שתף קטע נבחר

שמות מבלבלים לבקרת יציבות? אמרו רק ESC

החל מ-2014 יחוייבו יצרניות הרכב האירופיות לעשות שימוש בשם אחד בלבד לתיאור מערכת בקרת יציבות. אמרו שלום ולא להתראות ל-ESP ו-PSM. מעתה רק ESC

סדר בבלגן קיצורי השמות בתעשיית הרכב. השוק האירופי המשותף החליט כי החל ב-2014 לא יורשו יותר יצרניות הרכב להעניק שמות ייחודיים למערכות בקרת יציבות אלקטרוניות. בכך יעלמו מהנוף השמות המוכרים PSM (מבית פורשה), DSC (ב.מ.וו) ואף ESP המוכר לנו היטב, שם אותו העניקה יצרנית הרכיבים המוכרת בוש, למערכת מתוצרתה. לטענת מקבלי ההחלטה בארגון, איחוד כל הכינויים הנוגעים למערכת בעלת פעולה זהה, ימנע בלבול הקיים כיום אצל הצרכן.

 

 

בעולם הרכב לא ממש אהבו את ההאחדה שנכפתה על-ידי השוק האירופי המשותף, ואשר מהווה חלק מחיוב יצרניות הרכב לצייד כל מכונית חדשה הנמכרת באירופה החל מ-2014, במערכת בקרת יציבות. זאת, שכן לטענת היצרניות, אין זהות מלאה בין המערכות. מדובר אמנם בכל המקרים במערכת המונעת החלקה לא רצויה של גלגלי הרכב על פני

הכביש, באמצעים אלקטרוניים שונים המנטרים באופן רציף את מצב הרכב ביחס לכיוון התנועה. חלק מהיצרניות מאפשרות למשל את נטרולה של המערכת לחלוטין, אחרות מאפשרות נטרול חלקי או ברמות שונות (חלקית או לגמרי) ויש שאינן מאפשרות כלל לנטרלה.

 

יצרניות אחדות מאפשרות לרכב להחליק מעט על גלגליו הקדמיים ו-או האחוריים, בזמן שיצרניות אחרות פועלות באופן מיידי לנטרול כל החלקה. פעולה זו מתבצעת - בין היתר - באמצעות שימוש במערכת הבלמים, על-ידי בלימה של גלגלים שונים בהתאם לכיוון ההחלקה.

 

בקרב מומחי רכב שוררת תמימות דעים ביחס לתועלת במערכת זו ומערכות אלקטרוניות מתקדמות אחרות, המסייעות באופן ישיר להורדה קבועה במספר תאונות הדרכים והנפגעים בכל רמות החומרה בעולם המערבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים