נהגי מוניות: "לא מכסים אפילו את ההוצאות"
"אני בקושי מצליח להביא כסף הביתה. אני עובד 14 שעות ביממה על ההגה", אמר ל-ynet נהג מונית מתל-אביב, ביום שאחרי הפגנת הנהגים. נהגת: "יחד עם הביטוחים, הטיפולים והוצאות התחנה אין לנו רווח"
לנהגי המוניות נמאס מעליית מחירי הסולר. אתמול הם יצאו להפגין וחסמו את התנועה ליד מגדלי עזריאלי. הנהגים טוענים כי בשל מחירי הדלק הגבוהים, הם מתקשים להתקיים. "אני לא מצליחה אפילו לכסות הוצאות. יחד עם הביטוחים, הטיפולים והוצאות התחנה אין לנו רווח. זו פשוט מלחמת קיום יום יומית", אמרה ל-ynet מרגלית מנשה, נהגת מונית.
מרגלית מנשה, נהגת מונית בת 66 מתחנת "בלפור" בתל-אביב, סיפרה כי בעבר היא התפרנסה בכבוד. "היה בסדר. לא מעולה, אבל בסדר. כיום, בגלל שהמצב כל כך קשה, אני לא מצליחה אפילו לכסות הוצאות. בגלל שהמצב כל כך קשה, הנהגים התחילו להילחם ביניהם. אין יותר פרגון בינינו, יש רק מתח. ביבי חייב להפסיק להבטיח הבטחות שהוא לא עומד בהן".
חסימת הכבישים ביום חמישי (צילום: רועי מינקוב)
אמיר שבתאי מתחנת "המשוחרר" בתל-אביב, נזכר גם הוא בערגה בעבר: "לפני עשר שנים היינו עובדים שמונה שעות וזה היה מספיק לנו לפרנס בכבוד את המשפחה, לא להתעשר. בתקופה האחרונה העמיסו עלינו את המס על הדלק ובאותה מידה הסירו את הפיקוח מהסולר. הגדולים מקבלים הנחות והקטנים מקבלים את כל הגזרות".
הוא אמר כי ראש הממשלה צריך להתערב: "ביבי צריך לרדת לעם ולרדת לאוהלים. מה שקורה עכשיו עם הסולר זו מכה קשה לנהגים. אנחנו גם ככה עובדים בשוק פרוץ. ההפרטה לא הבריאה את המשק, אלא רק היטיבה עם החזקים. היא מעיפה את המשפחות הקטנות מחוץ למשחק. אנחנו לא מקבלים דמי אבטלה או ביטוחים במקרה של תאונה. אני אומר לתושבי האוהלים שידברו פחות כי דיבורים רק יצרו סחבת ומה שצריך לעשות זה לצאת לרחוב".
הנהגים מפגינים בצומת (צילום: אסף דורון)
גם בני שפיר, נהג מוניות מתחנת "סופה" בתל-אביב, שוקל לעזוב את המקצוע. "אני בשלב של אחרי התסכול, לא מאמין בהפגנות ולא מאמין שלמישהו יש ביצים לעשות שינוי אמיתי" הוא אמר. "אני בקושי מצליח להביא כסף הביתה. אני עובד 14 שעות ביממה על ההגה, כדי שתהיה לי פנסיה מזערית. אם הדברים ימשיכו ככה, רק למי שלא תהיה ברירה יעבוד כנהג מונית. גם כיום רבים עובדים במקצוע הזה כי אין לי ברירה,.
שפיר רוצה גם הוא שראש הממשלה יתערב. "ביבי צריך להתעשת, אני לא ממציא שום דבר. נראה לי שכל אחד היום בארץ אומר את אותו הדבר".
ירחי משה, היה בעבר בעל בית מלאכה לתריסים, כיום הוא עובד כנהג מונית. "אני 15 שעות על ההגה ומרוויח פחות מ-20 שקלים לשעה אם מחשיבים את התיקונים, את הבלאי ואת ההלוואות". מנחם אמסלם מתחנת "המשוחרר", סיפר גם
הוא על הקשיים: "אנחנו כבר לא מעמד הביניים, אנחנו מתחת למעמד הביניים. אני לא מצליח לפרנס שלושה ילדים, כאשר כל יום אני עובד בין 13 ל-15 שעות. אני מצליח להביא הביתה 8,000 שקל. זו פרנסה של שכיר, למרות שאני עצמאי".
אמסלם הזכיר את הבחירות הבאות: "על ביבי לדעת, אנחנו 25 אלף נהגי מוניות בארץ. יחד עם בני המשפחה אנחנו 250 אלף. חכה חכה לבחירות הבאות".