שתף קטע נבחר
 

החשמליות של ב.מ.וו נחשפות

יצרנית היוקרה הגרמנית חשפה בסוף השבוע שתי מכוניות מסקרנות במיוחד: עירונית-חשמלית בשם i3, והיברידית-ספורטיבית שתיקרא i8. העתיד מעולם לא נראה כל כך מחשמל

קפיצה חשמלית לעתיד. במסיבת עיתונאים נוצצת ורבת-משתתפים, חשפה ב.מ.וו בסוף השבוע שתיים מהמכוניות המדוברות ביותר בתעשיית הרכב בעת האחרונה: i3 ו-i8. ולמה הן כל-כך מסקרנות? שתי המכוניות הן הראשונות שייוצרו על-ידי חטיבת "i" החדשה של היצרנית, שתתמחה בהנעה חלופית, ובעיקר בהנעה חשמלית.

 

אמנם בשלב זה מוגדרות השתיים "מכוניות תצוגה", אך המרחק לגרסאות הייצור אינו גדול: שיווקה של ה-i3 מתוכנן להתחיל כבר ב-2013, וה-i8 תגיע שנה מאוחר יותר. ושלא כמו יצרניות אחרות, שבחרו לבסס גרסאות חשמליות על דגמים קיימים ומוכרים, כמו למשל רנו עם הפלואנס ZE, בב.מ.וו בחרו לשדך את ההנעה החלופית למכוניות חדשות וחדשניות. והתוצאה, כמו שמיד תראו, מאוד מסקרנת. 

 

 

 

ה-i3 - שהחלה את דרכה בפרויקט "מגה-סיטי" של היצרנית - היא הפתרון של ב.מ.וו לתחבורה עירונית ידידותית לסביבה. עם מנוע חשמלי שמספק 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ, ה-i3 מציעה טווח נסיעה נטולת-זיהום של עד 160 ק"מ. טעינה מלאה תימשך כשש שעות, או כשעה בטעינה מהירה עד ל-80% מתכולת הסוללות. מי שלא מסתפק בטווח שמציע המנוע החשמלי, יוכל להזמין את ה-i3 עם מנוע בנזין בעל נפח קטן, שיתווסף למנוע החשמלי וישמש "מאריך טווח". עם זאת, בב.מ.וו לא אומרים מה יהיה נפח המנוע, או הספקו.

 

ה-i3 בעלת ההנעה האחורית, מציעה ביצועים נאים: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, ומהירות מרבית מוגלת אלקטרונית ל-150 קמ"ש. תא הנוסעים של המכונית העירונית מיועד לארבעה, ומידותיה אמורות להתאים לנסיעה במטרופולינים צפופים: אורכה 385 ס"מ, גובהה 154 ס"מ ורוחבה 201 ס"מ. בסיס גלגלים של 257 ס"מ אמור להבטיח מרחב מספק, לאותם ארבעה נוסעים שוחרי איכות סביבה שיתארחו ב-i3.


  

נתון נוסף וחשוב במיוחד, הוא משקלה של המכונית העירונית הקטנה: 1,250 ק"ג. בב.מ.וו מציינים כי זהו משקל נמוך יחסית למכוניות חשמליות, שלרוב כבדות משמעותית ממכוניות בנזין או דיזל מקבילות, כתוצאה ממשקלן הרב של הסוללות. את משקלה של ה-i3 מייחסים בב.מ.וו לשלדה ייחודית, שמיוצרת מחומרים קלים - ובעיקר סיבי-פחם.  


 

מול ה-i3 הקטנה והעירונית, ניצבת ה-i8: מכונית ספורטיבית מרהיבה ועתידנית למראה, בעלת הנעה היברידית. את הגלגלים הקדמיים מניע אותו מנוע חשמלי שמותקן ב-i3, אך את האחוריים מניע מנוע בנזין בעל שלושה צילינדרים והספק של 220 כ"ס. ההספק הכולל הוא 348 כ"ס, ונתון המומנט מרשים עוד יותר - 56 קג"מ.

 

כמו באחות הקטנה, גם ב-i8 משחק המשקל תפקיד ראשי: 1,480 ק"ג בלבד, או כ-200 ק"ג פחות מה-M3 הנוכחית. ועם יחס הספק/משקל מצוין, לא מפתיע לגלות שהביצועים מרשימים: מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. אלא שלמרות הביצועים הספורטיביים, בב.מ.וו טוענים שה-i8 מסתפקת בצריכת דלק של ליטר אחד של בנזין לכל 37 ק"מ, ופולטת רק 66 גרם פחמן דו-חמצני (CO2) לק"מ.


 

כיאה למכונית שמוגדרת "ספורטיבית", בב.מ.וו טורחים לציין כי ה-i8 מציעה חלוקת משקל אופטימלית (50:50) בין הציר האחורי והקדמי, וכן מרכז כובד נמוך. בסיס גלגלים של 280 ס"מ, המכונית גם אמורה לארח ברווחה ארבעה נוסעים. את ה-i8 אפשר יהיה לטעון ממקור מתח חיצוני ("פלאג-אין"), והיא תאפשר נסיעה של עד 35 ק"מ באמצעות המנוע החשמלי בלבד, אם כי לא נמסר מה המהירות בתנאי הנסיעה החשמליים. טעינה מלאה צפויה להימשך כשעה ורבע. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פתח הטעינה של ה-i3
סביבת הנהג של i8
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים