הודו-סין: מוכרים המון מכוניות, אבל פחות
מכירות מכוניות חדשות בשוק הרכב המתפתח של הודו, קטנו לראשונה זה שנתיים וחצי. גם בשוק הרכב הסיני נרשמה האטה משמעותית
מתפתחים לאט. שוק הרכב ההודי - השני בקצב צמיחתו אחרי הסיני - רשם בחודש יולי השנה ירידה בנתוני המכירות, לראשונה מאז חודש ינואר 2009. בהודו מפנים אצבע מאשימה לכיוון עליית מחירי המכוניות, שערי ריבית גבוהים ועליית מחירי הדלק. לפי נתוני איגוד יצרני הרכב בהודו, נמכרו בתת היבשת 133,747 מכוניות בחודש יולי השנה, לעומת 158,767 באותו חודש אשתקד - ירידה של 15.8%.
"אנחנו בהחלט מצפים לשיפור, אך לא רואים צמיחה משמעותית באופק", אומר אנליסט מקומי בכיר, ומוסיף כי המצב אינו צפווי להשתנות בחודשיים הקרובים. לדעתו, שיפור יכול להגיע לקראת תחילת עונת החגים בהודו, סביב חודש ספטמבר עד תחילת נובמבר. באותה תקופה עולים באופן מסורתי נתוני המכירות, משום שבתקופה זו רכישות נחשבות למבשרות טוב ויצרניות הרכב מעניקות הנחות גדולות.
במקביל, שוק הרכב הסיני שהציג עלייה של 33% בשנה שעברה, צפוי להציג צמיחה מתונה בחודשים הבאים, עקב קיצוץ במדיניות ההטבות הממשלתית. השוק הסיני צפוי לצמוח בכ-10% במהלך כל חודש, עד לשנת 2015. על אף מספר תושבים דומה יחסית, נתון המכירות הסיני החודשי שווה פחות או יותר לחודש מכירות בהודו. 13.8 מיליון כלי רכב נמכרו בסין בשנת 2010, שנה אחרי שסין לקחה מארה"ב את תואר "שוק הרכב הגדול בעולם".
מנכ"ל מרצדס, דיטר זאטשה, אמר כי יצרניות הרכב מתייחסות ברצינות לשווקים המתפתחים כמו סין והודו, המאפשרים להן "לחפות" על נתוני מכירות עצלים באירופה. אלא שבסין, שוק הרכב הגדול בעולם, צפויה האטה כתוצאה מעליית מחירי הדלק ופיקוח הדוק יותר על רישום מכוניות.