שתף קטע נבחר
 

תחבורה ציבורית: מדוע נדחה סקר שביעות הרצון?

משרד התחבורה דחה במספר חודשים את סקר שביעות הרצון מרפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן, אשר יצאה לדרכה לפני מספר שבועות. הנימוק: יש להמתין להתייצבות בהרגלי הנסיעה

מה קורה כאשר המדינה מנסה להימנע מחוות דעת שלילית על רפורמה שביצעה? היא טומנת את הראש בחול. זה בדיוק מה שקרה במשרד התחבורה עם סקר שביעות רצון הנוסעים מהרפורמה בתחבורה ציבורית, שיצאה לדרכה לאחרונה בקול רעש גדול. ראשי משרד התחבורה התגאו בה באופן טבעי, בעוד הציבור התייחס אליה אחרת לגמרי. ביקורת רבה הוטחה בה, הן על הדרך בה בוצעה, והן על השינויים שכללה. לזכות משרד התחבורה יאמר כי עקב הלחץ הציבורי והתקשורתי בוטלו מיד חלק מהשינויים, ובמקביל הוחלט על סקר שביעות רצון של הציבור. בהתאם לממצאי סקר זה, כך הובהר במשרד, יבוצעו תיקונים ושיפורים בהמשך. נשמע מבטיח, לא כך?

 

תחבורה ציבורית: כל הדיווחים והחדשות

 


רפורמת הקווים: תחבורה ציבורית בגוש דן עברה שינוי מהותי

 

סקר שביעות הרצון אמור היה להתבצע מיד לאחר הפעלת הרפורמה, כדי לאפשר להכניס בה שינויים נדרשים עד תחילת ספטמבר, לקראת פתיחת שנת הלימודים בה צפוי לגדול מספר נוסעי תחבורה ציבורית. אלא שמשום מה, הוחלט לפתע לדחות במספר חודשים את הסקר. במקביל, הוחלט גם להמשיך בביצוע "תיקונים" קלים ברפורמה. נראה כי במשרד מודעים לסקרים פנימיים שנערכים בין היתר על-ידי חברת נתיבי איילון, האחראית ליישום הרפורמה, ומעוניינים לשפר את המצב עוד לפני הסקר. אחרי הכל, תוצאות גרועות אף אחד לא רוצה לראות שם.

 

אגב, לפני מספר ימים פרסמה נתיבי איילון מכרז לעריכת שני סקרים - סקר לספירת מספר נוסעי תחבורה ציבורית, וסקר שביעות רצון של נוסעים, כאשר המועד האחרון להגשת הצעות להשתתפות בסקר, הוא ה-25 באוגוסט.

 

פנינו לחברת נתיבי איילון ולמשרד התחבורה, וביקשנו לדעת מדוע לא נערכים הסקרים - כפי שהובטח במקור - כבר במהלך חודש אוגוסט, וזאת בין היתר כדי לשפר עד כמה שניתן את השירות עד תחילת ספטמבר. תשובת נתיבי איילון: אין תשובה, פנו למשרד התחבורה. ושם הסבירו כי "סקר שביעות הרצון יבוצע רק לקראת דצמבר, עם סיום תקופת ההתייצבות בהרגלי הנסיעה של הנוסעים, לא ניתן לבצע סקרים מיד עם הפעלת הרפורמה, בטרם עבר זמן מה מיום יישומה והנוסעים טרם התרגלו לשינויים, שכן אז היינו מקבלים סקר מוטה ובלתי אמין".

 

לדברי משרד התחבורה, "סקרי הנוסעים (ספירת מספרם) יערכו בחודש ספטמבר ויכללו גם את זמני הנסיעה, מספר המעברים שביצע כל נוסע בכל נסיעה והיכן בוצעו, מספר הנוסעים המשתמשים באמצעי הכרטוס השונים כגון כרטיס רב קו אישי, רב-קו אנונימי ותשלום במזומן.

 

נשמע הגיוני בהחלט, אלא שבכל זאת, יש לנו שאלה שמטרידה אותנו לאחר קבלת התגובה. אם זו באמת הדרך הנכונה לבצע את הסקר, מדוע הוחלט בתחילה לבצע אותו שלושה חודשים מוקדם יותר? או במילים אחרות, מה למעשה השתנה, למעט העובדה שהציבור הביע את דעתו על הרפורמה לאחר שיושמה, באופן חד וברור ולא לגמרי מחמיא?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחבורה ציבורית: הציבור מרוצה מהרפורמה?
צילום: עופר עמרם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים