שתף קטע נבחר
 

מכוניות זולות: מועדון 70 אלף השקלים מתרחב

ההצלחה הגדולה של מכוניות המיני הזולות נמשכת, ואף מתרחבת. יבואניות הרכב ראו כי טוב ומקצצות במחיר גם של מכוניות גדולות יותר. בעקבות הוזלת הסופר-מיני הוותיקה רנו קליאו, מוזילה יבואנית סקודה את מחיר הפאביה

מחאה ציבורית על יוקר המחיה? יבואני הרכב הפנימו זה מכבר את יתרונות המחיר הזול. לא משנה מה קורה כיום ויקרה בעתיד עם היצע המכוניות הזולות בישראל, יבואנית סוזוקי, חברת מכשירי תנועה, רשאית לראות עצמה כמובילת המהפיכה. האלטו הקטנה והפשוטה שזכתה לפתע לתג-מחיר של 60 אלף שקל, נמכרה כמו לחמניות טריות ושכנעה את שאר היבואנים לשקול מהלך דומה. וחתיכת מהלך זה היה.

 

 

מהלך מוצלח עד כדי כך, שלפתע אנחנו מגלים גם מכוניות סופר-מיני, שהתייקרו במהלך השנים עד רמה בלתי אפשרית, אך לפתע ניתן לשווקן במחיר שאינו חוצה את 100 אלף השקלים. למעשה, מחיר המחירון הנוכחי של שתיים מהן, עומד על 70 אלף שקלים, הורדת מחיר קיצונית שמגיעה כמובן עם תיבת הילוכים ידנית ואבזור צנוע יותר מהגרסאות הבכירות. אבל בכל זאת, מחיר שנשמע הגיוני מבעבר.

 

אז רק מיני, או אולי דווקא סופר?

ואם אתם תוהים מה ההבדל בין מכוניות המיני הקטנות והזולות שמוכרות זה מכבר, לבין הסופר-מיני הגדולות והיקרות מהם עד עתה, הנה מספר כללי אצבע. מכוניות המיני שברשימה מציעות בדרך כלל בסיס גלגלים (המרחק בין מרכז הגלגל הקדמי לאחורי) שנע בין 230 ל-240 ס"מ. מכוניות סופר-מיני גדולות יותר, מציעות בסיס גלגלים ארוך ב-10 עד 20 ס"מ. המשמעות - פוטנציאל מרחב פנים גדול משמעותית, בעיקר עבור נוסעים אפשריים מאחור.

 

אורכן הכולל - בין פגוש קדמי לאחורי - של מכוניות מיני נע בין 340 ל-360 ס"מ, ואילו זה של צמד מכוניות הסופר-מיני שברשימה, מגיע לארבעה מטרים - תוספת מאד משמעותית של 40 עד 60 ס"מ. גם זו כמובן משפיעה לטובה על מרחב הפנים, אך כדאי לזכור כי אותם סנטימטרים עודפים, לא מהווים דווקא יתרון בתנועה (ובוודאי חנייה) עירונית.

 

ועוד עניין חשוב, בעיקר למשפחות צעירות. נפח תאי המטען של מכוניות מיני, כפועל יוצא של גודלן הצנוע, אינו מותיר יותר מדי מקום לעגלת תינוק. למעשה, במקרים רבים הוא בקושי מותיר מקום לחבילת חיתולים גדולה. בין 129 ל-225 ליטרים מציעות הקטנטנות, בעוד הסופר-מיני מתהדרות בכ-300 ליטר של נפח, יותר מכפליים במקרים מסויימים. יהיו כאלה שמבחינתם, זה יהיה ההבדל המכריע.

 

סוזוקי אלטו: 61 אלף שקל

(זמן אספקה: מיידי) האלטו ההודית של סוזוקי עדיין רשאית לכנות עצמה "הזולה בחבורה", אבל היא ללא ספק אינה מחזיקה בלעדית בתואר "קנייה חכמה". שכן התחרות כאמור הופכת מיום ליום לקשה יותר, בעיקר עם הצטרפות החברות הגדולות למועדון ה-70 מינוס. העובדה שהיא רשאית להסיע ארבעה נוסעים בלבד, ושהיא מציגה הישג של שלושה כוכבי בטיחות בלבד במבחן ריסוק של ארגון הבטיחות האירופי, לבטח לא עומדות לזכותה. גם לא העובדה שיש לה את תא המטען הקטן ביותר (129 ליטר) וחלונות אחוריים שלא נפתחים לגמרי.

