תיקון ענק: הונדה מזמינה 2.5 מיליון מכוניות למוסך
יצרנית הרכב היפנית חוששת מתקלה בתיבת ההילוכים האוטומטית בחלק מדגמיה ששווקו ברחבי העולם, ומזמינה מספר עצום של בעלי מכוניות למוסך. היבואנית: לא רלוונטי לדגמים שנמכרו בארץ
ריקול ענק, מהגדולים שידעה תעשיית הרכב. יצרנית הרכב היפנית הונדה, פרסמה בסוף השבוע קריאה לתיקון (ריקול) של כ-2.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, מרביתם בצפון אמריקה. מהונדה נמסר כי כלי הרכב נקראים למוסך לצורך עדכון תוכנה במערכת תיבת ההילוכים האוטומטית. בין כלי הרכב הכלולים בקריאה לתיקון ניתן למצוא את האקורד הפופולארי ורכב הפנאי CR-V. סוכנויות הידיעות מדווחות כי מדובר בכלי רכב ששווקו בכל רחבי העולם, לרבות אירופה והמזרח התיכון. בחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, אמרו ל-ynet כי "מדובר בדגמים שלא הגיעו ארצה, ולכן ההודעה אינה רלוונטית לשוק המקומי".
יצרנית הרכב דיווחה כי הבעיות בתיבת ההילוכים עלולות להופיע במקרה של מעבר מהיר בין הילוך קדמי לאחורי במצבים מסויימים, מה שעשוי לגרום לשבירת מיסב. כתוצאה מכך עלול להיווצר קושי במעבר למצב חניה (P), ומנוע המכונית עשוי אף לכבות. בהונדה מסבירים כי עדכון תוכנה יפתור את הבעיה. דובר הונדה הוסיף ואמר כי לחברה לא ידוע על פציעות או מקרי מוות הקשורים לתקלה זו. "מרבית הלקוחות לא יתקלו בבעיה כלל", אמר.
לדברי אנליסטים בתעשיית הרכב העולמית, פרשת קריאות הענק לתיקון של טויוטה וההד התקשורתי שקיבלו, הפכו את "יצרניות רכב לפרנואידיות. תיקונים שבעבר היו מתבצעים תחת נוהל שגרתי (Internal bulletins), זוכים כעת להגדרת 'ריקול' כדי להמנע מבעיות".
כאמור, בניגוד להודעת הונדה עצמה, כמו-גם להצהרת היבואנית המקומית, בסוכנויות הידיעות האירופיות מודגש כי החברה קוראת לתיקון לכלי רכב בכל העולם לרבות אירופה, המזרח התיכון ומקסיקו.