כמה מושבים יש בפיז'ו עם שבעה מושבים?
ח' ביקשה לרכוש פיז'ו 307SW במחלקת הטרייד-אין של היבואנית, כדי שתוכל להסיע את ארבעת נכדיה. אלא שביבואנית מתקשים כנראה לספור, אחרת איך ניתן להסביר את העובדה שסיפקו לה פעמיים מכונית עם חמישה מושבים?
הטרייד-אין של פיז'ו מציג: מופע המושבים הנעלמים. בתחילת יולי פנתה ח' לסוכנות פיז'ו בראשון לציון, כדי לרכוש במחלקת הטרייד-אין מכונית סטיישן משומשת, רצוי בעלת שבעה מושבים, כדי שתוכל להסיע בה את ארבעת נכדיה. המכונית שצדה את עינה, היתה ה-307SW (סטיישן), שאחת מגרסאותיה מציעה שבעה מושבים.
סוכן של פיז'ו סיפר לח' כי אמנם יש במלאי 307SW משנת ,2006 אבל הוא מציע לה להגיע לאירוע מכירות מיוחד של מחלקת הטרייד-אין, שנערך בהיכל נוקיה בתל-אביב. ואכן, ב8- ביולי הגיעו ח' ובעלה להיכל, ונציג הסוכנות מראשל"צ חיפש עבורם 307SW, עם לפחות שישה מקומות ישיבה.
מכונית שעונה על הדרישות אותרה בסניף נתניה, ובין הצדדים נחתם חוזה לפיו זמן האספקה יהיה יומיים עד שלושה. ח' שילמה מקדמה בסך 1,000 שקל, והמתינה להגעת המכונית. אולם הזמן חלף-עבר, והסוכן טען כי בשל העומס שיצר מבצע המכירות תידחה המסירה. וכך, ב18- ביולי החליטו ח' ובעלה להגיע למשרדי הנהלת לובינסקי בבני-ברק.
ח' התעקשה, ועד מהרה התברר כי המכונית נמצאת במקום. אלא שאז גם התברר שבמכונית יש רק חמישה מושבים: הSW- שווקה כך כחדשה, ושני מושבים נוספים סופקו כאופציה. בשירות הלקוחות הראו לח' הזועמת שבטופס ההזמנה כלל לא נרשם שתקבל רכב בעל שישה מושבים. בסוכנות בראשל"צ הכחישו בתחילה שזה מה שביקשה, אבל אחר-כך שינו גרסה וטענו כי חל בלבול בין שתי מכוניות שונות.
בשלב זה קיבלה ח' הנחה של 500 שקל, והוסיפה "רק" 3,200 שקל עבור מושב נוסף. ואכן כעבור יומיים, ב25- ביולי, הגיעה סוף-סוף המכונית. אלא שלתדהמתה של ח', היא הגיעה עם חמישה מושבים בלבד. רק אחרי יומיים - וגם לא מעט צעקות - הגיע המושב השישי. אבל אם אתם חושבים שבכך הסתיימו ייסוריה של ח', אתם טועים.
כי לאחר שכבר הגיעה המכונית, התברר שברישיון הרכב לא עודכן שיש בה כעת שישה מושבים. ח' נשלחה בעצמה למשרד הרישוי כדי לבצע את השינוי. וכמובן שהיא הייתה צריכה לחזור לפיז'ו, ולהתעקש על קבלת אישור שהשינוי בוצע בידי מתקין מוסמך - אישור שבלובינסקי טענו כי לא תזדקק לו. רק לאחר מכן, עודכן כנדרש רישיון הרכב.
פנינו ליבואנית, חברת לובינסקי, וכך ענו לנו: לטענתם, קיבלה ח' הנחה בסך 7,000 שקל - 5,000 במבצע ועוד 2,000 שקל על העיכובים במסירה. אלא שח' קיבלה 6,900 שקל הנחה כבר במועד ההזמנה. עוד נמסר לנו כי ח' תזוכה מהתשלום עבור הכיסא הנוסף. ח' שמחה לשמוע על כך, מאחר שהיבואנית לא הודיעה לה דבר. ביבואנית גם הסבירו כי "בעקבות לחץ הכנות ומסירות לאחר מבצע הטרייד-אין האחרון, התנהלותנו אכן היתה איטית מהרגיל, ואנו מתנצלים על כך".
אז העניינים הסתדרו, אבל הטעם הרע נותר. למה ההתנהלות צריכה להיות כל כך חובבנית, ותוך זלזול בלקוח?