית היוקרה הגרמנית שדרגה את ה-A5 במעט שינויים קוסמטיים מתבקשים, וקצת יותר בשיפורים מכאניים. מתי היא אמורה להגיע אלינו? בצ'מפיון עדיין לא החליטו
יותר מכאני מקוסמטי. מתיחת הפנים שעברה ה-A5 של אודי אינה משמעותית במיוחד מבחינה חיצונית, אך מתחת לכסות הנוצצת של מכונית היוקרה, מסתתרים לא מעט שינויים - ובעיקר ביחידות המנוע של המכונית. כל קשת הדגמים - כך היצרנית - הכוללת קופה, ספוטרטבק, קבריולט ו-S5, עברה שינויים ביחידות ההנעה. וכן, גם חרטומה של המכונית, הפגושים, יחידות התאורה, פתחי האוורור, גלגל ההגה ומוט ההילוכים שונים מבעבר.
כל דגמי ה-A5 יצויידו כעת במערכות עצור וסע המיועדים להפחתת תצרוכת הדלק. התוצאה, ירידה ממוצעת של 11% בכל הדגמים וצניחה של יותר מ-20% בפליטת CO2, הנובעת (גם) משינויים נוספים. באירופה אמור מחיר הרכב לעלות רק במעט. בהנהלת היבואנית המקומית, חברת צ'מפיון, לא ידעו עדיין לומר מתי תגיע הגרסה העדכנית של המכונית לישראל.
המנוע הבסיסי בהיצע, 1.8 ליטר בנזין, יציע מעתה 170 (במקום 160) כ"ס, עם ירידה של יותר מ-20% בצריכת הדלק וצניחה בפליטת המזהמים. ה-V6 בנפח 3.0 ליטרים והספק של 272, התווסף להיצע של דגם זה. גם מנועי הדיזל עברו מקצה שיפורים, ומנוע ה-2.0 ליטרים TDI עם הספק של 177 כ"ס אף מציג "אבן דרך" למכוניות קופה כפי שהם מכנים זאת, עם פליטת 122 גרם CO2 לק"מ בלבד.
אך נראה כי החדשות המעניינות באמת בגזרה זו, נשמרו דווקא ל-S5 הספורטיבי והיקר. כאן מפנה מקומו ה-V8 4.2 ליטר הנפלא, לטובת V6 בנפח 3.0 ליטר בלבד. המשמעות הלא שכיחה - ירידה בהספק המרבי מ-354 ל-333 כ"ס "בלבד". לעומת זאת, פליטת המזהמים וצריכת הדלק ירדו והזינוק ל-100 הפך אף מהיר יותר (4.9 שניות בלבד).