שתף קטע נבחר
 

כמה עולה "לתדלק" מיני חשמלית?

מיני מפרסמת נתונים שנאספו בניסוי שערכה באנגליה, ובו השתתפו 40 מכוניות חשמליות. עלות הטעינה הממוצעת לכל ק"מ של נסיעה הייתה כעשירית מעלות התדלוק בבנזין

מי צריך בנזין. מה תגידו אם יציעו לכם מכונית חשמלית שעלות "התדלוק" שלה היא כעשירית מזו של מכונית בנזין? תודו שזה נשמע מפתה. ובכן, זה בדיוק הנתון אותו מפרסמת השבוע מיני, שסיימה ניסוי בן שנה באנגליה, ובו השתתפו 40 מכוניות חשמליות. על-פי היצרנית, הנמצאת בבעלות ב.מ.וו הגרמנית, עלות טעינת המיני הסתכמה בכ-7.1 אגורות לקילומטר בממוצע (או 2 פני למייל, בלשון המקומיים).

 

 


 

בניסוי של המיני החשמלית, שמומן בחלקו על-ידי משרד התחבורה האנגלי, השתתפו 106 נהגים ו-32 נהגות, שנחלקו לשתי קבוצות - כל אחת החזיקה במכוניות שישה חודשים. בסך הכל נסעו המיני החשמליות כ-400 אלף ק"מ, או 5,161 ק"מ בממוצע לכל אחת בחצי שנה של שימוש. סך עלות הטעינה בחצי שנה של שימוש הייתה, תחזיקו חזק, כ-342 שקל בממוצע. יש לציין כי כל אחד מהמשתתפים בניסוי שילם בנוסף כ-1,900 שקל בחודש, כחלק מחוזה ליסינג מיוחד.

 

על-פי הנתונים שפרסמה מיני, הנסועה הממוצעת היומית במהלך הניסוי היתה 47.5 ק"מ. לטענת היצרנית, נתון זה גבוה ב-7.5 ק"מ מממוצע הנסועה היומי באנגליה, וכ-5 ק"מ יותר מקבוצת הביקורת שהשתתפה בניסוי. נהגי המיני החשמלית הטעינו את המכונית 2.9 פעמים בשבוע בממוצע, ולרוב העדיפו לעשות זאת בשעות הלילה - כאשר תעריפי החשמל נמוכים.

 

מחקר שנערך עבור מיני על-ידי אוניברסיטת "ברוקס אוקספורד", מוסיף כמה נתונים מעניינים. כך למשל, ארבעה מחמישה נהגים דיווחו כי המיני החשמלית מתאימה ל-80% מהנסיעות שהוא נדרש לבצע. נתון זה אף עולה ל-90%, אם רק הייתה במיני שורת מושבים שנייה ותא מטען גדול יותר. בעניין זה יש לציין כי למיני החשמלית אין שורת מושבים שנייה, ותא המטען שלה קטן אף יותר מזה של המיני הרגילה, וזאת מאחר שהסוללה מותקנת מאחור.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טעינת מיני חשמלית, 342 שקלים לחצי שנה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים