הארי פוטר וקללת משחק המחשב הגרוע
הסרט גורף רווחים נאים מאוד ברחבי העולם ולצידו מושקת סחורה הנלווית כמו חולצות, בובות ומשחק מחשב. לא, זה בכלל לא אותו משחק כמו הכותר הקודם! כתוב "חלק 2" על העטיפה, אתם רואים?
<< Cursed Crusade: טריילר קללה
הסרט האחרון של הארי פוטר שיצא לאקרנים זהו הסרט שצריך לסגור בבום את כל הסאגה שהתחילה לפני כעשור ולהשאיר טעם טוב בפיהם של המעריצים.
אם זה מקולקל – עשה עוד אחד בדיוק כזה!
מה כבר לא ניסו לעשות עם משחקי הארי פוטר. זה התחיל, אי שם בעידן התמימות היחסית, ממספר משחקי פלטפורמה, המשיך למין משחק הרפתקאות מגוף שלישי בעולם פתוח והגיע לבסוף למוצר שאנחנו עוסקים בו היום, כותר יריות מבוסס מחסה דמוי Gears of War. היה שם גם משחק קווידיץ' באמצע. ניסו, שינו, גוונו – אבל מלבד משחק הלגו הסביר שיצא לא מזמן, אף אחד מכותרי הארי פוטר לא היה שווה יותר מדי. "אוצרות המוות חלק 1", באופן מאוד נאמן לאופיה של הדמות המקורית, הפך את הארי למכונת הרג משומנת שיורה קסמים בצרורות, והחלק השני של המשחק לא משנה שום דבר מהותי במשחק המקולקל הזה.
יש תפאורה, איפה השחקנים?
ממולץ להימנע מהמשחק כל עוד לא רואים את הסרט. המשחק עוקב בפדנטיות מושלמת אחר אירועי התסריט ומעתיק סצינות מדהימות ועוצרות נשימה במקור לאוסף חצי אקראי של אנימציות מגושמות. אפילו תנועות הטלת הכשפים, שבהן הושקעה בסרט הרבה מחשבה ועבודת כוריאוגרפיה מדוייקת, הפכו כאן להנפות מטה חסרות חיים וגיוון. אפקטי הקסמים עצמם הם בין הדברים היחידים במשחק שנראים טוב, וכמעט מרגישים שלא במקום בתוך הנופים החיוורים ובין דמויות הפלסטיק.
סביבות המשחק ליניאריות לחלוטין ולא מהוות יותר מרקע למשחקיות הירי המונוטונית. האויבים גם הם לא הרבה יותר מתפאורה: דמויות אפלות דומות זו לזו, שפועלות בהתאם לתסריט קבוע ולא יגרמו לכם לחוש איום אמיתי; עוד מכשול פיזי זניח שאתם צריכים לעבור על מנת להתקדם הלאה במשחק.
לא צריך להיות קוסם
המשחק כן משתדל להציע ארסנל מעניין ומגוון של קסמים, חלקם התקפיים וחלקם הגנתיים, אבל לא מעודד אתכם כלל להתנסות איתם - מאחר שהאינטראקציה בינם לבין העולם מינימלית, ולמעשה אפשר להסתדר לאורך כל המשחק עם ה-Stupify ההתחלתי. אפשר להשתמש בקסם הבסיסי הזה ללא מגבלה, והארי יורה אותם כדורים כחולים מהמטה שלו באותה מהירות שבה תצליחו ללחוץ על כפתור העכבר, ממש כמו רובה אוטומטי, אין שום צורך לפנות לקסמים מתקדמים יותר.
המשחק משתמש במנגנון נעילה חצי-אוטומטי, כך שאפילו לכוון לא תצטרכו. אני קורא לו חצי אוטומטי משום שהוא עובד רק חצי מהזמן. לפעמים המשחק יחשוב שכדאי לכם להתמקד דווקא בבחור שעומד בחלון הקומה השנייה, ולא בזה שמכוון את המטה שלו להתקפה ישר מולכם. ומי אתם שתכתיבו לקסמים סדר עדיפויות?
להארי מגיע יותר
בתור משחק באופן כללי, אבל בעיקר בתור הכותר שאמור לסיים את סדרת הארי פוטר, המשחק הזה נכשל – ובגדול. אני בטוח שהמותג לא ימות כאן, ובוודאי נראה בעתיד משחקים בסגנון Harry Potter: Origins, או וולדמורט ג'וניור, אם איכשהו יצליחו להעביר תועבות שכאלה דרך רולינג. אולי עד אז המותג יעבור למפתחים אחרים שיעריכו אותו יותר, ולא רק ברמת המזומנים הפונציאליים שהוא מכיל. לפחות סיבה אחת לאופטימיות יש. שתיים, בעצם: מפתחי משחקים עתידיים במותג לא יאלצו להתאים את לו"ז הפיתוח שלהם לתאריך ההשקה של הסרט; ויותר גרוע משני המשחקים האחרונים כבר לא יהיה.
אין שום הצדקה לרכוש את Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2. מעבר לעובדה שפשוט לא מדובר במשחק טוב, הוא גם שכפול כמעט מושלם של הכותר הקודם. אם אתם חייבים הארי פוטר אינטראקטיבי, קנו בובה, או חזרו ל-Lego Harry Potter.
יאהבו: אוכלי מוות
ישנאו: כל מי שרוצה בטובתו של הפוטר
שווה את הכסף? אם משלמים לכם, אולי
עוד בגיימס: הורידו את תוכנת Overwolf ותקשרו עם חבריכם מתוך המשחקים עצמם >>