שתף קטע נבחר

בעקבות המחאה: טיב טעם ורמי לוי מוזילים סלים

הרשתות יוצאות במהלכים ארוכי טווח להוזלת סלים לחברי מועדון. טיב טעם תציע הנחות של עד 50% על מוצרי יסוד, שיתחלפו מדי שבועיים, ורמי לוי מוזיל מוצרי בריאות בשיתוף ביה"ח הדסה. חגי שלום על הרפורמה במשק החלב: "יבוא גבינות קשות זה לא פיתרון"

המחאות נגד יוקר המחיה ממשיכות להשפיע על הרשתות. שני סלי מוצרים חדשים הוכרזו לאחרונה, לחברי מועדון: רמי לוי שיווק השקמה משתף פעולה עם מחלקת התזונה והדיאטה של המרכז הרפואי הדסה , והוריד מחירים של 9 מוצרים בריאים כמו פסטה מחיטה מלאה, לחם שיפון וברנפלקס. המוצרים בסל הבריא יתחלפו כל שבועיים למשך תקופה לא מוגבלת.

 

במקביל, גם רשת טיב טעם, רשת שממצבת עצמה כיקרה במתכוון, מורידה מחירים בעד 50%, על סל מוצרים פופולריים מדי שבועיים, למשך חצי שנה, בהגבלת קנייה של 99 שקל בסניפי הסיטי ו-199 שקל בסניפים מחוץ לערים.

  

רמי לוי הרים את הכפפה אחרי טענות שהושמעו גם ב-ynet לפיהן סל המוצרים שבפיקוח מאכלס מוצרים עתירי שומן ודלים בסיבים כמו לחם לבן ושמנת. לעומת זאת, מוצרים מקמח מלא ומוצרי מזון אחרים שנחשבים בריאים יותר, נמכרים במחירים גבוהים. כך, נראה שהשמירה על הבריאות באמצעות תזונה נכונה היא פריבילגיה השמורה לשכבות החזקות.

 

"החלטנו לא לחכות לאחרים וליטול את היוזמה", אמר רמי לוי, "אני רואה בכך חלק מתפקידנו החברתי ומקווה שאחרים ילכו בעקבותינו". לוי סיפר שמוצרי הבריאות יובלטו ברשת ויימכרו בהוזלה של עשרות אחוזים.

 

מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה בהדסה, דורית אדלר מסרה שיהא זה "סל מזון המבוסס על ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן, עוף הודו ודגים. מקורות השומן המרכזיים בו הינם, שמן זית, שמן קנולה, טחינה, אגוזים ושקדים", סל המזון הבריא יתעדכן אחת לשבועיים ויפורסם באתרי האינטרנט של רמי לוי והדסה.

  

מהלך זה מצטרף להצעת החוק של ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) שהוגשה לאחרונה לכנסת. ההצעה מבקשת להילחם בתופעת השמנת היתר, ובין היתר מבקשת להוזיל באופן משמעותי את המוצרים הנחשבים לבריאים, הנמכרים במחיר גבוה ממוצרי המזון האחרים.


מחירי מוצרים הנחשבים לבריאים ברמי לוי שיווק השקמה

מחירי מוצרים הנחשבים לבריאים ברמי לוי שיווק השקמה
מוצר מחיר
רסק עגבניות 100 גרם של יכין 79 אג'
פסטה 500 גרם של הרדוף 5.90 שקלים
אפונת גינה או שעועית מוקפאת 800 גרם של המותג 6.90 שקלים
טחינה אחווה 500 גרם 5.99 שקלים
לחם שיפון אנג'ל 750 גרם 5.90 שקלים

*עד 9 באוגוסט. אין מכירה סיטונאית

 

טיב טעם: לא דיסקאונט, אך לא תתעלם מזעקת הציבור

טיב טעם, רשת יקרה בדרך כלל, תמכור סל של מוצרים כמו מיונז, קפה, שניצל תירס, נייר טואלט, ירקות ופירות, בהנחות של עד 50% לחברי מועדון, - כשמדי שבועיים יתחלפו המוצרים בסל. המוצרים יימכרו ב-13 מתוך 28 סניפי טיב טעם רק בימים א' עד ד', למרות שרוב הקניות ברשת נערכות בסופ"ש, ובשלב הראשון המהלך יתרחב לסניפים נוספים.


