שתף קטע נבחר
 

בעקבות פורשה: גם בנטלי רוצה רכב פנאי

אחרי 92 שנה של ייצור מכוניות כביש סופר-מפוארות, בבנטלי שוקלים לגוון קצת את היצע הדגמים עם רכב פנאי. יוקרתי כמובן, ועם מחיר שעשוי להגיע ל-120 אלף יורו. הסולטאן מברוניי כבר התחיל לחסוך

כסף זה הכל בחיים. מחיר הדלק עולה? זיהום האוויר מחמיר? מתברר שאת הסופר-עשירים, כל זה לא ממש מעניין. יצרנית הפאר בנטלי שוקלת לייצר רכב פנאי חדש, וראשון בתולדותיה. כך אומרים השבוע לאתר הכלכלי בלומברג שני מקורות המקורבים לנושא. לדברי המקורות, מנכ"ל היצרנית כבר הציג את התוכנית להנהלת פולקסווגן, בעלת השליטה בבנטלי.

 

היצרנית הבריטית, שעם לקוחותיה נמנים הסולטאן מברוניי והמלכה אליזבת ה-2, התמקדה ב-92 שנותיה בייצור מכוניות פאר, ובשנים האחרונות נהנית מהצלחה מסחרית נאה הודות לדגמים כמו קונטיננטל GT. הרחבת היצע הדגמים, וכניסה לקטגוריית רכבי הפנאי, היא צעד שאמנם עשוי להיות לא-פופולרי בקרב חובבי המותג הבריטי - אך הרווחיות בקטגוריה צפויה להשכיח כל ביקורת.

 

מעניין לציין כי מנכ"ל בנטלי כיום, וולפגאנג דורהיימר, שימש כמנהל הפיתוח של פורשה בתקופה שבה החלה יצרנית מכוניות הספורט לשווק את רכב הפנאי הראשון בתולדותיה, הקאיין. ההצלחה המרשימה של פורשה בקטגוריה הרווחית, ודאי משמשת השראה עבור הנהלות פולקסווגן ובנטלי בהחלטתן לשקול את ייצורו של רכב פנאי.

 

"התפיסה המסורתית של מותגים - זו של בנטלי כיצרנית של מכוניות סדאן גדולות ומפוארות - פתוחה להרחבה", אומר לבלומברג אנליסט בבנק ברקליס, ומוסיף כי היצרנית עשויה להצמיד לרכב הפנאי העתידי תג-מחיר של 120 אלף יורו. "נראה שיש לקוחות שמוכנים להוציא את סכום הכסף הזה עבור רכב פנאי מפואר".

 

ראוי לזכור כי ההשתייכות לקונצרן פולקסווגן תקל משמעותית על כניסתה של בנטלי לקטגוריית רכבי הפנאי. אודי, הנמצאת גם היא בבעלות הקונצרן, מייצרת את ה-Q7 ו-Q5, וכמובן שגם פורשה - כן, גם היא בבעלות פולקסווגן - מייצרת את הקאיין, וצפויה להתחיל ב-2013 בשיווק אח קטן וזול יחסית, בשם קאג'ון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנטלי: מה חשובה מסורת, כשאפשר להרוויח המון כסף?
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים