ניסאן רוצה לגדול, ובונה על השוק הסיני
במסגרת תכניות הצמיחה הגרנדיוזיות של יצרנית הרכב השניה בגודלה ביפן, מפרסמת ניסאן את הערכותיה לגבי שוק הרכב הגדולה בעולם - סין. המטרה, הכפלת מספר המכוניות שתמכור שם, תוך שנים ספורות
גדולה ביפן, גדולה גם בסין. ניסאן, יצרנית הרכב היפנית השנייה בגודלה, מתכננת להכפיל את היקף מכירותיה בסין עד אמצע העשור הקרוב - מ-1.3 מיליון כלי רכב כיום ליותר מ-2.3 מיליון ב-2015. כך עולה מהודעה שמפרסמת היום (ג') היצרנית. כדי להשיג זאת תשקיע כ-7.8 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות. הרחבת הפעילות בשוק הסיני מהווה המשך לתוכנית החומש שחשפה ניסאן בחודש שעבר, ולפיהן היא מתכננת להגדיל את נתח השוק העולמי בו היא מחזיקה מ-5.8% ל-8% כבר ב-2016.
בניסאן מסבירים כי הגדלת היקף הפעילות בסין - שוק הרכב הגדול בעולם - תתאפשר באמצעות הרחבה משמעותית של היצע הדגמים המשווקים שם מתוצרתה. על-פי הודעת היצרנית, בחמש השנים הקרובות תשיק ניסאן לא פחות מ-30 דגמים חדשים המיועדים לשוק המקומי, כולל מכונית חשמלית שאף תיוצר בסין החל ב-2015.
ניסאן: ב-2015 נייצר ונשווק מכונית חשמלית בסין (צילום: AP)
בנוסף, צפויה ניסאן להרחיב משמעותית גם את היקף הייצור במדינה המאוכלסת בעולם. היצרנית תוסיף קווי ייצור חדשים במפעל בצ'אנגז'ו, שם מתוכנן ייצור של כלי רכב מסחריים-קלים. בשנה הבאה צפויה גם פתיחתו של מפעל חדש בגואנגז'ו, שמיועד לייצור מכוניות נוסעים. מפעל חדש נוסף, שאמור להיחנך השנה במחוז הוביי, ייצר כלי רכב מסחריים-בינוניים.
יש לציין כי ניסאן היא היצרנית היפנית הגדולה כיום בסין, כאשר לפעילותה בשוק המקומי שותפה היצרנית המקומית דונגפנג. "השותפות החזקה של ניסאן עם דונגפנג הייתה הסיבה העיקרית לצמיחה החזקה שלנו בשמונה השנים האחרונות בשוק הסיני", אומר קרלוס גוהן, נשיא קונצרן רנו-ניסאן. "התוכנית החדשה, ביחד עם ההשקעה במוצרים ובמפעלים, תבטיח שסין תמשיך להיות השוק הגדול ביותר עבור ניסאן".
במסגרת השותפות מתכננת ניסאן להשיק מותג חדש וייעודי לשוק הסיני: "Venucia". שיווק מכונית הנוסעים הראשונה של המותג - מתוך חמישה דגמים מתוכננים - צפוי להתחיל ב-2012. עד 2015 אמור סך המכירות השנתי של המותג החדש להגיע ל-300,000 יחידות.
ביחד עם שותפתה דונגפנג, מכרה ניסאן בסין כ-735 אלף כלי רכב במחצית הראשונה של 2011 - עלייה של 13.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיעור הצמיחה של ניסאן גבוה מזה של כלל השוק בסין, שצמח מתחילת השנה ב-3.4%. תוצאותיה גם טובות משמעותית מאלו של יריבותיה היפניות: טויוטה מכרה במחצית הראשונה של השנה כ-355 אלף כלי רכב (ירידה של 2.2% לעומת 2010), ואילו הונדה מכרה 236 אלף כלי רכב (ירידה של 8.9%).