 

שלא במפתיע, החבילה המוטורית שמציעה סוזוקי אינה חורגת מהגבולות הבסיסיים. מערך המתלים פשוט ומעניק נוחות נסיעה בינונית-מינוס, ובידוד הרעשים אינו מהמוצלחים. בתמורה תקבלו מנוע בנפח ליטר (68 כ"ס) בודד שצורך רשמית כמעט 23 ק"מ לליטר בנזין. היא המכונית הקצרה ביותר בחבורה, עם בסיס הגלגלים כמעט הקצר מכולן. למעשה, היא הכי קטנה, והכי צפופה.

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
 

 

פיאט פנדה: 61 אלף שקלים (למנויי אורנג')

(זמן אספקה: מספר שבועות) הפנדה הקטנה של פיאט, עם שם בעל 31 שנות היסטוריה ואין ספור גרסאות במהלך השנים, נמכרת כעת בהנחה מיוחדת ללקוחות חברת אורנג', והופכת כך - לפחות עבור לקוחות החברה הסלולרית - כמעט למכונית הזולה בישראל. לא תופתעו לשמוע כמובן שהיא עומדת להיות מוחלפת בדגם חדש תוך שבועות ספורים. עד אז לפחות, היא משווקת עם מנוע 1.25 ליטרים צנוע-הספק (69 כ"ס), ותיבת חמישה הילוכים ידנית.

 

צריכת הדלק הרשמית עומדת על 20.4 ק"מ לליטר וזה יפה, אך בסיס הגלגלים הוא הקטן שבחבורה (223 ס"מ), אורכה הכללי עומד על 354 ס"מ ונפח תא המטען מאפשר העמסה של 206 ליטרים. הפנדה מפגינה את גילה המתקדם עם שתי כריות אוויר ושלושה כוכבי בטיחות בלבד במבחן ריסוק שנערך לפני שבע שנים. המכונית החדשה תהיה ללא ספק בטוחה ומאובזרת יותר, אך ספק אם תשמור על תג-מחיר כה אטרקטיבי. 

 

קיה פיקנטו: 63 אלף שקל

(זמן אספקה: חמישה עד שבעה חודשים) המצטרפת האחרונה לשוק מכוניות המיני הייתה קיה פיקנטו הקוריאנית. חלק מדור מכוניות חדש של החברה. מעבר לעיצוב מוקפד, רענן וצעיר, הפיקנטו מוכיחה שמכוניות זולות יחסית, לא חייבות להיות משעממות למראה או פשוטות מדי. לפיקנטו שש כריות אוויר, ארבעה חלונות עם תפעול חשמלי, חיבור USB למערכת השמע, ואפילו מחשב דרך.

 

מנוע בנפח ליטר בודד מספק 69 כ"ס, ומציע באופן רשמי צריכת דלק של כ-24 ק"מ לליטר, הטוב בין המתחרות. הפיקנטו גם ארוכה כמעט מכולן, והיא נהנית מבסיס הגלגלים הארוך ביותר. תא המטען מציע 200 ליטרים סבירים, בסך הכל מדובר בחבילה מוטורית סופר-מעניינת. אולי מעניינת מדי, שכן באולם התצוגה של קיה הסבירו לנו שמכוניות חדשות יהיו רק במהלך 2012. מישהו במשרדי היבואן לא העריך כנראה את מידת האטרקטיביות של הפיקנטו.

 

 

יונדאי i10: כ-65 אלף שקל

(זמן אספקה: מיידי) כאשר הגיעה אלינו לראשונה הקטנה של יונדאי, נמכרה המיני הקוריאנית ב-92 אלף שקל, עם מנוע 1.25 ליטר (87 כ"ס) ואבזור נדיב. הצלחתה של האלטו שכנעה את אנשי כלמוביל לצרף גרסה זולה יותר, עם מנוע 1.1 ליטר (69 כ"ס) ופחות אבזור. מכיון שהיא עושה שימוש בחלקים רבים של הפיקנטו מבית קיה (בת נוספת לקונצרן), ה-i10 מציגה מידות כמעט זהות, למעט יתרון גובה משמעותי של שישה ס"מ.

 

מכאן נגזר גם ההבדל הגדול במראה שתי המכוניות, כאשר היונדאי מושכת מעט לכיוון קטגוריית המיקרו-וואן, ומציעה בהתאם את תא המטען הגדול ביותר בקטגוריה: 225 ליטר. אורכה 358 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 238 ס"מ, ורשימת האבזור כוללת ארבע כריות אוויר, תפעול חשמלי לשני חלונות קדמיים בלבד, וארבעה כוכבים במבחן ריסוק. עם כמעט 21 ק"מ לליטר, היונדאי אינה מהחסכוניות שבחבורה.

 

 

שברולט ספארק: 68.5 אלף שקל

(זמן אספקה: ספטמבר 2011) הקטנה של שברולט הגיעה ארצה בתחילת השנה, ואולי כמחווה למכוניות האמריקניות "של פעם" (למרות שהיא קוריאנית טהורה) היא מציעה את המנוע הגדול (והחזק) שבחבורה, 1.2 ליטר עם 82 כ"ס. בהתאם, הביצועים טובים יחסית למתחרות, אך צריכת הדלק גרועה מכולן - 19.6 ק"מ לליטר רשמיים.

 

בכל מקרה, רשימת האבזור של הספארק מרשימה במיוחד. שש כריות אוויר, תפעול חשמלי מלא לכל החלונות ולמראות (מחוממות) ועוד. הספארק זכתה ב-2009 לארבעה כוכבי בטיחות במבחן ריסוק, אם כי עשתה זאת ללא מערכת בקרת יציבות הנדרשת והקיימת כיום. תא המטען אינו גדול במיוחד, אך היא הארוכה מכולן ומציעה לכן מרחב מחייה גדול יחסית ליושבים מאחור.

 

פיז'ו 107: 69 אלף שקל

(זמן אספקה: מיידי) המכונית הקטנה של פיז'ו - חלק מפרויקט משולש ומוצלח עם טויוטה וסיטרואן - היא המכונית היותר-מעניינת למראה בקטגוריה. למרות שהוצגה עוד ב-2005 ורק לפני שנתיים עברה מתיחת פנים, היא מרעננת למראה ושובבה כנדרש. ה-107 משווקת עם מנוע בנפח ליטר (68 כ"ס) וצריכת דלק רשמית של כ-22 ק"מ לליטר. תא המטען זעיר (139 ליטר), בסיס הגלגלים הוא הקצר בחבורה (234 ס"מ) וגם האורך הכללי צנוע - 343 ס"מ. הפיז'ו שזכתה בארבעה כוכבי בטיחות עוד ב-2005 מציעה שש כריות אוויר, אך רק שני חלונות קדמיים מופעלי חשמל.

 

בכל מקרה, הפיז'ו הקטנה אינה מכונית צעירה יותר, ויש להניח שבעוד זמן לא רב תזכה למחליפה רעננה ומודרנית (וגדולה) יותר, אשר תעשה שימוש גם במנוע חסכוני מבעבר. שווה להמתין.

 

 

רנו קליאו - 71 אלף שקל

(זמן אספקה: נובמבר 2011) הכירו את המכונית הזולה ביותר בקטגוריית הסופר-מיני בישראל, ואחת משבע המכוניות הזולות בשוק הרכב המקומי. הקליאו מצויידת במנוע בנפח 1.2 ליטרים (75 כ"ס) ותיבת חמישה הילוכים ידנית, ומציעה בתמורה ל"חוסר הנוחות" וההספק הנחות, צריכת דלק ממוצעת של 16.7 ק"מ לליטר. יש לה שש כריות אוויר ולא פחות מחמישה כוכבי בטיחות במבחן ריסוק.

 

היא גם אחת המכוניות הגדולות בחבורה, עם תא מטען נדיב יחסית של 288 ליטרים. בסיס הגלגלים הוא המרווח ביותר בין כל המכוניות הזולות בישראל - 257 ס"מ, והיא גם כמעט הארוכה מכולן (398 ס"מ). היו סמוכים ובטוחים שהיא גם מרווחת מהאחרות בהתאם.

 

סקודה פאביה – 70 אלף שקל

(זמן אספקה: ספטמבר 2011) המכונית הקטנה של סקודה, הפאביה המודרנית והמאד מוצלחת, משווקת כעת במחיר של 70 אלף שקלים, הוזלה של כ-15 אלף שקלים לעומת המחיר האחרון בו נמכרה, שהיה אף הוא זולה משמעותית ממחירה המקורי. הפאביה גדולה יחסית ומציעה תא מטען בגודל משפחתי - 315 ליטרים, יתרון עצום למשפחות צעירות.

 

בסיס הגלגלים קצר יחסית (245 ס"מ), אך האורך עומד על ארבעה מטרים נדיבים למדי. היא גם משווקת עם ארבע כריות אוויר, וזכתה ב-2007 בארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק. מנוע בנפח 1.4 ליטר מייצר 86 כ"ס, ותיבת חמישה הילוכים ידנית מאפשרת צריכת דלק ממוצעת (ורשמית) של 17 ק"מ לליטר בנזין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סקודה פאביה, המצטרפת החדשה למועדון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים