שתף קטע נבחר
 

אופניים בכביש - תיתכן הגבלה לשעות מסויימות

בעקבות תאונת האופניים המחרידה בסוף השבוע, מינה שר התחבורה, ישראל כץ, צוות מקצועי שיבחן את סוגיית הבטיחות של רוכבי אופניים בכבישים בינעירוניים. בין היתר תבחן האפשרות להגביל תנועת רוכבים בכבישים הבינעירוניים לימים מסוימים ושעות מוגדרות

האם ניתן יהיה לרכוב על אופניים בכביש רק בימים ושעות מסויימים? שר התחבורה ישראל כץ, מינה היום (ב') צוות מקצועי שיבחן את סוגיית הבטיחות של רוכבי האופניים בכבישים הבינעירוניים. על-פי הודעת משרד התחבורה, יבחן הצוות "האם יש להגביל את תנועתם של רוכבי האופניים בכבישים הבינעירוניים, בימים מסוימים ובשעות מוגדרות". הצוות אמור להגיש את מסקנותיו בהקדם, אם כי במשרד התחבורה לא ידעו לומר מתי.

 

בסוף חודש מאי הגיש חבר הכנסת זאב בילסקי הצעת חוק, לפיה תיאסר רכיבת אופניים בכבישים בינעירוניים. על-פי הצעת החוק, רוכבי אופניים יוכלו לרכוב רק בשבילים ייעודיים, בשטחים פתוחים ובכבישים עירוניים - בעוד כניסתם לכבישים בינעירוניים תיאסר לחלוטין.

 

 

תאונת הדרכים הקשה ליד נחל שורק. כביש מהיר, אופניים איטיים (צילום: צפריר אביוב) (צילום: צפריר אביוב)
תאונת הדרכים הקשה ליד נחל שורק. כביש מהיר, אופניים איטיים(צילום: צפריר אביוב)
 

תאונת האופניים המחרידה שזעזעה את המדינה בסוף השבוע האחרון, ובה נהרגו שני רוכבים ונפצעו רוכבים אחרים, עוררה דיון ציבורי בנוגע לאיסור תנועת רוכבים בכבישים בין עירוניים. זאת בעקבות מספר תאונות קטלניות דומות שאירעו בשנתיים האחרונות, ובהן קיפחו את חייהם בין היתר גיא תמרי ושניאור חשין.

 

בראש הצוות המקצועי שמינה השר יעמוד פרופסור שלום הקרט מהטכניון, שעמד כבר בעבר בראש ועדות בדיקה מטעם משרד התחבורה. עוד אמרו בלשכת השר כי בצוות היו שותפים כל "הגורמים הרלוונטיים". בהודעה לעיתונות שהוציאה לשכת השר נאמר כי "הצוות ימליץ גם על אפשרויות הפיתוח של שבילי אופניים נוספים בצדי כבישים בינעירוניים, במסלולים מיוחדים המופרדים מהכביש". כדי למנוע תאונות דרכים בהם מעורבים רוכבי אופניים.

 

"השימוש הגובר באופניים בכבישים בינעירוניים מצריך מציאת פתרונות מיידיים, שיאפשרו להבטיח את ביטחונם של רוכבי האופניים, ולמצוא פתרונות אלטרנטיביים שיאפשרו להרחיב את שבילי הרכיבה המיוחדים", אמר שר התחבורה. על-פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות, עולה כי מתחילת השנה ועד היום נהרגו בתאונות דרכים תשעה רוכבי אופניים, לעומת 12 הרוגים בתקופה המקבילה ב-2010. בחמש השנים האחרונות נהרגו בתאונות 75 רוכבי אופניים.

 

יש לציין כי לפני כארבעה חודשים, בעקבות התאונה הקטלנית בה נהרג רוכב האופניים גיא תמרי, פנה ב-ynet עו"ד אילון אורון אל שר התחבורה, והאיץ בו להרחיק את רוכבי האופניים מהכביש הבינעירוני, כדי למנוע תאונות נוספות שכאלה - "לכבוד שר התחבורה, מר ישראל כץ. הנדון: הצעת חוק לאיסור רכיבה על אופניים בכל כביש בו המהירות המותרת עולה על 50 קמ"ש, ולחייב רוכב אופניים לנוע, בכבישים מסוימים, בשולי הדרך", כך פתח אורון את דבריו.

 

בטור שפרסם ב-ynet עו"ד אילון אורון, היועץ למשפט תעבורתי של האתר, כתב כי "עם כל הצער והכאב על אובדן החיים המיותר והמתסכל של רוכבי האופניים יצחק סימון ושלום גרוסמן, אין מנוס מלקבוע שוב - הלקח לא נלמד והכתובת על הקיר. אם המדינה לא תאסור רכיבת אופניים - עם אבזור בטיחותי מוקפד ככל שיהיה - על כבישים ציבוריים בדרכים לא עירוניות, אנחנו צפויים להתעורר בעתיד לדיווח נוסף על תאונה קשה וכל-כך מיותרת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שביל אופניים, בכבישים בינעירוניים?
צילום: רותם מלנקי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים