טויוטה חוזרת לשגרה, ועושה זאת מהר מהצפוי
יצרנית הרכב הגדולה בעולם אינה מבזבזת זמן. תוסיף כנראה 4,000 עובדים זמניים לפסי הייצור, ותסיים את השנה עם מספר מכוניות חדשות גבוה משמעותית מהערכותיה לאחר הצונאמי
טויוטה חוזרת לשגרה? העיתון היפני "ניקיי" מדווח כי טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, משדרגת את הערכותיה לגבי היקף הייצור. על-פי הדיווח, היקף הייצור העולמי של טויוטה בשנה הפיסקלית הקרובה - בין 1 באפריל 2011 ו-31 במרץ 2012 - יגיע ל-7.7 מיליון כלי רכב - כ-300 אלף מכוניות יותר מהערכות מוקדמות.
- פגיעת הצונאמי - היצרניות היפניות סובלות
ראוי לזכור כי לאחר אסון הטבע שפקד את צפון-מזרח יפן במרץ האחרון, העריכה טויוטה כי שיבושים במפעליה ובפעילותן של ספקיות-משנה, יפגעו קשות ברווחיה, ויעצרו את הצמיחה המהירה שרשמה בשנים האחרונות. אולם, מהדיווח של הניקיי עולה כי לאור התאוששות מהירה מהצפוי בשרשרת האספקה למפעלי טויוטה ביפן, תוכל כעת היצרנית לחזור מהר מהצפוי לפעילות מלאה.
למעשה, כבר בסוף יוני חזרה טויוטה להיקף פעילות כמעט מלא, וזאת למרות שבתחילה העריכה כי רק לקראת סוף 2011 יחזור הייצור לרמתו לפני אסון הטבע ביפן. יש לזכור כי יעדי הייצור שמפרסמת טויוטה נמוכים משמעותית מאלה שרשמה בשנים קודמות: ב-2008 ייצרה 8.68 מיליון כלי רכב.
הניקיי מדווח עוד כי הגדלת התפוקה צפויה להתאפשר באמצעות הגברת הפעילות החל מאוקטובר הקרוב. כדי לעמוד ביעד החדש, עשויה היצרנית לשכור עד כ-4,000 עובדים זמניים במפעלים כבר בשנה הקרובה.
על-פי הערכות, תאבד בשנה הקרובה טויוטה את תואר "היצרנית הגדולה בעולם" לטובת ג'נרל-מוטורס - יצרנית הענק האמריקנית, אשר החזיקה בתואר עשרות שנים, אך איבדה אותו לטובת טויוטה לפני שנים אחדות. היפנים טרחו להסביר בשבועות האחרונים כי השגת התואר מעולם לא הייתה יעד בפני עצמו, וכי רווחיות היא מטרה חשובה הרבה יותר. ואם כבר רווחים, טויוטה מעריכה כי הרווח התפעולי יצנח בלא פחות מ-35%, לסכום של כ-3.7 מיליארד דולרים