שתף קטע נבחר
 

יוקרה: ב.מ.וו מספר 1, אודי סוגרת את הפער

נתונים עדכניים על שוק היוקרה העולמי מלמדים כי יצרנית מכוניות היוקרה הבווארית ממשיכה לשמור על מקומה כגדולה בעולם. אודי מצמצמת פערים, ומרצדס רק במקום מהשלישי

מאבק גרמני על שוק היוקרה. נתוני מכירות חודש יולי מלמדים כי ב.מ.וו הגרמנית שומרת על מקומה כיצרנית היוקרה המובילה בעולם. כך מדווח ה"אוטומוטיב ניוז". בחודש יולי האחרון מכרה ב.מ.וו כמעט 109 אלף מכוניות חדשות, עלייה של כ-7% לעומת החודש המקביל אשתקד. בכך שומרת ב.מ.וו על מקומה הבכיר, למרות עלייה של 16% במכירות אודי, המתחרה הגדולה מאינגולשטאט. זו האחרונה שיווקה 106 אלף מכוניות חדשות במהלך החודש החולף, לעומת מעט יותר מ-100 אלף (ועלייה של פחות מ-3%) שמכרה יצרנית היוקרה שבמקום השלישי, מרצדס.

 

 

לדברי מנהל המכירות של ב.מ.וו, מדובר בחודש יולי המוצלח ביותר בהיסטוריה של החברה. "אנו בדרך להשגת המטרה המוצהרת של 1.6 מיליון כלי רכב בשנת 2011". יחד עם מותגי הרכב מיני ורולס-רויס הנמצאים בבעלותה, מכרה החברה 129 אלף כלי רכב שונים בחודש יולי - עלייה של 7.6%. מתחילת השנה מכרה החברה יותר מ-962 אלף מכוניות חדשות. בשוק האמריקני הגדול והחשוב, עלו מכירות החברה בכמעט 12%, ואילו בשוק הסיני שיפרה ב.מ.וו את התוצאות בלא פחות מ-36%.

 

אודי, שהצהירה זה מכבר כי בדעתה לכבוש את שוק היוקרה עד 2015, מכרה בשבעת החודשים הראשונים של השנה כ-759 אלף מכוניות, ותעמוד כנראה ביעד של 1.2 מיליון כלי רכב עד סוף השנה.

 

בשבעת החודשים הראשונים מכרה מרצדס 711 אלף מכוניות. באיגרת ששיגר לעובדי החברה מנכ"ל מרצדס, דיטר זטשה, התייחס הבכיר לצמיחתן של ב.מ.וו ואודי, תוך שהוא טוען כי אין לייחס לכך חשיבות יתרה. זטשה מוסיף כי אם החזרה למקום הראשון דורשת מוצר שאין כרגע בהיצע של מרצדס - "אנחנו נזהה ונפתח אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים