נחשו איזו מכונית הסינים הכי אוהבים לרכוש
שביעות הרצון של רוכשי מכוניות חדשות בסין עלתה בשנה האחרונה. ומי המותג שזוכה להערכה הגבוהה ביותר בעת קניה? ובכל מקרה, יש מקום רב לשיפור בהשוואה לשווקים מפותחים
איזו מכונית הסינים הכי אוהבים לקנות? שביעות הרצון של רוכשים סיניים בבואם לרכוש מכונית חדשה, עלתה השנה בהשוואה ל-2010, ולכל אחת מ-12 השנים שקדמו לה ונסקרו על-ידי צוות מכון המחקר האמריקני ג'י.די פאוור (J.D Power). אודי הגרמנית היא היצרנית המובילה את מותגי הרכב בחוויית הרכישה, ואילו אחריה נמצאת ניסאן (Dongfeng Nissan) ופולקסווגן (FAW-Volkswagen). עם זאת, בכיר בחברה אומר כי לסוכנויות רכב בסין יש מקום רב לשיפור בהשוואה לשווקים במדינות מפותחות, ארה"ב לדוגמה.
בג'י.די פאוור אומרים כי בתעשיית הרכב בסין שמו דגש מיוחד על שיפור חווית הרכישה ללקוחות, ופעולות רבות שפעם נחשבו לא רגילות, מיושמות כיום כדבר שבשגרה. ואם שאלתם עצמכם במה מדובר, אלה פעולות שיווקיות מוכרות - למשל לברך את הלקוחות בכניסה לסוכנות, או לענות על שאלותיהם בזמן מסירת כלי הרכב, שניים מהגורמים המרכזיים שהשפיעלו בעבר לרעה על חווית הקניה, אך השתפרו באופן משמעותי השנה. "לעומת שווקים בוגרים (מפותחים – ח.ז) כמו ארה"ב, ליצרניות וסוכנויות הרכב בסין יש מקום רב לשיפור", אומר בכיר בחברה.
אחת הנקודות הזקוקות לשיפור למשל, היא כמות הדלק במיכלי המכוניות החדשות שנמסרות לרוכשים. בעוד 95% מרוכשי מכוניות בארה"ב מקבלים את המכונית עם מיכל הדלק מלא, 75% מהרוכשים בסין ציינו כי קיבלו את האוטו עם ליטרים בודדים של דלק במיכל. בארץ, אם תהיתם, נוהגים למסור מכוניות חדשות ללקוחות בדומה לשיטה הסינית, עם כמה ליטרים בודדים של דלק. עוד הם מציינים כי שיפור חווית הקנייה הנו קריטי ליצרניות, משום ששוק הרכב בסין לא רושם את אותם נתוני צמיחה כבעבר.
מחקר שביעות הרצון מודד שבעה פקטורים ראשיים: תהליך אספקה, עמידה בלוחות זמנים, איכות סוכנות הרכב, נציגי מכירה, ניירת, העסקה עצמה וכוונות מכירה. המחקר מבוסס על תגובות של כ-11,500 בעלי מכוניות חדשות, שרכשו את מכוניותיהם בין חודש אוגוסט 2010 למרץ 2011.