לנד רובר דיפנדר זוכה בהחייאה. ממש לפני סיום?
אייקון השטח הוותיק, הדיפנדר של לנד רובר, זוכה במנוע חדש העומד בתקני זיהום אוויר מחמירים. כל זאת, בזמן שהדגם בעל השם האלמותי נראה כצועד בדרך הבטוחה אל מגרש הגרוטאות
זוכה לעדכון בדרכו האחרונה? לנד רובר דיפנדר, מרכבי השטח המזוהים והמוצלחים בהיסטוריה של תעשיית הרכב, זוכה במנוע דיזל חסכוני חדש, העומד בתקני זיהום האוויר יורו 5. המנוע החדש, בנפח 2.2 ליטרים, מחליף את המנוע הקיים והגדול ממנו ב-200 סמ"ק. על פניו מדובר בידיעה רחוקה מלהרעיש, אלא שהדיפנדר, וזה כבר אינו סוד, מזדחל כנראה לדרכו האחרונה - ויוחלף בקרוב בדגם שיוכל להתהדר בתואר "מודרני", מבלי לבייש את המילה.
מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר, מעריכים כי הדיפנדר עם המנוע החדש לא יגיע ארצה. זאת משום שהוא חסר מערכת בקרת יציבות הנדרשת כדי לעמוד בתקינה המקומית.
מנוע ה-2.2 ליטר מציג הספק של 122 כ"ס, ו-37 קג"מ. המנוע שומר למעשה על נתוני ההספק של קודמו, למרות קיצוץ הנפח הקל, וכמובן מציג שיפור בנתון פליטת המזהמים, בין השאר בזכות מסנן חלקיקים עמו יימכר בשווקים הדורשים תקני זיהום אוויר מחמירים. דיפנדר 90 הקצר יפלוט 266 גרם CO2 לק"מ, 295 גרם לאחיו הגדולים ה-110 וה-130. רכב השטח ימשיך להימכר עם תיבת שישה ההילוכים הידנית והמוכרת.
ובמקביל להצגת המנוע, שוקלת לנד רובר לא רק אם להמשיך את ייצור הדיפנדר כפי שהוא, לעדכן אותו ברכב על בסיס מודרני הרבה יותר, או לוותר לחלוטין על הנישה ההיסטורית של רכבי שטח טהורים ולא מתפשרים. אופציות נוספות שהועלו מדברות על המשך ייצור הדיפנדר במתכונתו הנוכחית, עם מנועים המתאימים לתקן יורו 6 לאחר שנת 2016, או שימוש בפלטפורמת הדיסקברי לייצור הדיפנדר הבא. "אנו מעוניינים להמשיך ולהרוויח כסף, כך ששלוש האופציות רלוונטיות מבחינתנו", אמר בכיר בחברה לאוטואקספרס.