שתף קטע נבחר

המוסך שבר פנס, אך לא מצא לנכון לעדכן ולתקן

כאשר ביקשה א.ר לתקן פנס ברכבה, לא שיערה לעצמה כי חודש מאוחר יותר תמצא עצמה עם פנס שבור, מצבר חדש שנאלצה לרכוש והרבה תהיות הנוגעות לגילוי נאות של בעלי מקצוע

א.ר, בעלת סובארו אימפרזה עם מנוע בנפח 1.6 ליטר ומודל 2007, הבחינה יום אחד כי נורת פנס שמאל הקדמית שרופה. היא נכנסה עם רכבה למוסך "ליאור" בע"מ ברמת השרון, בתחנת "דלק" מול הכפר הירוק, וביקשה להחליף לה את הנורה. האדם במקום, שהציג עצמו בשם עודד, אמר שלמרות שאינו חשמלאי רכב, אין לו בעיה להחליף את הנורה. "זה יעלה לך 60 שקל", אמר לה. חצי שעה מאוחר יותר, ומאחר ועודד עדיין לא סיים, ניגשה אליו וביקשה לברר מדוע ההחלפה נמשכת זמן רב כל-כך. עודד השיב שהוא צריך להוציא את המצבר, כדי להגיע לנורה.

 

"ההחלפה הסתיימה, וכאשר המצבר הוכנס בחזרה למכונית, התברר שהאוטו לא מניע. בשלב זה הצטרף אלינו אדם נוסף, שהציג את עצמו בשם ויקטור. ויקטור הביא כבלים, בעזרתם הצליח להניע את המכונית, ואמר לי שהכל בסדר. נכנסתי למכונית, ניסיתי להתניע, וברגע שהורדתי את רגלי מדוושת הגז האוטו כבה. ויקטור אמר שאין כל בעיה, ואני יכולה לנסוע במצב הזה, והסביר כי אולי המצבר לא מסונכרן ולכן האוטו כובה מידי פעם, אבל אפשר לנסוע בו", סיפרה לנו א.ר.

 

אלא שא.ר. חששה, והחליטה להשאיר את הרכב במוסך, תוך שהיא אומרת כי תגיע לאסוף אותו למחרת בבוקר. ויקטור ועודד הבטיחו לסדר את האוטו, ולהחזירו לה במצב נסיעה תקין. למחרת בבוקר התייצבה במוסך, ושמעה כי המצבר גמור, ועליה להחליפו. א.ר. ניגשה לחשמלאי במוסך סמוך, ושם אישר האיש כי המצבר גמור, ויש לרכוש חדש. כך אכן עשתה.

 

אבל אז הבחין חשמלאי הרכב שהפנס השמאלי ברכבה, זה שבו הוחלפה הנורה, שבור. "מישהו הדביק לך את הפנס בצורה חובבנית באופן שהוא עלול להשמט, ולא ניתן לכוונו", אמר לה. א.ר. חזרה למוסך שהחליף לה את הנורה יום קודם. והתלוננה על "התיקון". תגובתו של עודד, האיש שהחליף לה את הנורה, הייתה לדבריה: "אני יודע, הרגשתי מסריח. מה זה מסריח? אתם לא יכולים לתאר לעצמכם כמה מסריח הרגשתי. ואני לא אוהב להרגיש מסריח. אני אקנה פנס אחר ואחליף לכם את הפנס השבור.", אמר לדבריה.

 

לטענתה התקשר עודד לכמה מקומות, ביקש הצעות מחיר, ולבסוף כתב בכתב ידו, מאחורי כרטיס הביקור שלו, את מחיר הפנס - 1,749 שקלים לפני מע"מ. "ייתכן שהפנס יהיה ברשותי עוד היום בשעות הצהרים, ואם לא, אז למחרת בבוקר", אמר לה. כאשר הגיעה ב-09:00, עודד לא היה ונמסר לי כי נסע לירושלים. ויקטור שהיה במקום ענה שאינו יודע מתי יחזור. כאשר טענה כי עודד שבר לה פנס וכי היא מעוניינת כי ירכיבו לה פנס אחר במקומו, צחק ממנה לדבריה. "שאלתי אם הוא רוצה להיפגש בבית המשפט, והוא השיב שאין לו בעיה עם זה", כתבה לנו.

 

בצהרים צלצלה שוב למוסך, ושמעה מעודד כי שכח את המפגש עמה. "שאלתי אותו למה לא אמר לי מיד ששבר את הפנס בעת ההחלפה, וניסה לעבוד עלי כאשר הדביק אותו בצורה רשלנית, ותשובתו הייתה 'הייתי עייף, גמור. ראית כמה עייף הייתי...', אבל הבטיח להחליף את הפנס". שיחה זו התנהלה לפני כחודש ימים, ב-28.6.

 

"מאז אותו יום קיימתי הרבה שיחות טלפון עם עודד, שהמשיך והסביר כי הוא ממשיך לחפש לי פנס. לדבריו הוא חרש את הארץ בניסיון למצוא, ולא הצליח. מאז אני נוסעת בחששות גדולים שהפנס ייפול. משתדלת לא לנהוג בשעות החשיכה. ואני עדיין צריכה להחליף את הפנס לקראת הטסט, בעלות של כ-2,000 שקלים, כתבה לנו.

 

אז פנינו לעודד, וביררנו מדוע לא לקח אחריות על התיקון הכושל, ומדוע לא דיווח ללקוח מיידית על הכשל בתיקון. עודד הודה מיד כי חלק אכן נשבר במהלך התיקון. לדבריו, תפס אחד היה כבר שבור, "אבל אני לא מתחמק מאחריות. הבעיה היא שאני לא מצליח למצוא פנס משומש כזה", אמר לנו. "ניסיתי בכל מקום שאני מכיר ולא הצלחתי. אני ממשיך לנסות וברגע שאמצא, אזמן את א.ר. ואחליף לה את הפנס.

 

אלא שעם כל הכבוד לרצונו של עודד לחסוך בהוצאות ולרכוש פנס משומש, אי אפשר להצדיק את התנהגותו. ועוד יותר קומם אותנו לגלות כי המוסך ניסה לטייח את הפאשלה של שבירת הפנס, הדביק אותו, ולא טרח ליידע את הלקוח על-כך. פנינו גם לרונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, כדי לשמוע מה יש לו לומר. בדיקה מהירה גילתה אגב כי המוסך האמור אינו חבר באיגוד המוסכים.

 

"אם המוסך גרם נזק במהלך התיקון" אומר לוי, "הוא צריך לממן את ההשבה לקדמות. אם לא ניתן להשיג חלק משומש מאותה רמת איכות, אזי עליו להתקין חלק חדש, מאחר שהניזוק אינו אמור להיפגע מהעובדה שאין להשיג חלק משומש. זו הלכה משפטית, שאינה קשורה דווקא למקרה של מוסך-לקוח. אם העובדות העולות מהתלונה הן נכונות, אז בודאי שמגיע לה פנס חדש, כולל התקנה. אם הן לא נכונות, לא מגיע לה להתעשר על חשבון המוסך". כך אמר. ואנחנו מסכימים עם כל מילה.

 

א.ר הבטיחה לנו כי אם לא יתבצע התיקון בקרוב, תפנה לבית משפט לתביעות קטנות. נקווה שלפחות שם ימצו את הדין עם המוסך הסורר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למוסך המצולם אין קשר לפנס
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים