שתף קטע נבחר
 

פורמולה 1: באטן מנצח בהונגריה

אלוף העולם לשעבר חגג את המירוץ המאתיים בקריירה עם ניצחון מרשים במירוץ הגרנד פרי של הונגריה. סבסטיאן וטל מרד-בול סיים שני, פרננדו אלונסו מפרארי שלישי

חגיגות ה-200 של באטן. מירוץ הפורמולה 1 שנערך היום (א') בהונגריה, היה המירוץ ה-200 בקריירה של ג'נסן באטן, נהג קבוצת מקלארן ואלוף העולם לשעבר, שלא יכול היה לקוות לדרך טובה יותר לחגוג את המאורע. באטן ובן-קבוצתו לואיס המילטון, שזינקו מהמקומות השלישי והשני בהתאמה, נאבקו עם סבסטיאן וטל מרד-בול, אלוף העולם המכהן והפייבוריט לזכות באליפות גם העונה, כבר מההקפות הראשונות למירוץ. באטן שמר על קור רוח לכל אורך המירוץ הרטוב, לא התפתה להחלפת צמיגים מיותרת, ולבסוף ניצח את המירוץ.

 

 


הזינוק למירוץ, שני נהגי מקלארן רודפים אחרי סבסטיאן וטל (צילום:רויטרס)

 

וטל מרד-בול, שעד לפני כמה מירוצים נראה בלתי מנוצח, זינק למירוץ מהמקום הראשון. אלא שבניגוד גמור לקור הרוח אותו הפגין עד כה הנהג הצעיר, ביצע וטל טעות הרת גורל בתחילת המירוץ - בלימה מאוחרת מדי בהקפה החמישית - טעות שאיפשרה להמילטון לתפוס את ההובלה. לאחר כעשר הקפות, החל המסלול להתייבש והנהגים נכנסו לרחבת הטיפולים להחלפת צמיגים. לאחר סבב ההחלפות הראשון - וגם לאחר שני סבבים נוספים - הצליח המילטון לשמור על עמדת ההובלה במירוץ.

 

אולם כעשרים הקפות לפני סיום המירוץ, התחיל טפטוף קל מעל המסלול ההונגרי, והמילטון החליט לקחת הימור והחליף לצמיגי גשם (Intermediates). החלטה זו התבררה כשגויה, משום שהמסלול נותר יבש במרבית חלקיו. לכן נאלץ המילטון להיכנס להחלפת צמיגים נוספת, כמה הקפות לאחר מכן. לרוע מזלו של הנהג הבריטי, גם החליטו שופטי המירוץ להטיל עליו עונש "עצור וסע" (מעבר ברחבת הטיפולים), וזאת בגלל תמרון מסוכן אותו ביצע בתחילת המירוץ.

 

באטן, בניגוד לבן-קבוצתו, לא התפתה להחליף לצמיגי גשם, והחל מהקפה ה-52, שבה עקף את המילטון, ועד לסוף המירוץ - שמר על המקום הראשון. במקום השני סיים וטל, ששומר על פער מבטיח בראש טבלת האליפות, כאשר פרננדו אלונסו - אלוף עולם נוסף ונהג קבוצת פרארי, סיים במקום השלישי. המילטון הסתפק בסופו של דבר במקום הרביעי, מארק וובר מרד-בול סיים חמישי, ופליפה מאסה, בן-קבוצתו של אלונסו, סיים במקום השישי.

 

מעניין לציין כי הפער בין המקום השישי והשביעי עמד במירוץ בהונגריה על הקפה שלמה - עובדה שיכולה ללמד על הפער העצום בין שלוש קבוצות הצמרת ושאר הקבוצות המשתתפות בסבב הפורמולה 1.

 

תוצאות מירוץ הונגריה

 

1. ג'נסן באטן, מקלארן

2. סבסטיאן וטל, רד-בול

3. פרננדו אלונסו, פרארי

4. לואיס המילטון, מקלארן

5. מארק וובר, רד-בול

6. פליפה מאסה, פרארי

7. פול די רסטה, פורס אינדיה

8. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו

9. ניקו רוזברג, מרצדס

10. חיימה אלגורסוארי, טורו רוסו

 

אליפות הנהגים

 

1. סבסטיאן ווטל, 234 נקודות

2. מארק וובר, 149 נקודות

3. לואיס המילטון, 146 נקודות

4. פרננדו אלונסו, 145 נקודות

5. ג'נסון באטון, 134 נקודות

6. פליפה מאסה, 70 נקודות

7. ניקו רוזברג, 48 נקודות

8. ניק היידפלד, 34 נקודות

9. ויטאלי פטרוב, 32 נקודות

10. מיכאל שומאכר, 32 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. רד-בול, 383 נקודות

2. מקלארן, 280 נקודות

3. פרארי, 215 נקודות

4. מרצדס, 80 נקודות

5. רנו, 66 נקודות

6. סאובר, 35 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא היום של לואיס המילטון
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים