מי ישלם לנפגעי "העוקץ" של פריים מוטור?
51 מנפגעי חברת הסחר בכלי רכב שקרסה הגישו תביעה נגד בנק הפועלים בסך של 1.27 מיליון שקל. לטענתם, הבנק העביר כספי הלוואות לחברה מבלי שביצע את הבדיקות הנחוצות. בנק הפועלים: "נתייחס לאחר שנקבל את התביעה"
קבוצה של 51 נפגעי חברת הסחר בכלי רכב "פריים מוטור", שקרסה ובעליה נמלט ככל הנראה לחו"ל, הגישה ביום חמישי האחרון תביעה בסכום של 1.27 מיליון שקל נגד החברה ונגד בנק הפועלים. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אבי זילברפלד, טוענים נפגעי החברה כי הזמינו מכוניות בעקבות מודעות שפורסמו בעתונים, ובהן הוצע לרוכשים מימון מלא באמצעות סניפים שונים של בנק הפועלים.
התובעים טוענים כי לאחר שהחלו עיכובים במסירת כלי הרכב, בחודש מרץ השנה, התברר כי כספי ההלוואות שנטלו מבנק הפועלים - בתיווכה של פריים מוטור - הועברו לחברה מיד לאחר החתימה על המסמכים. זאת, לטענת התובעים, מבלי שהבנק יבטיח כי הכספים אכן מיועדים לרכישת המכוניות, ומבלי שבידי הבנק יהיה שיעבוד על כלי הרכב.
לטענת התובעים, סניפי הבנק המפורטים בתביעה נהגו ברשלנות חמורה. בתביעה נטען כי ההלוואות אושרו ללא בדיקה עניינית אודות הלקוחות, וכי הכספים הועברו ללא בדיקת המוטב, חברת פריים מוטור. לפיכך, נטען כי התובעים זכאים להחזר של 1.27 מיליון שקל "כהשבה ופיצויים", וכן למתן פסקי דין הצהרתיים בדבר בטלות הסכמי רכישת הרכב, ולביטול ההלוואות שנלקחו מבנק הפועלים. בתביעה נאמר גם כי הפרשה נחקרת במשטרה.
מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "הבנק לא קיבל עדיין את התביעה. אם אכן תתקבל, הבנק יתייחס אליה בהתאם".
במקביל להליך המשפטי בעניינה של פריים מוטור, מונה בשבוע שעבר מפרק זמני לחברת סחר נוספת, סנטרל קאר מפתח-תקווה, שקרסה גם היא ובעליה נעלמו. המפרק, עו"ד שי רוסינסקי, מייצג קבוצה של 19 נפגעי החברה, שקריסתה קשורה ככל הנראה לחברת פריים מוטור, שהיתה אחת מספקיות הרכב שלה. גם סנטרל קאר פעלה בשיטת מכירה דומה, ועיקר המימון התבצע גם הוא על-ידי בנק הפועלים. עו"ד רוסינסקי ינסה כעת לתפוס נכסים וכלי רכב של החברה, שלטענתו הוברחו ערב קריסתה.