סנטרל-קאר עקצה לקוחות? "בעצמה נפלה קורבן"
בקשה לפרוק חברת סנטרל-קאר, שבעליה נעלם לפני כשבועיים כשהוא מותיר כ-100 לקוחות ללא כסף או רכב, הוגשה לבית המשפט המחוזי. מייצג הבעלים: "כל מה שנעשה בחברה, נעשה בתום לב"
18 לקוחות של חברת סנטרל-קאר, אשר עסקה במכירת מכוניות "יד ראשונה" ונסגרה במפתיע, הגישו בקשה לפרוק החברה - באמצעות עורך הדין שי רוסינסקי - לבית המשפט המחוזי. כפי שפורסם ב-ynet לפני כשבועיים, תיווכה החברה בין רוכשי המכוניות לבין בנקים, בעיקר סניף נוה מרום של בנק הפועלים ברמת גן. במסגרת תיווך זה ניתנו על-ידי הבנק הלוואות נדיבות, עד כדי מימון מלא של הרכב כנגד שיעבודו. בהמשך הועברו כספי ההלוואה לסנטרל קאר, אבל המכוניות לא סופקו לרוכשים, הנדרשים להמשיך ולשלם את ההלוואה שלקחו. בעקבות חשיפת המקרה החלה חקירה בבנק הפועלים.
- העוקץ: 100 איש בלי אוטו, אבל עם חוב לבנק
בבקשת הפרוק שהוגשה לבית המשפט נאמר כי סנטרל-קאר היתה לחדלת פירעון, וכי בחלק מהמקרים מסרו רוכשי הרכב לחברה את מכוניתם הישנה לצורך מכירתה כחלק מהתשלום עבור הרכב החדש, וגם מכוניות אלה נעלמו. עוד טוען רוסינסקי כי החברה לא עמדה בהתחייבויותיה במלואן כלפי אף לא אחד מן המבקשים. גרוע מכך, בביקור שערכו המבקשים בבית העסק של החברה ובכתובתה הרשומה, התברר כי מנהלי החברה רוקנו את מחסניה מעשרות וממאות כלי הרכב שאוחסנו בהם, ונטשו את המקום בלא להותיר כתובת. "הכול באופן ובנסיבות המעלים חשש כבד ומבוסס, כי מדובר במעשה תרמית מכוון של מנהליה, כזה שתכליתו הברחת רכוש, הן של החברה והן של נושיה, והותרת המבקשים בידיים ריקות".
בין המכוניות שהוזמנו ולא סופקו: טויוטה ורסו ואוונסיס, פולקסווגן קאדי, יונדאי i20, מאזדה 3, פורד גלאקסי, דייהטסו טריוס וסיריון, קיה פורטה וספורטאז', סוזוקי ספלאש, סיטרואן ברלינגו ואחרות. בבקשה מציין עו"ד כי יש בקשות נוספות של לקוחות להצטרף לבקשת הפרוק, אבל מפאת קוצר הזמן הוגשה הבקשה רק בשמם של 18 לקוחות.
בית המשפט התבקש למנות את רוסינסקי למפרק זמני של החברה, כדי שיוכל לתפוס את רכושה של לרבות כספיה וזכויותיה ואת ספרי החשבונות שלה, כדי לנסות ולהשיב לרוכשי הרכב את המכוניות או לשמור על זכויותיהם. דו"ח חוקר שצורף לבקשה, מעלה כי "רכוש החברה נבזז בידי כל דאלים, וכי מתבצעת הברחת רכוש מסיבית על-ידי מנהלי החברה, וכי עשרות כלי רכב שנלקחו ממחסני החברה מוחזקים בידי צדדים שלישיים שזכויותיהם אינן ברורות".
עורך הדין שרון נהרי, המייצג את בעלי החברה אלכס גולדנברג, מסר אתמול בשם מרשו כי "כל מה שנעשה, נעשה בתום לב. החבה נקלעה לקשיים במהלך העסקים הרגיל, בין היתר משום שספקים עמם עבדה ולהם שילמה עבור כלי הרכב, לא סיפקו לה בפועל את כלי הרכב, וחלק מהספקים קרסו כלכלית. סנטרל-קאר נפלה קורבן לתוצאה הזו".