שתף קטע נבחר
 

קהל שבוי מוציא כסף: שדה התעופה הופך לקניון

שדה התעופה הוא כבר לא מעוז של חנויות יוקרה ודוכני סנדוויצ'ים: רשתות הקמעונאות הבינו כי קהל שבוי ומשועמם שבכיסיו מזומנים המיועדים לחופשה - שווה גידול בהכנסות. אחרי הכל, ללקוחות המחכים לטיסה אין לאן ללכת

תחשבו על מקום שאנשים משתעממים בו, אבל לא יסכימו לעזוב אותו לפני הזמן. התשובה שתקבלו מהרבה אנשים היא שדה תעופה.

 

 

בעוד שרשתות היוקרה הקימו חנויות בשדות תעופה כבר לפני זמן רב כדי למשוך קונים בינלאומיים שמחפשים קניות בדיוטי-פרי, התחום הקמעונאי היה מוגבל בהרבה מהטרמינלים לדוכני עיתונים, וחנות אקראית שמוכרת כוסות קפה או סנדוויצ'ים. אולם לא עוד.

 

"שדות התעופה הופכים למעשה למקום שנותן לך שירות, כמו קניון", אמר ל"ניו יורק טיימס" חוזה גומז, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקמעונאית האופנה הספרדיה מנגו.

 

החנויות למכירת ביגוד, מזוודות או מוצרי אלקטרוניקה כיוונו עד כה בעיקר לגברים, אנשי עסקים שמחפשים פתרונות לפגישה הבאה שלהם. הגל החדש של החנויות מתרחב ומכוון גם לבני נוער, נשים ואפילו צרכנים המחפשים מציאות.

 

רשת הביגוד הספרדית מנגו פתחה לאחרונה שתי חנויות בשדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו. היא תפתח חנות נוספת בקרוב באורלנדו ומתכננת עוד חנויות בשדות תעופה בשנתיים הקרובות. ויקטוריה סיקרט פתחה שבעה סניפים בשדות תעופה מאז תחילת 2010. מעבר לים באירופה, קמעונאיות האופנה H&M וזארה פתחו מספר חנויות בשדות תעופה.

 

שינוי במודל המכירות: הקונים ממהרים

המשיכה של שדה התעופה מבחינת הקמעונאים נובעת מסיבה פשוטה: הקהל השבוי של השדה. "אחרי שאתם עוברים את האבטחה, אתם נעולים בפנים", אומר גומז.

 

הקמעונאיות אומרות כי נתוני המכירות לכל מטר מרובע גבוהים יותר בשדות תעופה מאשר בקניונים או ברחובות העיר - במיוחד אם יורד גשם או שלג והטיסות מתעכבות. "יש לנו מוטו - מזג אוויר גרוע הוא טוב לעסקים", אומרת פולט גראפלו, נשיאת פעילות סיטונאית, בינלאומית ושיווק ברשת Brooks Brothers, מהרשתות הראשונות שנכנסו לשדות התעופה.

 

גריפת רווחים בשדה התעופה, עם זאת, דורשת שינויים במודל המכירות הרגיל. החנויות קטנות יותר, והלקוחות לרוב ממהרים או לפחות מודעים מאוד לזמן. "יש תאי מדידה, אבל לאנשים אין ממש זמן למדוד, ולכן אביזרים וכובעים נמכרים טוב יותר", אמר גומז ממנגו. עוד שינויים שנעשים למען שדות התעופה: מעברים רחבים מספיק בשביל עגולת עם מזוודות וביטול חלונות ראווה לטובת יותר מוצרים על המדפים.

 

לדברי פול מקגין, נשיא MarketPlace Development, המנהלת וחוכרת שטחים קמעונאיים בשדות התעופה של פידלפיה ולה גאוורדיה, על אף שהטסים עצבניים בזמן השהות שלהם בשדה התעופה, הם מוכנים לקנות מוצרים. "חוויית הנסיעה והטיסה שמה לרוב את האנשים במצב בו הם מוכנים להוציא כסף", לדבריו, בעקבות תחושת החופשה או התקציב לנסיעה שהתקבל מהמעסיק.

 

עוד סיבה לקניה, שכולנו מכירים ומקגין מזכיר, היא תחושת האשם של הנוסעים שלא קנו מתנות לקרוביהם בבית. "הרבה אנשים מרגישים אשמים וקונים חולצות ומתנות לקרובים. זהו מקור השראה לרבות מהמכירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מזג אוויר גרוע טוב לעסקים
צילום: דודו אזולאי
צילום: איי פי
תחושת הקנייה משחררת את הארנק
צילום: איי פי
מומלצים