שתף קטע נבחר
 

פולקסווגן אפ: קטנטנה, ואולי גם תגיע אלינו

ארבע שנים אחרי שהוצגה לראשונה כמכונית קונספט קטנת-מידות, עוברת ה-Up של פולקסווגן לשלב הייצור הסדרתי. תגיע ולארץ? בצ'מפיון מוכנים רק לומר שהם מביעים עניין

קטנה-קטנה, אבל עם תכניות ממש-גדולות. פולקסווגן עורכת ל-Up הקטנה חזרה גנרלית, לקראת תחילת שיווקה בסוף השנה באירופה. הקטנה של פולקסווגן, שתציע מקום לארבעה נוסעים בלבד, תימכר בשלב בראשון - ובהתאם למקובל כיום בקטגוריית המיני אליה היא שייכת - עם מנוע בנפח ליטר בודד, אך עם שתי גרסאות הספק. מאוחר יותר תצטרף גם גרסת גז. גרסה חשמלית עליה דיווחנו בעבר? זו עתידה להגיע במהלך 2013. מיבואנית פולקסווגן בארץ, חברת צ'מפיון, נמסר כי יש עניין בשיווקה של הקטנה כאן, אך הנושא נמצא רק בשלבי בדיקה.

 

 

 

האפ מצוידת בבסיס גלגלים ארוך יחסית לקטגוריה - 242 ס"מ, ארוך במספר ס"מ מהמקובל. זאת, בזמן שהיא מציגה מרכב נדיב מידות, אך לא יוצא דופן - 354 ס"מ מפגוש לפגוש. בפולקסווגן מסבירים כי בסיס הגלגלים הארוך מאפשר לה להיות מרווחת יחסית בתא הנוסעים, למרות שהיא מציעה מקום לארבעה נוסעים בלבד. שלא במקרה, גם תא המטען מציע נפח נדיב (252 ליטר), אותו ניתן להגדיל ל-951 ליטר מרשימים עם קיפול שורת המושבים השניה.

 

לדברי פולקסווגן, האפ תציע - לראשונה בקטגוריה - מערכת לבלימת חירום אוטומטית במהירות של מתחת ל-30 קמ"ש. המערכת תזהה בעזרת חיישני לייזר מצבי סכנה, ותבלום עצמאית את המכונית, כדי להקטין את עוצמת הפגיעה. המכונית הקטנה תציע - לפחות באירופה - אפשרות לרכישה עם מחשב כף יד נישא, עליו יוצגו ובעזרתו יופעלו מערכות שונות ברכב, דוגמת מערכת שמע, טלפון ועוד.

 

 

הקטנה של פולקסווגן תשווק בתחילה עם שני מנועי שלושה צילינדרים בנפח ליטר, ובהספק של 60 או 75 כ"ס. בגרסאות בלו-מושן החסכוניות, המצוידות במערכת עצור וסע, יציגו שני הדגמים צריכת דלק של 23.7 ו-23.2 ק"מ לליטר בהתאמה, עם פחות מ-100 גרם CO2 לק"מ בשני המקרים. בהמשך הדרך, כאשר תוצג גרסת הגז, יעמוד ההספק על 68 כ"ס עם צריכת דלק של 31.25 ק"מ לליטר. בגרסת הבלו מושן יפלוט דגם זה 86 גרם CO2 לק"מ בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן UP אפ תערוכת פרנקפוקט
פולקסווגן UP אפ תערוכת פרנקפוקט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים