קונצרט: לנגן וגנר עם סמל של יד ושם
מול קהל שכלל גרמנים חובבי מוזיקה קלאסית, ווגנר בפרט, הופיעה התזמורת הקאמרית הישראלית בעירו של המלחין, עם סמל יד ושם על דש הבגד. היא ניגנה את "אידיליית זיגפריד" של וגנר, לצד יצירה של מנדלסון ושל המלחין הישראלי צבי אבני
התקווה בעיר של וגנר: אמש (ג') הופיעו בעיר ביירוית' שבגרמניה נגני התזמורת הקאמרית הישראלית בקונצרט השנוי במחלוקת, שכלל יצירה מאת המלחין האנטישמי ריכרד וגנר. התזמורת הופיעה כאורחת העיר לצד פסטיבל וגנר השנתי המתקיים בעיר, ולא במסגרתו.
המאזינים שישבו בקהל היו בעיקר גרמנים חובבי וגנר, שהחזיקו בידיהם את תכניית הקונצרט, שכללה גם יצירות של מלחינים יהודים, כולל מנדלסון-ברתולדי אותו וגנר החרים, והמלחין הישראלי צבי אבני. אבל לפני שהחל הקונצרט גילה ראש העיר ביירוית' לקהל כי הקונצרט ייפתח ביצירה אחת שלא נכללה בתכניה: נגני התזמורת עלו לבמה כשעל דש בגדיהם הסמל של יד ושם והחלו בנגינת התקווה. במהלך נגינת ההמנון עמד הקהל על רגליו ובסיומו כיבד את התזמורת במחיאות כפיים.
"זה תענוג גדול לארח אותם פה, אני חושבת שנגינת ההמנון פה מייצגת אחווה בין האומות. זה אפשרי עכשיו. זה באמת משהו מיוחד, ואני חושבת שזה צריך לקרות לעתים יותר קרובות." אמרה בהתרגשות במהלך ההפסקה דוקטור כריסטיאנה ראוך, שנכחה בקהל. גם גרמנים אחרים בקהל נהנו מהביצוע אבל לאו דווקא התרגשו, כמו ארנו פרולינגר שהביע שוויון נפש: "זה נורמלי לחלוטין. למה לא? זה לא רגע היסטורי. אם כבר, זה מאוחר מדי. זה כבר היה צריך לקרות לפני 20-30 שנה. ברנבוים היה פה כבר לפני 20 שנה כבמאי הפסטיבל."
במהלך הקונצרט. התרגשות או שוויון נפש?
לאחר שהתזמורת ניגנה את היצירה האחרונה בקונצרט, "אידיליית זיגפריד" של וגנר, עמד הקהל דקות ארוכות על רגליו והעניק לתזמורת תשואות רמות. המנצח רוברטו פטרנוסטרו, יהודי-וינאי בן למשפחת ניצולי שואה, העניק לנינתו של וגנר שישבה בשורה הראשונה, קתרינה, זר פרחים. קתרינה וגנר היא מנהלת הפסטיבל שיזמה את הקונצרט יחד עם פטרנוסטרו. באוקטובר האחרון הייתה אמורה להגיע לארץ כדי להודיע על הקונצרט אך ביטלה את הגעתה ברגע האחרון מחשש לביקורת.