מרצדס רוצה לחזור למקום הראשון
יצרנית היוקרה מעוניינת להביס את ב.מ.וו ואודי, ולחזור לפסגה. באגרת לעובדים, שהגיעה לידי האתר אוטומוטיב ניוז, כותב מנכ"ל מרצדס: "אנו צריכים להקדים בפער ניכר את המתחרות"
"אנחנו דיימלר - אנו צריכים להקדים בפער ניכר את המתחרות". כך כותב דיטר זטשה, מנכ"ל מרצדס, באגרת מיוחדת לעובדי יצרנית היוקרה הגרמנית, שהגיעה לידי האתר "אוטומוטיב ניוז". דברי זטשה מגיעים על-רקע הדחת מרצדס מהובלת שוק מכוניות היוקרה העולמי בידי ב.מ.וו ואודי. על-פי האתר, מודה זטשה כי מרצדס נעקפה על-ידי יריבותיה, אך מוסיף במכתבו כי הצלחתן "צריכה לספק (למרצדס) מוטיבציה נוספת".
לדברי מנכ"ל מרצדס, צמיחתן של ב.מ.וו ואודי מהווה רק "רגעים חולפים", ואין לייחס לכך חשיבות יתרה. "אחרי ככלות הכול, רבים מהדגמים החדשים והטובים ביותר שלנו עדיין לא הגיעו", הוא כותב באגרת לעובדים. זטשה מוסיף כי אם החזרה למקום הראשון דורשת מוצר שאין כרגע בהיצע של מרצדס - "אנחנו נזהה ונפתח אותו".
מאז היציאה מהמשבר הכלכלי, נהנה שוק היוקרה נהנה מצמיחה מרשימה, אלא שמרצדס מפגרת אחר ב.מ.וו ואודי. על-פי נתונים שמפרסם אוטומוטיב ניוז, בששת החודשים הראשונים של השנה צמחו מכירות מרצדס ב-9.7% ל-610,531 יחידות, בעוד ב.מ.וו הציגה צמיחה של 17.8% ל-689,861 יחידות, ואודי עלתה ב-17.7% ל-652,970 יחידות.
באוטומוטיב ניוז מציינים כי זטשה בחר לסיים את האגרת לעובדים בברכה ייחודית לקראת חופשת הקיץ: "תיהנו מהקיץ שלכם, ומלאו את המצברים. מאחר שבמחצית השנייה של השנה, אנחנו עוברים לשחק בהתקפה".