טיב טעם: מחירים לדוגמא מתוך סל ההוזלות לשבועיים הקרובים (בשקלים, בהגבלת קנייה של 199-99 ש)

טיב טעם: מחירים לדוגמא מתוך סל ההוזלות לשבועיים הקרובים (בשקלים, בהגבלת קנייה של 199-99 ש')
מוצר מחיר ישן מחיר לשבועיים
עגבניה, מללפון, בצל כרוב, חציל, קישוא, סלק, אבטיח מגוון 1.99
שניצל תירס של טבעול 33.99 19.99
נייר טואלט לילי לבן 42.99 24.99
קטשופ אסם 10.99 4.99
מיונז הלמנס 13.99 8.99
נס קפה ג'ייקובס מיובש 39.90 19.99
נוטלה 750 גרם 24.99 14.99

**הנחות על נוטלה וקטשופ ינתנו לקראת סוף אוגוסט

 

חגי שלום, הבעלים, יו"ר ומנכ"ל טיב טעם הסביר היום (ה') את המהלך: "למרות שאני פונה לקהל מחתך סוציואקונומי גבוה, זה מהלך שהולם את רוח התקופה. אנחנו לא רשת דיסקאונט, אבל אנחנו לא יכולים להיות אדישים לזעקת הציבור, לקול הרחוב. חוץ מזה שגם אצלנו יש 2 חיתולים ב-100 שקל. נמשוך בדרך הזאת הרבה יותר לקוחות שיסיטו את הקנייה אלינו. גם בין אנשי האוהלים יש לקוחות של טיב טעם".

 

ולמה רק לשבועיים?

 

"כדי לגוון את ההנחות לצרכנים".

 

הרשת תוזיל 15 מוצרים, ועוד מוצרים רבים נוספים במחיר קבוע אך נמוך. לפי שלום, "הספקים לא היו שותפים במהלך ואף התנגדו לו". הסל מיועד לחברי מועדון משום שהם מהווים 75% מקוני הרשת, לדברי שלום. לצד המהלך הזה, הרשת פוצחת ב"שבוע צרפת" שפונה ללקוחות המסורתיים של הרשת, קרי אניני הטעם והאיכות, וחובבי המוצרים הלא כשרים.

 

שלום, ש-8% מהנמכר ברשת שלו מקורו בייבוא, לא משוכנע שצעדי הממשלה בשוק החלב (מסקנות ועדת קדמי שאומצו אתמול (ד') על-ידי רה"מ בנימין נתניהו) יסייעו להורדת מחירים. "ייבוא לא יוריד את המחירים, הייבוא איזוטרי", אמר. "זה לא הצעד הנכון לטווח הקרוב. ייבוא יוריד ב-2 שקלים בלבד את מחירי הגבינות הקשות. וכמה גבינות קשות ישראלים כבר קונים? אני לא חושב שצריך לפגוע בחקלאים, כי גם התיישבות וחקלאות זה ערך. צריך להוריד את המע"מ על מוצרי מזון ולהכניס 50-40 מוצרי יסוד לפיקוח. זה יתן אפקט מיידי"

 

לשאלה מדוע מחיר הגבינות המיובאת ברשת שלו כה גבוה, השיב: "אנחנו מפסידים בעופות ובקפה נמס, אז בגבינה אני משתדל להרוויח עוד 20% כדי לסבסד את השאר. אבל אין לנו רווח של 80% וגם לא של 60%. בזכות 40% רווח גולמי על הגבינה שאני מייבא אני יכול לתת הנחה על ירקות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
חגי שלום, טיב טעם
צילום :אסף לב
רמי לוי,שיווק השקמה
צילום: דנה קופל
מומלצים